Nejdå det är så kul att diskutera turbo
Så länge du är säker på att den inte magrar ur på full last så är det ju lugnt, jag körde ju runt på min med en lambda och loggade lite innan jag mappade den och det visade sig att kompenseringen i sprut tillsammans med btr osv fungerade riktigt bra så då vågade man ju krana på redan innan mappningen.
Vad för sprut har du, pcv med laddtryckskompensering? isåfall kan du strunta i mcx grejer som är lite föråldrade egentligen. Du behöver större spridare och så köper du till dynojets lambda och display så är du hemma. Då kan du logga också, mcx grejer är ju egentligen megasquirtgrejer som är ombyggda och de behövs inte dubbla spridare med möjligheterna som en pcv har.
Vad för sprut har du, pcv med laddtryckskompensering? isåfall kan du strunta i mcx grejer som är lite föråldrade egentligen. Du behöver större spridare och så köper du till dynojets lambda och display så är du hemma. Då kan du logga också, mcx grejer är ju egentligen megasquirtgrejer som är ombyggda och de behövs inte dubbla spridare med möjligheterna som en pcv har.
nejdå, Men det var mer anpassningar än jag trodde innan om att montera ett sk färdigt kit.
men hursomhelst: Fördelen är att du inte är bunden till originalsprutets begränsingar. Du kan egentligen inte bestämma något över ett originalsprut med undantag för vissa modernare men det är inga stora modifieringar man kan göra. En Pcv tar ju en befintlig signal och modiferar den. Man kallar denna typ av sprut för "piggyback" och det är en kompromiss som räcker upp till en viss nivå på trimmandet.








