Inte snusa eller röka på arbetstid

Ska man få snusa och röka på arbetstid?

• Antal röstningar
    0
Jag slutade snusa för 3½ vecka sen så nu skiter jag i det. dessutom så var det väl inte på rasterna som detta gällde. Själv tar jag alltid ett par starköl på lunchrasten, blir lite roligare i trucken efter det :tummenupp

På ett sätt är det bra med förbud mot snus/nikotin, en positiv effekt att det kan underlätta för svagsinta att sluta snusa/röka.

Klart som korvspad att man ska få snusa på arbetstid. Det behövs för att lugna kroppen ibland när man haft med kunder att göra.

Det förvånar mig inte att det är en sosse och dessutom kvinna som bestämt det. Hade hon inte haft körkort så hade hon säkert velat förbjuda bilresor till arbetet. :kocko

Varför inte löpa linan helt ut och förbjuda allt som kan vara farligt och införa restriktioner och kontroller i alla sammanhang. Folk vet ju inte vad som är bäst för dem. Då är det bra att politikerna agerar. Varför inte skicka alla barn till uppfostringsanstalt de första 15 åren, där det finns personal som är utbildad. Förbjuda all sprit o tobak och skrota alla bilar som inte är miljöbilar...

Det beror lite på vart man arbetar. Inom sjukvården borde det vara förbjudet. Finns väl inget som är äckligare än att vakna upp efter en operation och ha en :nurse som luktar rök.:zpy (personligen så "tål" jag inte röken heller då jag har känsliga luftvägar). Förstår inte hur man kan arbeta på sjukhus och samtidigt röka. Numera är det ju dock totalförbud på det allra flesta sjukhusen men det finns ju fortfarande undantag.

Speciellt viktigt med rök- och även parfymfri personal är det ju på bl a lung- och allergimottagningar där det är viktigt att inte utsätta patienterna för onödiga risker.

På en del sjukhus får icke rökare nga hundra mer i månaden pga att de inte tar en massa småraster som rökarna måste göra. .

Last edited:
Självklart ska man få göra det på sina schemalagda raster, men absolut INTE ta extra raster för att "man är sugen på ett bloss".

honkiie skrev:

njaaa... jag är imot rökning och snusning (Kan man säga snusning?:tungan) Men det är lite väl mycket diktatur-stuk över det där.
Förbjud det helt i hela landet eller inte alls.

okej att man inte får röka inomhus för det är ju faktiskt jobbigt för många, det värsta med snus skulle vara att det luktar lite äckligt bara. Men det är inte hälsofarligt för omgivningen i alla fall.

2fast4hjo skrev:
Det beror lite på vart man arbetar. Inom sjukvården borde det vara förbjudet. Finns väl inget som är äckligare än att vakna upp efter en operation och ha en :nurse som luktar rök.:zpy (personligen så "tål" jag inte röken heller då jag har känsliga luftvägar). Förstår inte hur man kan arbeta på sjukhus och samtidigt röka. Numera är det ju dock totalförbud på det allra flesta sjukhusen men det finns ju fortfarande undantag.

Speciellt viktigt med rök- och även parfymfri personal är det ju på bl a lung- och allergimottagningar där det är viktigt att inte utsätta patienterna för onödiga risker.

På en del sjukhus får icke rökare nga hundra mer i månaden pga att de inte tar en massa småraster som rökarna måste göra. .

Iofs, sjukvården och TANDLÄKAREN!! FY FAN VAD ÄCKLIGT! Jag hatar när tandläkaren sticker ner rökluktande händer i munnen på dig.

Men vafan, om man jobbar med datorer eller någonting så spelar det ju ingen roll.

Men snart få de ge sig. Även om jag inte bryr mig så mkt så jag varken röker eller snusar så tänker jag fakriskt på andra. Någon jävla frihet ska man väl få ha!?

Jag kan anse att om man förbjuder både rökning och snusning så kommer de fortfarande att pågå. Jag menar det är förbjudet att bränna sprit hemma, det sysslar folk med. Folk kör och kommer alltid att köra för fort, det är oxå olagligt. Således kommer tobaksförbrukningen alltid att pågå.

Rökare ska hålla sig ute då röken är mycket farlig för andra, som blir passiva rökare. Snusningen drabbar inte omgivningen på samma sätt. Så Nej snusningen ska inte förbjudas, således inte rökningen heller men dom ska hålla sig utanför. Själv är jag både rökare och snusare, dock majoritet snusare. Men jag anser att rökare ska hålla sig ute med respekt av folk som har problem med andningen eller känsliga luftvägar

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back