Original flexar för mycket så att packningarna går, särskilt med dubbelpackning. Kommer inte ihåg vad jag drar mina med nu men jag kan kolla. jag har gjort pinnskruvar med mutter på ovan sidan istället och det funkar bra. har en kompis som kört BB turbo sedan -00 och han fick byta packning en gång om året tills han fixade riktiga skruvar med mutter. jag åker lågkompkolvar och original packning, funkar kanon. åker ju bara DR och inte gata i och för sig.
Jag försökte använda Powercommandern, med autotunern med lambdan + mcx-boxen (extraspridare i plenum)
Men har bara haft problem med dem från första början efter turbomonteringen.
Fungerande fint med sugmotor, men mcx boxen och pc5an går inte ihop.
Verkar störa varandra, nu kanske jag haft helt fel grundmapp men jag följde rådet i en
gammal tråd här på SH och gick back to basic, dvs tog bort all dynga inkl TRE-mod och nu verkar den gå rent.
Förmodligen har jag monterat dem för nära varandra, men orkar inte flytta om mer grejer nu å pillra.
Men jag hade för avsikt att göra precis som du, att använda lcd som afr koll och det.
Har tagit bort grejerna och lagt ut dem till försäljning och siktat in mig på mcx-lcd'n alt direkt en optimering i Piteå.
Halloj jag har själv en Blackbird Turbo som jag misstänker börjat läcka i topplockspackningen, än så länge går den perfekt men om jag laddar lite högre runt 0,8-0,9 så trycker jag ut kylvatten i expansions kärlet vilket tyder på det.
Tänkte åtgärda det i vinter och min kompressions sänkning är 3 st topp packningar.
Finns det någon som säljer pinnbult och mutter som passar till Blackbird ? jag har letat runt att kan inte hitta någon som säljer Typ APE eller liknande. har du något tips på något jag kan använda ? vore guld värt isåfall.
/Med vänlig hälsning Björn
Vet inte om det fortfarande är aktuellt men jag var tvungen (på gsxr 1000) att koppla map-sensorn till en speciell sensorjordkabel på PC 5an för att det inte signalen skulle fladdra. Tydligen har PC5 lagt både sensorjord och vanliga jordkabeln i samma hölje till batteriets minuspol. Den svartvita skulle kopplas till sensorernas jord.
Problemen yttrade sig genom att ge stabila värden med tändningen på men när jag satte igång nån förbrukare: Lyse gav TPS signal +6% Bränslepump ca +15%, startmotor TPS+20%. Jag kunde se detta i PC 5 commandcenter när jag kopplat PCVn till datorn.
Efter att ha dragit den svartvita kabeln till tps och mapsensor så var värdena stabila och allt var ok.
Jag tillverkade mina av 12.9 skruv och köpte muttrar på Dahlhems. Gjorde likadant med dragskruvarna till blocket.
Med vänlig hälsning
Peter
Tycker inte jag är speciellt dyr
Även kolvarna är lite custom och kostade beställaren 1100$ om jag kommer håg rätt .
Stabilare än hyllkolvar
Prisvärd uppdatering
M
Kolvarna finns på hyllan och går att beställa både här i Sverige och USA. Kör med sånna själv.
Med vänlig hälsning
Peter
Dessa är som sagt custom , lovar att dom inte finns som du tror
Vad är det som skiljer sig, för det lasergraverade artikelnumret under kolvarna är ju samma? De lär knappast ha gjort ett annat smitt ämne för dem utan det skulle isåfall vara bearbetningen som skiljer.
Upptäckte att de flesta tillverkare av eftermarknadsvevstakar anger sträckning av skruvar och moment så jag tänkte att det går väl lika bra att snida ihop ett verktyg som att köpa ett från Us..
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |