http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,715176,00.html
Bra eller dåligt?
Bra eller dåligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KalleNorton skrev:Ja, usch. Att själv få välja vad man vill göra på sina egna raster är bra dumt.
Crap, missförstod som vanligt texten.tycon1 skrev:Det var väl frågan om vad du gör på arbetstid, inte på dina raster?

ah17 skrev:Mycket bra! Folket måste upplysas om vad som är rätt. Krossa snusarna.

som luktar rök.
(personligen så "tål" jag inte röken heller då jag har känsliga luftvägar). Förstår inte hur man kan arbeta på sjukhus och samtidigt röka. Numera är det ju dock totalförbud på det allra flesta sjukhusen men det finns ju fortfarande undantag.honkiie skrev:
) Men det är lite väl mycket diktatur-stuk över det där.2fast4hjo skrev:Det beror lite på vart man arbetar. Inom sjukvården borde det vara förbjudet. Finns väl inget som är äckligare än att vakna upp efter en operation och ha ensom luktar rök.
(personligen så "tål" jag inte röken heller då jag har känsliga luftvägar). Förstår inte hur man kan arbeta på sjukhus och samtidigt röka. Numera är det ju dock totalförbud på det allra flesta sjukhusen men det finns ju fortfarande undantag.
Speciellt viktigt med rök- och även parfymfri personal är det ju på bl a lung- och allergimottagningar där det är viktigt att inte utsätta patienterna för onödiga risker.
På en del sjukhus får icke rökare nga hundra mer i månaden pga att de inte tar en massa småraster som rökarna måste göra. .
ah17 skrev:Mycket bra! Folket måste upplysas om vad som är rätt. Krossa snusarna.
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!