Istället för svindyra Blocket

Bättre betala..

SM 570 RR skrev:
Vad du betalar för är att få använda Sveriges särklassigt mest lästa annonssida.
Hur många hade öht hört talas om "raderna.se" innan hacket ?
Bättre att pröjsa en skvätt och få ett bra jobb än ett dåligt gratisjobb..

Håller med, allt man sätter ut på blocket blir ju sålt :-) Klart bästa stället att annonsera på. Annonspengarna är ju småpengar.

myspinnen skrev:
inte min hemmabio... :(

Okey får ändra mig lite då :lol nästan allt blir sålt.
Lycka till :gnissla

Kahobe skrev:
Vad du betalar för är att få använda Sveriges särklassigt mest lästa annonssida.
Så du vill inte vända trenden till att få gratis annonser och dessutom med flest läsare?

SM 570 RR skrev:
Så du vill inte vända trenden till att få gratis annonser och dessutom med flest läsare?

Jo absolut om det blir lika mycket folk o annonser där som på blocket så säger ja bara kör hårt ! Ska gå in o lägga ut en annons på en gång så får vi se.

Micke-cbr600 skrev:
Håller med, allt man sätter ut på blocket blir ju sålt :-) Klart bästa stället att annonsera på. Annonspengarna är ju småpengar.

Jag råder dock ingen att försöka sälja crosshojar på blocket. Efter jag satt ut min till försäljning förra året blev jag fullkomligt spammad med de mest sjuka förslag från folk som ville byta till sig crossen. Allt från bilstereos till möbler till ford asconas som gått 20-30.000 mil. :arsele

Jag är MOT..

SM 570 RR skrev:
Jag är starkt MOT uttrycket "gratis". Det är ett uttryck som inte talar om att det alltid är "någon annan" som betalar.
Någon måste stå för bandbredden, någon måste stå för hårdvaran, någon måste sköta programmeringen, någon måste sköta underhållet.. och det skall dom göra utan ersättning?
Antar att du jobbar gratis också? Om inte, hycklar du.
Det har hittills iaf alltid visat sig att det som är "gratis" alltid överförbrukas, sätter man ett pris på varan, om än litet, blir det mycket mera städat.
Vet inte var DU bor, men vi 08-or undrar t ex hur det skulle bli på kvällarna om kollektivtrafiken blev "gratis".

Edit: stanving..

Kahobe skrev:
Det har hittills iaf alltid visat sig att det som är "gratis" alltid överförbrukas, sätter man ett pris på varan, om än litet, blir det mycket mera städat.
Vet inte var DU bor, men vi 08-or undrar t ex hur det skulle bli på kvällarna om kollektivtrafiken blev "gratis".

Vad har kollektivtrafiken i fjollträsk med blocket att göra? :confused:
Dumma svenskar som gladeligen och ovetande betalar överpris på allt.
Är du en av dom?

SM 570 RR skrev:
Vad har kollektivtrafiken i fjollträsk med blocket att göra? :confused:
Dumma svenskar som gladeligen och ovetande betalar överpris på allt.
Är du en av dom?
Läs mitt inlägg en gång till...
"Gratis" FINNS INTE!!!!
Någon måste ALLTID betala... är det så svårt att förstå?
Den som vill får gärna anlita "gratisannonssiter" med få besökare.
Vi som vill ha ngt sålt snabbt (= ett problem mindre) betalar en mindre summa för att veta att många läser annonsen.
Jag sålde min Golf kl 0610 en fredagmorgon. Då hade annonsen varit tillgänglig i ca 2h...Snabbt såld - inga diskussioner. Det är värt att betala för, om det sedan är ett "överpris" får andra avgöra, min tid är dyrare än en annons för 30spänn.
Om detta är "gladeligen och ovetande betalar överpris" får andra avgöra.
Kollektivtrafiken tog jag bara som ETT exempel..Dert finns en mängd dagisfostrade yngel här som vill ha allt gratis..
Nå, jobbar du utan lön, ännu inget svar?

@Kahobe

Fan va idiotiskt. Dom har finansiärer bakom sig. Dom säljer reklamplats...

Bästa exemplet någonsin är väl ändå tidningen Metro. Högt upp på listan av största dagstidning i världen. Den är GRATIS för konsumenten... Är den sämre än en tidning du betalar för? NEJ, tvärt om. Dom tidningar du betalar för måste däremot fånga ditt intresse för att försöka kränga så många lösnummer som möjligt...

Dina argument faller tyvärr pladask, och blocket.se var en gång i tiden helt komplett gratis. Och vet du vad? Det fungerade precis lika bra att annonsera på blocket under den perioden också...

Erbjuds det en gratistjänst som alla involverade vinner på, hur kan du klanka ner på det? Annonsörerna blir glada, de bakom siten blir glada, du som annonserar blir glad och slutligen den som söker efter når och hittar det blir också glad... Var felet ligger i det har iallafall jag jävligt svårt att se... sorry.

:7peta

Edit: Vadå jobbar utan lön? Jag har en vän som jobbar på just Metro, och jag kan meddela att han tjänar jävligt bra med cash... Vadå!?! Han jobbar ju på ett företag som ger bort tidningar gratis ju, huh?? Fattar du, eller inte? :hihi

Kahobe skrev:
Jag är starkt MOT uttrycket "gratis". Det är ett uttryck som inte talar om att det alltid är "någon annan" som betalar.
Någon måste stå för bandbredden, någon måste stå för hårdvaran, någon måste sköta programmeringen, någon måste sköta underhållet.. och det skall dom göra utan ersättning?

:felämne ( då detta är ett supermotardforum men jag förstår inläggets grund)

Som svar på ditt uttalande citerar jag text från aktuell sida.

"...företagsannonser täcker alla kostnader."

Det är detta som betalar tjänsten du använder. Det du betalar är ditt användande av internet samt din tid på vår jord. :fyllisar

Tjänster kan finansieras utan att ta betalt av privatkunden.

Tex En viss gratistidning som går mycket bra och dessutom nu utomlands....
Hört om den?

Själv tror jag blocket har nån felkoppling mellan Lunarstorm. När jag satte in en annons på blocket (gjort det 1 gång faktiskt) så fick jag uppfattningen av att 99,5 % som hörde av sig inte alls var intresserad av annonsen utan frågade en massa annat. Ensamma människor som sökte brevvänner.
Tragiskt men grymt irriterande.
Men det har inget med annonspriset att göra.
5-10 spänn är helt ok men inte 80 för en hoj och 20 för en reservdel TILL hojen.

Kahobe skrev:

Måste säga att det raderna försöker göra är en riktigt bra annonsida, och självklart är blocket bättre så här i början innan raderna blivit kännt för alla. så jag tycker att man kan annonsera på bägge, det är ju ändå gratis på raderna......

Jag vill fortfarande hävda att det ni kallar "gratis" inte finns.
Ett extremexempel är tvättmedel. För vissa märken är 30-35% av slutkundpriset reklamkostnader..
"Gratis" ??
Nu lägger jag ner diskussionen om detta och återgår till mitt flyttstök och försöka få fart på hojarna efter vintern. Det är ju trots allt den sysselsättningen som SH vill gynna..
(Just nu funkar en av tre hojar..)

utseendet på sökfunktionen var väldigt likt blockets, lär inte dröja länge innan deraas jurister jagar radernas ägare

80 spänn är INGENTING i sammanhanget om inte hojens pris är 1000 kr... Det är ju täckningen man är ute efter. Och det där om "dumma svenskar" - du låter som Göran Persson (självgod).

SM 570 RR skrev:
5-10 spänn är helt ok men inte 80 för en hoj och 20 för en reservdel TILL hojen.

Fan vilket jidder... Är ni inte glada att det är gratis? Fattar absolut ingenting...

Ett för mig viktigt talesätt lyder som följer: Gratis är gott...

Back