Jämför & betygsätt -04 R1, CBR998, ZX-10.

1. Guzzi:n
2. Aprilian
3. ingen ännu
4. ingen ännu
5. ingen ännu
6. Hondan, den har ju iaf. vingar. Dock så måste den vara i den svarta färgsättningen och i lordhelmets photoshoppade variant:

attachment.php

Goodstuff skrev:
Jag tror bestämt att du fått en ny favorit eftersom chassiet enligt de provkörningar jag läst ska vara väldigt bra, bättre än 7-8 år gammal japshoj. Synd att den blir så dyr bara. Tror Corsen skulle hamna på 16 000€......

16 000 €!! Skiit billligt. Inte konstigta att ni svenskar oftast kör med hojar som ligger i 24 000 euros klassen här i landet. Tror man får räkna med runt 30 000€ här i landet för en sån Guzzi.... :mad: Fy fan!....ännu en gång..

Men som sagt så e guzzin skitfin! Å på andra plats har vi Aprilia! Sen är det ganska skit samma vilken japs man tar, ge mig vilken som helst så e jag nöjd.... :tummenupp

1. Yamsingen , jag gillar faktiskt den svingen skarpt! :kär
2. Kawazakkki, ruskigt snygg faktiskt..
3. Hondan var ju ful :skrämd ser stor å klumpig ut

ska bli intressant å se lite andra vinklar på hojarna

Tror inte Hondan är så stor faktiskt, ska bli kul att se dem i verkligheten.

Last edited:
Varifrån kommer bilderna på R1? Är det officiella bilder eller gissningar? Snygg som sören i vart fall. Lätt och luftig. Hondan ser klunsig ut i jämförelse. Kawwan kunde varit lite vassare i linjerna. Vinnare? Självklart suzukis nya modeller :tummenupp Som vanligt. Det är något speciellt för maskiner byggda för män.

Ber att få anmäla avvikande mening ang Moto Guzzin. Den ser simpel ut. Som ett hemmabygge. Svingen :rolleyes: Lyktorna ser ut som de på min Pegaso. Och det där med 122 hk tvivlar jag starkt på tills motsatsen bevisats.

Nyteknik skrev:
Var har du läst provkörning? 150 000 kr är förstås mycket. Men egentligen rimligt med tanke på Ducatis prisnivå.

I Septembernumret av PB. Prsiupgiften där är ca 13 000£ så det är ju lite mer i €.
De skriver bla att den är "light, quick and pretty damn fast"

Bingo skrev:
Ber att få anmäla avvikande mening ang Moto Guzzin. Den ser simpel ut. Som ett hemmabygge. Svingen Lyktorna ser ut som de på min Pegaso. Och det där med 122 hk tvivlar jag starkt på tills motsatsen bevisats.

Vilken skräll att du tycker tvärtom... :hej
Simpel eller stilren är väl en smakfråga och det är ett himla vackert hembygge - i min mening.

Av japshojarna är det nog Yamahan som drar det längsta strået - de andra ser ju ut som kopior av R-1 - följt av Hondan.

Måste säga att första intrycket av R1:an är :bow
Mycket snygga lösningar och lite avrundade former mot senaste modellen (om nu detta blir den slutgiltiga versionen)

Tvåa blir kawan lite konstig front tycker jag men i övrigt riktigt snygg.

Trea hondan, alltför "bred" ser allmänt konstig ut....kanske snyggare IRL

Gillar Hondan i svart/silver men varför dra avgassystemet under passagerarsadeln..... Lägg det på sidan som tidigare CBR har haft.
Sedan var inte R1an så illa heller men lik dagens R1a. Samma där, ned med avgassystemet.
Tredje plats för Kawasakin men :tummenupp för avgassystemet på sidan.

Ska bli kul att se dem när de kommer i vår.

Goodstuff skrev:
...Vilken skräll att du tycker tvärtom... :hej
Simpel eller stilren är väl en smakfråga och det är ett himla vackert hembygge - i min mening...
Men nu är det ju faktiskt så att det är du som tycker tvärtom. För varje hundratal Rettor som kommer att säljas, kommer hur många Guzzis att hitta hit? En? Noll-komma-en? :fakta

:hej

Bingo skrev:
Men nu är det ju faktiskt så att det är du som tycker tvärtom. För varje hundratal Rettor som kommer att säljas, kommer hur många Guzzis att hitta hit? En? Noll-komma-en? :fakta

Att det kommer att säljas fler R1or än Guzzis är solklart. Guzzin blir säkert dyrare och så är den lite mer entusiast-inriktad.

Guzzin ska väl egentligen inte jämföras med en R1 alls, närmaste konkurrent är väl BMW R1100S eller Ducce 1000 SS? Eller min VTR-F. I dessa fallen står sig Guzzin väl anser jag. Jag hoppas att Aprilia har haft god påverkan på kvaliten.

Fast vad vet jag? Jag har inte alls lika många pållar som en R1:a och på onsdagsgazzet håller jag sällan rullen mot stoppet körandes med nålen en bit in på det röda. :skrämd

Last edited:
R1:an är grymt snygg! Jag gillar verkligen svingen, det märks att de har tänkt till där och jag tvivlar inte på vridstyvheten.
Gällande fronten på Kawan är jag lite kluven, är det en mal eller ett lass skit den liknar?
Itwasme.gif

Bingo skrev:

Nu handlade det inte om hur många som kommer köpa de här hojarna utan om vilken som var snyggast.
Det säljs fler Volvo V70 än Porsche GT3 men jag tror de flesta tycker Porschen är snyggare. Samma resonemang gäller japshojarna mot Guzzin. Eller hur?

Goodstuff skrev:
Nu handlade det inte om hur många som kommer köpa de här hojarna utan om vilken som var snyggast.
Det säljs fler Volvo V70 än Porsche GT3 men jag tror de flesta tycker Porschen är snyggare. Samma resonemang gäller japshojarna mot Guzzin. Eller hur?

Kanske för att V70n är lite mer praktisk.

Hade varit rätt coolt om man hade haft familj och kört barnen till skolan i sin GT3a. Kul om man gillade bilsemester innan.... 2 vuxna och 3 barn + packning i en GT3a :(

Hade hellre suttit i en alpina.........

750RR

Goodstuff skrev:
Bara delvis eftersom liknelsen haltar så mycket. Endast ett ytterligt fåtal har råd att tjacka en GT3, men alla som har råd att köpa en R1 har också råd att köpa en Guzzi. Eller snarare att inte alla som har råd att köpe en Guzzi har råd att köpa en R1 pga försäkringen.

Men ok, ok. Du har rätt, som vanligt, på den här punkten. Skall vi låta kreti och pelti avgöra vad som är snyggt och inte så kommer vrälden snart att se ganska "stilren" ut. :D

Edit: jag tror att de flesta tycker att Rettan är snyggare. Men det är så klart inget jag vet. Skall vi göra en poll om saken? :öl

Last edited:
Guzzin är klart läckrast, speciellt den corse-version med direktinsug/rakt utblås och magspoiler. Om denna version kommer lovar jag att jag ska köpa en direkt! :fakta
Moto-Guzzi-MGS-01-corse-03.jpg

Aprilia Mille 04 kommer väldigt högt på vill köpa listan, den verkar väldigt intressant.

Annars gillar jag lite halvnakna hojar, så Laverda SFC1000 är ju helt klart också en favorit. I princip samma spec som Replica versionerna av RSV:n. :tummenupp
Laverda-SFC1000.jpg

Om jag nu ska ha någon åsikt om riskokarna så är ju R1:an snyggast. Kan bara hålla med om att med mindre grafik låter man hojarna mer komma till sin rätt.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...