Inte snusa eller röka på arbetstid

Ska man få snusa och röka på arbetstid?

• Antal röstningar
    0
Sofiiaa skrev:
Jag hatar när tandläkaren sticker ner rökluktande händer i munnen på dig.

Nu vet inte jag vilka tandläkare du går till men där jag går har de gummi/latex-handskar om de ska in å rota i gapet på en...

Tycker däremot ett förbud är fel väg att gå...

På ett sommarjobb så tog jag och en annan snusare lika långa snuspauser som rökarna tog rökpauser, då blev vi tillsagda av chefen att vi inte kunde sitta och slöa i fikahörnan så mycket. När vi påpekade att rökarna tog lika mycket pauser så sa de att de måste ju ta pauser för de kan inte röka vid sina arbetsplatser.

Kan inte förstå hur någon som chef kan tycka att det var ok.

jag varken snusar eller röker... snusning stör mej inte så mycket, rökning däremot.

På vintrarna står de jävlarna precis utanför dörren så all rök hamnar inne i korridoren istället för ute, de jävlarna!
Sen har ju en rökare "tillstånd" att gå ut o röka titt som tätt, vilket gör att en rökare jobbar nån timma mindre än en icke rökare varje dag, de jävlarna! ... läs det med lite ironi dessutom! :3freak

tycker det är skönt att kunna komma hem från krogen utan att behöva sanera kropp och själv efter all jävla rök (inte efter spriten inte :fyllisar )

Ajjja... nu ska jag gå o fika lite!

MikkE skrev:
Men snart få de ge sig. Även om jag inte bryr mig så mkt så jag varken röker eller snusar så tänker jag fakriskt på andra. Någon jävla frihet ska man väl få ha!?

kan inte en icke rökare få ha friheten att slippa rök från rökarna??

Uppfinn RÖKMASK (gasmask?) som gör att röken cirkulerar genom deras egna lungor hela jävla tiden, sätt på nåt bra kolfilter på all utluft så andra slipper röklukthelvetet

Joe Schmoe skrev:
På ett sommarjobb så tog jag och en annan snusare lika långa snuspauser som rökarna tog rökpauser, då blev vi tillsagda av chefen att vi inte kunde sitta och slöa i fikahörnan så mycket. När vi påpekade att rökarna tog lika mycket pauser så sa de att de måste ju ta pauser för de kan inte röka vid sina arbetsplatser.

Råkat ut för samma sak på ett extrajobb för en massa år sedan(varuutlämningen Ikea, Kungens kurva)

Jag och två andra killar var de enda ickerökarna på hela stället o vi jobbade konstant hela tiden med att hämta ut varor o lämna till kund. Det var en lugn dag utan så mycket kunder, men eftersom alla rökarna hela tiden smet undan blev det stressigt för oss tre som inte rökte. Vi tog därför en kvart längre lunchrast (fortfarande lika lugnt på kunder) och när vi kom tillbaka fick vi veta att vi minsann skulle ha löneavdrag som straff...
Behöver jag säga att chefen också tillhörde det maskande gänget rökare...

korvgubbe skrev:
Nu vet inte jag vilka tandläkare du går till men där jag går har de gummi/latex-handskar om de ska in å rota i gapet på en...

Tycker däremot ett förbud är fel väg att gå...

De har plasthandskar ja, men det luktar ändå

morlock skrev:
Rökare och rökning kostar oss andra pengar! :mad:

Ja, när de blir sjuka och skall ligga på sjukhus.

:kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Nu när jag tänker efter så borde de förbjuda rökning helt. Typ varna att "den 1:e Januari 2010 så kommer det bli förbjudet med rökning" så hinner folk vänja sig lite vid tanken och kanske också att hinna sluta.

Då kommer det bli svart marknad med detta istället, som med droger. Men då kommer det vara färre som röker i alla fall, eftersom att de flesta är hederliga och inte vill hålla på med sånt. Langare och sådär-

Joe Schmoe skrev:

Tycker att ni gjorde helt rätt!

Sofiiaa skrev:

Nu när jag tänker efter så borde de förbjuda rökning helt. Typ varna att "den 1:e Januari 2010 så kommer det bli förbjudet med rökning" så hinner folk vänja sig lite vid tanken och kanske också att hinna sluta.

Då kommer det bli svart marknad med detta istället, som med droger. Men då kommer det vara färre som röker i alla fall, eftersom att de flesta är hederliga och inte vill hålla på med sånt. Langare och sådär-

Jag tycker att du ska förbjudas. Du verkar ju inte riktig. Är det du på bilden?

Sofiiaa skrev:

Bra tänkt, gör nånting som supermånga är beroende av olagligt, främja brottsligheten, vet du varför det finns maffia i usa?

honkiie skrev:
Bra tänkt, gör nånting som supermånga är beroende av olagligt, främja brottsligheten, vet du varför det finns maffia i usa?

Höj skatten jättemycket på cigaretter då och sänk priserna för Nicotinell och sånt. Nåt måste man göra åt fanskapet i alla fall. Skitjobbigt för såna som mig som börjar hosta och få värk i lungorna bara jag möter någon som röker lite snabbt.

spectre skrev:
Jag tycker att du ska förbjudas. Du verkar ju inte riktig. Är det du på bilden?

Det var lite överdrivet av mig kanske, men nåt måste man fan göra.

Ja, det är jag på bilden, vadå?

Sofiiaa skrev:
Höj skatten jättemycket på cigaretter då och sänk priserna för Nicotinell och sånt. Nåt måste man göra åt fanskapet i alla fall. Skitjobbigt för såna som mig som börjar hosta och få värk i lungorna bara jag möter någon som röker lite snabbt.

Det var lite överdrivet av mig kanske, men nåt måste man fan göra.

Ja, det är jag på bilden, vadå?
Om vi höjer skatten jättemycket så är det ju bara börja köpa smuggelcigg. Som med ölen och dieseln.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back