Istället för svindyra Blocket

SM 570 RR skrev:

Håller med dej fullt ut.
Jag har kontaktat Blocket å framfört mina åsikter innan du startade denna tråden.
Förut annonserad jag mkt på Blocket. Det kan ju tyckas att 80 kr inte är mkt pengar när fordonet kostar tusentals kronor, men för mej handlar det inte om den jämförelsen. Utan vad en annons på nätet bör kosta.
Ett rimligt annonspris är som Blocket själva började med 20kr. Nu har de blivit "stora" å marknadsledande. Tråkigt bara att det måste innebära att de blir giriga samtidigt.

Ett tips till www.tian.se fast den är liten ännu .....men växer sakta :banana

"Svindyra Blocket" tycker jag inte stämmer. Det är som att säga att min hoj är svindyr jämfört med en moped och sen skita i vad man har för prestanda.

Zana skrev:
Fan vilket jidder... Är ni inte glada att det är gratis? Fattar absolut ingenting...

Ett för mig viktigt talesätt lyder som följer: Gratis är gott...

Jag gör ett praktiskt test av raderna.se och la ut en annons där :)
Får se om det ger nån respons öht...

Nicke skrev:
"Svindyra Blocket" tycker jag inte stämmer. Det är som att säga att min hoj är svindyr jämfört med en moped och sen skita i vad man har för prestanda.

Priserna höjdes nästan omedelbart då Aftonbladet köpet siten.
Undrar varför? :hihi

är det så jävla hemskt att någon skor sig på att ha en site.?
Låt folk få lyckas med sina affärsideer även i jantelagens hemland.
Uppenbarligen tycker många att blocket är bra.
:3freak

crashtestdummy skrev:

Nä, men folk kanske tycker olika beträffande vilken summa det kostar att annonsera. Leverera det kunden vill ha och kunden blir nöjd och då tjänar man pengar ändå. Vinna-vinna-principen liksom.

Det blocket och aftonbladet sysslar med kallas för ocker.. alla såna snålfasoner konkurreras ut förr eller senare.

Dom drar in tillräckligt mycket cheez även med annonskostnad runt 20 kr... Slutargumenterat, right...

crashtestdummy skrev:

Blocket är bra......nu när alla kunder har byggt upp det :D

På GAMLA villkor :huvet :huvet då när de växte sej stor var de humana.

Jag har polare som har bilfirma som oxå tycker det börja ligga väl högt i pris.

En bra affärside har två parter som är nöjda med affären :banana
säljare - köpare ............ nu lutar det mer åt bara nöjd säljare.

Blocket är ju ändå så stort så det är svårt att bortse ifrån när man letar men jag försöker stödja billigare alt så mkt jag kan.

Men som tidigare är skrivet här, de ger sej nog i längden :lol :lol

Får jag bara komma med en liten grej..

http://www.enduromx.com/ är en helt okej site, som faktiskt besöks av ganska många, har sett ett antal "glada amatörer" som har suttit och tittat på den siten jämte blocket, och där hittar man oftast ett bättre utbud av hojar, i alla fall då vi talar om just enduro, och i vissa fall även MX. Jag brukar alltid, då jag slösurfar och tittar på hojar, ha både blcoket och enduromx öppet.. På EnduroMX finns även en sida där användare laddar upp bilder och dylikt... Vi kan säga att den är som sporthoj, fast på enduromx är annonsdelen huvudsaken, och här på Sporthoj är forumet huvudsaken.

Zana skrev:
Dom drar in tillräckligt mycket cheez även med annonskostnad runt 20 kr... Slutargumenterat, right...
Så om du har en lön och får ut t.ex 10 000:- (och du går runt på det) så frågar chefen "Vill du ha 20 000:- / mån i lön istället" så svarar du förståss: Nejtack, jag drar in tillräckligt mycket cheeze redan.

crashtestdummy skrev:
Håller med!

mr_rockster skrev:
Så om du har en lön och får ut t.ex 10 000:- (och du går runt på det) så frågar chefen "Vill du ha 20 000:- / mån i lön istället" så svarar du förståss: Nejtack, jag drar in tillräckligt mycket cheeze redan.

Men, jag menar bara att dom borde inte ha såna överjävliga priser... :död

Zana skrev:
Men, jag menar bara att dom borde inte ha såna överjävliga priser... :död

Det är självsanerande....
Om kunderna inte känner att de får valuta för sin pengar kommer de att köpa av någon annan :fatta!

Om deras priser är höga kommer kunderna att kräva mer,
om priserna är lägre sänks ribban....

Om sedan blocket har höga eller låga priser kan man diskutera rätt länge :)

mr_rockster skrev:

Tror att det är så här. Köper man blocket för 140 miljoner så vill investerarna ha utdelning på sitt insatta kapital. Nu för tiden ska alla investeringar betala tillbaka sig över en fikarast. Som tidigare nämnts i tråden så finns det koncept som alla parter tjänar på.
Men jag har inget emot att någon tjänar pengar, tvärtom.

LasseR6 skrev:
Priserna höjdes nästan omedelbart då Aftonbladet köpet siten.
Undrar varför? :hihi

För Blocket och Aftonbladet ägs väl av norska Schibsted?
Och hittar du några mer pennigakåta folk än norrmän så säg till...

Lite imponerande ändå att Blocket.se verkar ha en serverkapacitet i nivå med www.mosteragdasdukvirkning.se när de drar in rätt så käckt mycket pengar..

Blocket är den ojämförligt segaste siten jag besöker, tänk att swedie kan hålla sin server i shack med de resurser han har till förfogande.

//Peter

Back