Israel försöker ändra vår grundlag

Lista de största tidningarna i Sverige så ska vi klargöra ägandeförhållanden.

På internet är den klart dominerande aktören Aftonbladet med 4.000.000+ unika besökare i veckan, följda av Expressen med ca. 2.000.000 unika besökare.

Största morgontidningarnas siter är DN.se med 1.1 miljon och SVD.se med ca. 700.000 unika per vecka. Dark Horse är Metro som säger sig ha 400.000 unika, men som inte använder KIA. Ingen ren bild kan heller ses på antalet läsare av Metro tryckta tidningen, då de inte rapporterar enligt gängse standard med upplaga. Men då de är Sveriges i särklass mest spridda gratistidning så är den ju av intresse.

Aftonbladet är den i särklass mest besökta nyhetssiten i Sverige.
Källa: Sveriges Annonsörer - KIA Index

Last edited:
Nu har jag nog missat något, har Israel ylat länge medan Sverige velat? Så vitt jag hade förstått är hela historien färsk.

Det började väl i fredags eller torsdags? 24H är lång tid. Praktist taget så kan man anfalla, bomba sönder och ta över ett land på den tiden.

Men det blir väl som med tsunamin. När det hela är överspelat och klart, då kommer svensken.:tummenupp

Kanske skulle tillsätta en utredning om det här. Å när den är klar så tillsätter vi en till för att se om den första gruppen utredare verkligen utredde rätt. Sen rullar tiden på och vår stadsminister samt utrikesminister uttalar sig. "-Ja jo vi har tillsatt en utredning och väntar på svar......"

Tystnad kan vara lika med medhåll. En tystnad från regeringen i denna fråga kan i princip betyda att vi inte har yttrandefrihet. Utan yttrandefrihet så är vi något bättre än Afganistan, Kuba, Ryssland, Iran mfl. Inte i något utav dessa länder vill jag bo, leva eller verka.

Falun Stål&Grovskit AB

Helt rätt, det är sedan länge klargjort att journalister är diverse kommunister men å andra sidan så är ekonomijournalister liberaler. Det blir således bara vi konservativa som inte har en endaste representant. :(

Apropå trådens huvudämne så googlade jag fram artikeln, hittade bland annat följande lögner:

Bilal Ghanan var som en av de ledande stenkastarna efterlyst sedan ett par år. Det innebar att han tillsammans med andra efterlysta stenkastargrabbar bodde under bar himmel uppe i Nablusbergen. Att bli infångad betydde döden, och alla berättelser om den föregående tortyren gjorde inte saken bättre.

Om antisemite-unite åtminstone kunde bestämma sig, fängslar israeler i "tusentals" oskyldiga eller torterar de dem och mördar dem? :lol Vilket jävla nonsens, hur fan kan någon tro på det där? :confused:

Donald Boström, författare till Inshallah. :D

Inshallah Konflikten mellan Israel och Palestina

I denna bok har fotojournalisten Donald Boströms skakande bilder gått i förening med ett antal essäer författade av i stort sett alla de främsta skribenterna i frågan: Lars Boström, Cordelia Edvardson, Per Gahrton, Jan Guillou, Peter Löfgren, Lena Lönnqvist, Bengt Nilsson, Göran Rosenberg, Nathan Shachar, Seppo Sinimaa, Cecilia Uddén och Donald Boström själv

Nathan och Cordelia är förvisso objektiva, antar att de fått extraordinärt litet utrymme till förmån för judehatarna Gahrton och Guillou.

Nä, vi kanske borde låta Reinfled be om ursäkt trots allt. :gnissla

Tystnad kan vara lika med medhåll. En tystnad från regeringen i denna fråga kan i princip betyda att vi inte har yttrandefrihet.

Jag tycker att du här har gjort ett tankefel.
Det är just tystnad eller ett neutralt uttalande om att "I Sverige säger vi vad vi vill" som man vill ha från Regeringen i detta läge. Det innebär en tydlig markering att de INTE försöker undertrycka media.

Däremot så kan ju de ju välja att i samma uttalande säga att "Den Svenska regeringen tar avstånd från Aftonbladets yttrande då den varken sett bevis eller indikationer på att det som rapporteras om har ägt rum i verkligheten".
Eller något luiknande dravel som uppfattas som en halv ursäkt.

Jag dör, fy fan vad hånade vi blir nu. :rofl :lol :D

Israels största dagstidning Yediot Ahronot har i dag en artikel som ställer frågan om en hemlig avdelning i den svenska militären kidnappar och lemlästar norska sjömän, för att få tag i en speciell fotsvamp som sägs förhöja smaken på gravlax.

Ynet:

"Ynets grävande journalistik kan för första gången nu avslöja vad som kan vara den hemliga ingrediensen i den svenska gravade laxen. De skrämmande fynden indikerar att smaken härrör från en särskild sorts svamp, tagen från fötterna på oskyldiga norska fiskare."

Artikeln innehåller ett andrahandsåtergivet vittnesmål från en anonym källa, Bjorn, som uppges ha varit underrättelseofficer i det svenska försvaret.

"På 1950-talet, sade Bjorn, mötte Sverige en kraftig nedgång i laxförsäljningen, huvudsakligen på grund av konkurrensen från den norska laxen. Hemliga experiment och provsmakningar, utförda av svenska vetenskapsmän, fann den hemliga ingrediens som skulle ge svensk lax försprånget åter: ett gram svamp från människofot, per hundra gram gravlax.

Bybor i östra Norge, kända för att inte byta strumpor på månader, blev den uppenbara måltavlan. Därför etablerade Sverige elitstyrkan Stinkande Strumpor, för att säkra tillgången till färska illaluktande fötter till den svenska laxindustrin.

Svensk militär förnekar förstås förekomsten av en sådan elitstyrka..."

Ynets artikel är förstås en drift med Aftonbladets upprepade publicering av det helt obevisade spekulerandet i att en enhet ur den israeliska armén mördar palestinier för att sälja deras inre organ på den svarta marknaden.

Skillnaden, dock, är att Ynet avslutar sin artikel med en fotnot:

"Skribenten till denna artikel är grävande reporter bara på låtsas, ovanstående grävjournalistiska avslöjande är bara en bluff – precis som den svenska artikeln förra veckan var."

Det kanske kan vara något för Aftonbladet att avsluta sina artiklar med?
Per Gudmundson 2009-08-24 11:11

Per Gudmundsson vet som vanligt var skået skall stå. :fakta

http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=15167

Jag dör, fy fan vad hånade vi blir nu. :rofl :lol :D

Humor! :rofl

Skillnaden är bara att vi skulle bemöta detta påstående med ett garv, eftersom det är befängt. Skulle Carl Bildt kräva att Norska regeringen tog avstånd från den? Icket.

Israel har dock försatt sig i en sits där deras kända agerande mot befolkningen i de ockuperade områdena och Libanon/Palestina har gjort att steget över till det som det rapporterades om anklagelser om inte känns så stort att det inte känns helt självklart att det är grundlösa anklagelser. Är det inte självklart bör man naturligtvis rapportera om och utreda anklagelserna.

Det kanske de skulle ha tänkt på innan de började skjuta vit fosfor mot civilbefolkning. Som man sår får man skörda.

Dessutom håller jag det för troligt att korvgubbes analys är helt riktig. De har ställt till med/håller på med/tänker ställa till med något jävelskap som de vet inte kommer att ses med blida ögon av omvärlden. Därför försöker de förekomma genom att misskreditera de mest troliga källorna till kritik, d v s Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet. De vet att Sverige ofta står bakom den mest svidande kritiken när de bryter mot mänskliga rättigheter, så naturligtvis tar de chansen nu när Sverige är ordrförandeland i EU. Som att lägga "Antisemit" på en 3xordpoängen-ruta i Alfapet...

Det bör också noteras, vilket inte har gjorts hittills i debatten, att artikelförfattaren aldrig rapporterade att organ hade stulits från döda Palestinier. Han rapporterade om att anklagelser om att detta förekommer. Det är en avsevärd skillnad!

Jag kan t ex skriva om nästan valfri deltagare på de första sidorna i den här tråden att "Markus påstår att XXXX är antisemit". Det är helt sant. Däremot har jag inte skrivit, och kan inte heller skriva, att "XXXX är antisemit", för det är med största sannolikhet helt grundlöst skitsnack från Markus sida.

Dock vore det, om jag var en journalist med uppdrag att täcka situationen på Sporthoj, journalistiskt intressant att ta med det första påståendet, helst om det kom från många källor, eftersom det belyser de underliggande stämningarna i det på SH rådande samhällsklimatet.

Det bör också noteras, vilket inte har gjorts hittills i debatten, att artikelförfattaren aldrig rapporterade att organ hade stulits från döda Palestinier. Han rapporterade om att anklagelser om att detta förekommer. Det är en avsevärd skillnad!

Jag kan t ex skriva om nästan valfri deltagare på de första sidorna i den här tråden att "Markus påstår att XXXX är antisemit". Det är helt sant. Däremot har jag inte skrivit, och kan inte heller skriva, att "XXXX är antisemit", för det är med största sannolikhet helt grundlöst skitsnack från Markus sida.

Dock vore det, om jag var en journalist med uppdrag att täcka situationen på Sporthoj, journalistiskt intressant att ta med det första påståendet, helst om det kom från många källor, eftersom det belyser de underliggande stämningarna i det på SH rådande samhällsklimatet.

Journalistik är ju dessutom så mycket mer än så. Man ska inte glömma att en journalist kan styra en väldig massa genom, naturligtvis, vad han skriver om, men oxå hur han skriver det, och framför allt vad han INTE skriver.

Någon har nämnt ägare till tidningar i det här sammanhanget och då ska man inse att ägare av tidningar är intresserade av att tjäna pengar och Aftonhoran tjänar garanterat en sjuhelvetes massa pengar just nu, iom detta spektakel, så om de håller sig till nån typ av politisk inriktning eller inte är nog ganska ovidkommande sett ur ägarnas vinkel.
Sen att det sitter 99% vänstervridna chefsredaktörer som har hela arslet fullt med tungorna av lika många vänstervridna journalister spelar nog desto större roll.
Egentligen är det ganska äckligt vilken enorm okontrollerad makt media har/är.

...misskreditera de mest troliga källorna till kritik, d v s Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet.

Sverige, trovärdigt, jag dör. :lol
Vi hade ju för fan Palme som statsminister, vi stödde diktaturer runt jorden.
Vem kan tycka det ger kredibilitetspoäng i människorättsfrågor?
Den enda som tycker Sverige är en viktig kritiker är nog Sverige självt.

Den enda som tycker Sverige är en viktig kritiker är nog Sverige självt.

Bra. Då vet vi att vi kan publicera ungefär vad vi vill och säga vad vi vill utan att det blir ramaskri i vare sig den muslimska världen eller Israel.

Det är bra att du alltid har fakta och verkligheten på din sida. :klappapåhuvudet

Dessutom skev jag aldrig något om trovärdighet. "Trolig", "trovärdig", två helt olika ord. Dubbelfel. :hihi

Jag tycker skenerellt att Iranier är dumma i huvet.Dom får tycka vad dom vill om mig, det bjuder jag gärna på, men det finns ju en anledning till att halva Sveiges befolkning är smygrasister.

"Njaaaa, jag tycker inte illa om dom.......men kan dom inte åka hem?":arsele

Finns ju även en anledning till att kriminaliteten är skyhigh i segregerade områden runt om i landet. Inte fan är det Svensson som ligger i busken.

Mina 2 kronor bara.

Bus

Bra idé!
1. Man bör ej kritisera demokratiska staters motangrepp ämnade att skydda civila medborgare utan att nämna att de lever under konstant hot från en ocean av ondska
2. Man bör ej kritisera våld mot terrorister om man inte entydigt tar avstånd från våld mot civila

Fyll på!

Mjo. visst.
Man kanske inte ska kritisera demokratiska staters motangrepp ämnade att skydda sina medborgare.
Men du har tydligen missat att det är just det som det handlar om.
Det är många som inte tycker att Israels attacker, bombningar och missilskjutningar på palestinier står i proportion till hotet och därför inte är att betrakta som ett rent försvar utan till en stor del hämndaktioner eller rena attacker.

Visst. Palestinierna kastar sten på Israeler och det är dumt. Ibland lyckas någon självmordsbombare ta med sig några Israeler och det är också dumt. Men dom grejorna som Palestinierna åtadkommer spelar i många fall inte i samma division som Israelernas raketattacker med Apachehelikoptrar mot Civila Palestinier, sjukhus och liknande.
Israelerna gör helt enkelt inget för att försöka minimera skador på civila vilket jag och många andra faktisk anser vara värt att kritisera.

För övrigt så tror jag att du blandar ihop begreppen.
Kritiserar man handlingar utförda av staten Israel så är det kritik mot Israel och deras utrikespolitik.
Kritiserar man Judar så är det judarna man kritiserar och då börjar det finnas risk för att man är antisemitisk men det hänger på på om man kritiserar enstaka företeelser inom religionen eller om man bara är emot religionen som helhet.

Judendom och Israel är inte ett 1:1 förhållande även om dom flesta Israeler säkert är Judar också och av den anledningen så är inte kritik mot staten Israel något som per default är att betrakta som antisemitism. Israel är staten och Judendomen är religionen.

För övrigt så anser jag att staten Israel har sin del av skulden i det aktuella läget därnere. Dom har inte direkt ansträngt sig för att komma överens i dom samtal som varit. Antagligen för att dom vet att dom har ett enormt övertag rent militärt.
Hade dom varit det minsta intresserade av fred så hade dom sett till att dra tillbaka sina bosättningar från dom områden som dom faktiskt inte fått av FN och framför allt sett till att inte bygga nya bosättningar på mark som faktiskt inte är deras utan tillhör Palestina då det är mark som dom inte fick. Dom borde hålla sig till sin mark helt enkelt. Israel har bosättningar på palestinsk mark som är ockuperad av Israel och det är inte att betrakta som en fredlig handling oavsett hur man vänder på det.

Vad som borde göras av omvärlden för att få till stånd en fred vet jag inte riktigt men jag misstänker att så länge som det finns både palestinier och Israeler så kommer dom att djävlas med varandra då dom är så djävla osams som dom är nu.

Jag tycker skenerellt att Iranier är dumma i huvet.Dom får tycka vad dom vill om mig, det bjuder jag gärna på, men det finns ju en anledning till att halva Sveiges befolkning är smygrasister.

"Njaaaa, jag tycker inte illa om dom.......men kan dom inte åka hem?":arsele

Finns ju även en anledning till att kriminaliteten är skyhigh i segregerade områden runt om i landet. Inte fan är det Svensson som ligger i busken.

Mina 2 kronor bara.

Bus
Var kom perser in i bilden?

Om du missat det så är det Israel som vill ha en ursäkt från Sverige, inte Iran.

Vidare tror jag alla tjänar på att du tar en SFI-kurs, du får lära dig stava och även se att invandrare, i synnerhet perser alla inte är dumma och elaka, och vi på forumet för njuta av ett härligt inlägg med färre språkfel.

Se, alla tjänar på det!:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: ft
Jaha, en skolpolis haha ha.....
Ja om man inte har egna åsikter så kan man ju alltid jaga andra som har det .
:fingret

BTW...Meningsuppbyggnad verkar inte vara din grej, så sluta kasta sten i glashus.....

:fingret igen

Last edited:
Jaha, en skolpolis haha ha.....
Ja om man inte har egna åsikter så kan man ju alltid jaga andra som har det .
:fingret

BTW...Meningsuppbyggnad verkar inte vara din grej, så sluta kasta sten i glashus.....

:fingret igen
Jag poängterade att det var Israel som var huvudaktören här, och det hade inget med din skrivförmåga eller grammatik att göra, utan enkom med bristen på små gråa från ditt håll. Svenskan som du skrev var värre än jugoslavernas här i trakten, så det var bara ett bonus att kunna klämma dit en smygrasist som skriver sämre än invandrare ;) Men jag kan förstå hur en mening som använder komma blir för avancerad för dig att greppa :fingret

Mina åsikter i frågan finns redan i tråden, men det kanske är svårt för dig att hitta dem? Behöver du hjälp är det bara att säga till.

Men snyggt att du skjuter dig själv i foten inte bara en, utan två gånger, måste vara svårt att vara du.
Keep up the good work!:tummenupp behöver mer att skratta åt ikväll nämligen.:D

Ok jag kan göra ett till försök att få dig att skratta.

Varför skulle jag gå en kurs om det inte hade med min förmåga att uttrycka mig i skrift att göra?

Vad vinner du på att försöka dig på personangrepp?
Min åsikt är väl lika mycket värd som andras?
Eller det är klart, det är ju bara din åsikt som räknas eftersom jorden snurrar runt dig, förlåt...tänkte inte på det.;)

Men om du nu vill ha nåt att skratta åt, kolla in hallspeglen :D
Där finns den riktiga pajasen.

Gör nåt vettigt av ditt liv istället för att hitta fel på andra....köp en hoj t.ex :)

Avslutningsvis så finns det bara en sak som är värre än rasister...och det är folk som är rasistiska mot sitt eget folk och höjer alla andra till skyarna.

Och vaddå smygraist? Vem smyger här? ;)

Och vad gäller mitt stavande: Errare humanum est, perseverare diabolicum!

Last edited:
Jag tycker skenerellt att Iranier är dumma i huvet.
+
X
Avslutningsvis så finns det bara en sak som är värre än rasister...och det är folk som är rasistiska mot sitt eget folk och höjer alla andra till skyarna.
=

Nån som är bra på matte? Jag får fan inte ut den här ekvationen.

Självklart är den det!

Men.
Diskuterar du och din kompis om hur duktiga ni är på att slanga och jag slänger in en replik i stil med "Jak tykker om jordgobbsglass" så får jag skylla mig själv om jag görs till åtlöje.

Din åsikt om iranier har inget som helst med tråden att göra, vilket var huvudanledningen till att jag kommenterade det.
Eller det är klart, det är ju bara din åsikt som räknas eftersom jorden snurrar runt dig, förlåt...tänkte inte på det.;)
Errare humanum est, ignoscere divinum
Du är med andra ord ursäktad ;)

Hur vet du om jag är svensk eller ej? Jag kanske är svensk, men kan lika gärna vara en pers, amerikanare, spanjor, tysk eller dansk ;)

Bingo.
Och det är allmän hyfs att man behärskar sitt språk innan man kommer med rasistiska kommentarer, annars går det som i ditt fall, man gör bara åtlöje av sig själv:arsele

Fy fan vad du dödade tråden nu.
:rofl :rofl :rofl

Hur ska man ens kunna låtsas att man är allvarlig efter detta? :lol / :gråta
:D

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma