Israel försöker ändra vår grundlag

hehe....röra om i grytan:yoparty

Och det är allmän hyfs att man behärskar sitt språk innan man kommer med rasistiska kommentarer, annars går det som i ditt fall, man gör bara åtlöje av sig själv:arsele

Står det i din av skolverket framtagna regelbok för rasism?
Killen kanske har stirrat in i en skärm 23 timmar det här dygnet redan och kanske är trött.
Det är allmän hyfs att inte skjuta sig själv i foten när man talar om för andra att de inte ska skjuta sig själva i foten. :fakta

Står det i din av skolverket framtagna regelbok för rasism?
Killen kanske har stirrat in i en skärm 23 timmar det här dygnet redan och kanske är trött.
Det är allmän hyfs att inte skjuta sig själv i foten när man talar om för andra att de inte ska skjuta sig själva i foten. :fakta
Ändå lyckades han med att skriva sina två följande inlägg betydligt bättre.

Internet är ett kommunikationssätt där mycket av ens personlighet bedöms utifrån språket man har.

Även om jag har bra poäng i mina argument så raseras de ganska fort ifall jag har ett språk som är värre än en treårings. Och att ursäkta mig med att jag stirrat i en skärm i 23 timmar duger inte,
Är men dessutom självutnämnd rasist så finner jag det extra viktigt att man åtminstone skriver någorlunda rätt i sina inlägg, så man slipper göra sig själv till åtlöje.

Men vad vet jag, det kanske bara är jag som finner det roligt när folk klagar på hur invandrare inte lär sig språket samtidigt som de stavar som krukor själva. (Nu syftade jag inte på den här tråden, utan rent allmänt).

Last edited:
Är men dessutom självutnämnd rasist så finner jag det extra viktigt att man åtminstone skriver någorlunda rätt i sina inlägg, så man slipper göra sig själv till åtlöje.

Inte då! I det läget är det redan försent, så då kan man skriva hur fan man vill. DireCkt! :rofl

Ändå lyckades han med att skriva sina två följande inlägg betydligt bättre.

Han kanske skärpte till sig när det började gnällas? Bara att han skrev bättre efteråt tyder ju på det?

Och att ursäkta mig med att jag stirrat i en skärm i 23 timmar duger inte,

Som sagt, jag har än så länge inte hittat NÅGON på det här forumet som aldrig har skrivit/stavat fel, så med andra ord kan alla hålla käften?

Vad har det med rasism att göra? Jag brukar i farten skriva "kankse" ibland, hindrar det mig från att få ha åsikter?

Men vad vet jag, det kanske bara är jag som finner det roligt när folk klagar på hur invandrare inte lär sig språket samtidigt som de stavar som krukor själva. (Nu syftade jag inte på den här tråden, utan rent allmänt).

Jag finner det extra roligt när nån som skriver "du vet ju inte vart jag är ifrån, jag kanske är iranier, amerikan etc" sedan själv sitter och förutsätter en massa saker. Som sagt, gå och plåstra om foten som du just sköt dig i, nu istället, så blir allt bra ska du se. :tummenupp

Och då är det OK?

"Det var inte mitt fel, jag var ju full..."

Vad är det som inte är ok? Att karln har en åsikt?
Om du inte gillar att han är rasist så hjälper det nog föga att gnälla på felskrivningar. :rolleyes: Eller är det det bästa ni kan?

Last edited:
Om du inte gillar att han är rasist så hjälper det nog föga att gnälla på felskrivningar. :rolleyes: Eller är det det bästa ni kan?

Det var för svårt? Misströsta icket, jag kan hjälpa även dig! Anpassat:

Farbrorn skriver dåligt. Farbrorn kanske har suttit länge vid sin datamaskin. Farbror kanske skriver dåligt för att han suttit länge vid sin datamaskin.

Då skall farbrorn kanske inte skriva alls, innan han har vilat lite. Att ha suttit länge vid datamaskinen gör det inte mer rätt att skriva dåligt.

Andra farbröder gör dumma saker. Farbröderna säger ibland att de inte rår för det, för de hade druckit speciell vuxensaft som fick dem att göra det dumma. Det är inte heller rätt, precis som det inte är rätt att skriva dåligt bara för att man suttit länge vid sin datamaskin.

Har vi någon här som kan göra bra illustrationer till den nya succéboken "Farbrorn skriver dåligt"?

Som sagt, jag har än så länge inte hittat NÅGON på det här forumet som aldrig har skrivit/stavat fel, så med andra ord kan alla hålla käften?
Det är det som är rätt roligt, speciellt när det sker i språkpolistrådarna, där språkpoliser bruka härja.:D

Jag finner det extra roligt när nån som skriver "du vet ju inte vart jag är ifrån, jag kanske är iranier, amerikan etc" sedan själv sitter och förutsätter en massa saker. Som sagt, gå och plåstra om foten som du just sköt dig i, nu istället, så blir allt bra ska du se. :tummenupp
Han skrev pers av någon outgrundlig andledning. Dvs, har en känsla att det är en stött Iranier som du tjafsar med...:gnissla

Det var för svårt? Misströsta icket, jag kan hjälpa även dig! Anpassat:

Farbrorn skriver dåligt. Farbrorn kanske har suttit länge vid sin datamaskin. Farbror kanske skriver dåligt för att han suttit länge vid sin datamaskin.

Då skall farbrorn kanske inte skriva alls, innan han har vilat lite. Att ha suttit länge vid datamaskinen gör det inte mer rätt att skriva dåligt.

Andra farbröder gör dumma saker. Farbröderna säger ibland att de inte rår för det, för de hade druckit speciell vuxensaft som fick dem att göra det dumma. Det är inte heller rätt, precis som det inte är rätt att skriva dåligt bara för att man suttit länge vid sin datamaskin.

Har vi någon här som kan göra bra illustrationer till den nya succéboken "Farbrorn skriver dåligt"?

Nejmen tänka sig! Varje dag lär man sig något nytt! Nog visste jag att man inte bör sätta sig bakom ratten när man är trött, men att det nu oxå har blivit lag på att inte sitta bakom tangentbordet var nytt till och med för mig.
Det ska bli mig ett nöje att förklara det för chefen i morgon bitti, för då kan jag ju absolut inte jobba eftersom jag är i synnerhet morgontrött.
Ja nu när jag tänker efter så brukar jag bli lite sömnig i ögat ett par timmar efter lunch oxå faktiskt. :tummenupp :rolleyes:

Han skrev pers av någon outgrundlig andledning. Dvs, har en känsla att det är en stött Iranier som du tjafsar med...:gnissla

En lustig sak, som faktiskt hör till ämnet, är att den ABSOLUT värsta rasist jag någonsin träffat (och det vill inte säga lite) är, hör och häpna, rumänier...

Om han (ft) nu är Iranier så tänker jag känna mig kränGkt. :mattias

Last edited:
Nejmen tänka sig! Varje dag lär man sig något nytt! Nog visste jag att man inte bör sätta sig bakom ratten när man är trött, men att det nu oxå har blivit lag på att inte sitta bakom tangentbordet var nytt till och med för mig.
Det ska bli mig ett nöje att förklara det för chefen i morgon bitti, för då kan jag ju absolut inte jobba eftersom jag är i synnerhet morgontrött.
Ja nu när jag tänker efter så brukar jag bli lite sömnig i ögat ett par timmar efter lunch oxå faktiskt.

Du får sitta bakom tangentbordet. Du får till och med posta i forum. Dock kommer du, om du är för trött för att skriva med någorlunda korrekt stavning och grammatik, att framstå som en idiot. Därför rekommenderas det här att man låter bli, framförallt om man redan genom det man försöker ge uttryck för redan hamnat långt på fel sida om den fina linjen mellan vettig individ och rikspucko. :)

Jag tror att din chef automatiskt kommer att upptäcka om du sitter på jobbet och är för trött för att uttrycka dig sammanhängande, så oroa dig inte för den biten. ;)

Om han (ft) nu är Iranier så tänker jag känna mig kränGkt. :mattias

Fan. Jag som alltid velat kränka någon, så där riktigt aftonbladskränkigt*. Du kan inte tänka dig bli lite kränGkt även om det bästa jag kan uppbåda är danskt påbrå? Det skulle betyda mycket för mig!

*) Jag kräver copyright på det ordet!

Dety som inte är okej är att ge sig in i en tråd som handlar om påstådda israeliska organstölder med slutsatsen att man inte gillar iranier. Det får, de påstådda, förväxlingar mellan Schweiz och Schweden over there att verka. Det finns fler likheter mellan nästran vilka som helst två slumpvalt utvalda länder på jorden än mellan Israel och Iran.

:backontop

Åter till ämnet:
Cordelia Edwardsson smular sönder antisemiten Donald (vad fan är det för WT-namn f.ö.) Boström i dagens SvD, körsbär ur artikeln:

Obs! Min kritik riktar sig inte mot skribenten, Donald Boström, han har rätt att tycka och skriva vad han vill. Valet mellan att publicera eller inte åligger däremot Aftonbladets redaktörer. Redan i artikelns inledning borde redaktören ha dragit öronen åt sig. Här hänvisas till en stor konspirationshärva som just nu rullas upp i USA. Spindeln i nätet är en judisk amerikansk rabbin som erkänner att han har köpt livsviktiga organ från fattiga israeler, icke palestinier, för en struntsumma. Varpå han sålde dem vidare till rika amerikaner till det tiodubbla priset.

Denna rapport från år 2009 kopplas nu på ett försåtligt sätt ihop med en artikel som Boström skrev 1992 (!), men som aldrig publicerades. I korthet går artikeln ut på hur en ledande och efterlyst palestinskt motståndskämpe, Bilal Ghanan, i maj 1992 skjuts av israeliska soldater, och efter fem dygn begravs i nattens mörker i sin by på Västbanken som belagts med utegångsförbud. Boström vet att berätta hur den israeliska ”specialstyrkan” gömde sig i byns snickeri. När de fick Ghanan i kikarsikte ”fimpade de sina cigaretter, lade ifrån sig Coca-Cola-burkarna och siktade i lugn och ro genom [snickeriets] trasiga fönster”.

Denna detaljbeskrivning är märklig eftersom Boström själv inte var närvarande vid händelsen. Kanske drack ”specialstyrkan” Seven up.

När Ghanans döda kropp lämnas tillbaka för begravning sker även det under utegångsförbud. Endast de närmaste tillåts närvara för att gräva Ghanans grav. Ansågs en svensk fotograf tillhöra ”de närmaste”? Av allt att döma bygger Boström även här på hörsägen.

Roland, å andra sidan, är någe så alldeles in i helvete WT.

Jaså?

"Ronald är ett mansnamn med engelskt eller skotskt ursprung. (En nordisk form av samma namn är Ragnvald och en tysk är Reinhold.) Bildat av en förled med betydelsen "råd" (eller "gudamakter") och en slutled med betydelsen "härskare"."

(Källa kan fås mot PM-förfrågan.)

EDIT: Där kom en släng av det han BananBosse led av: Trött-framför-datorn-syndromet. :gnissla Ronald och Roland är ju helt olika namn. :)

Last edited:
Jaså?

"Ronald är ett mansnamn med engelskt eller skotskt ursprung. (En nordisk form av samma namn är Ragnvald och en tysk är Reinhold.) Bildat av en förled med betydelsen "råd" (eller "gudamakter") och en slutled med betydelsen "härskare"."

(Källa kan fås mot PM-förfrågan.)

Bildgoogla på "Roland" och kolla bilderna på första sidan, sen kommer du tillbaks hit och påstår att Roland inte är WT utan att ljuga!

Edit: Lägger till en bild på Roland Larsson

01s07-rolandNY-89_j_844664l.jpg

Bildgoogla på "Roland" och kolla bilderna på första sidan, sen kommer du tillbaks hit och påstår att Roland inte är WT utan att ljuga!

Trött är jag tydligen (se mitt editerade förra inlägg). :)

Sitter på jobbet, så jag avstår helst från att bild-Googla några Roland här. :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman