Har precis köpt en ny hoj där bakbromsen inte fungerar. Han jag köpte den av sa att det troligtvis e bromscylindern som behöver renoveras eftersom bromsvätskan kommer fram till själva oket men det byggs aldrig upp något tryck. Jag kände lite själv och det var verkligen inget som hände. Jag läste lite själv här igår och fick känslan av att när folk själva trodde att det var bromscylindern som behövdes renoveras, tyckte alla andra som svarade att de var säkra på att det endast var luft. Då killen var bilmeck så kanske han missat det då det inte kanske fungerar likadant på bilar, har verkligen ingen koll på detta fenomen...
Modellen är en gsxr 1000 -01. Låter även detta som att det endast är en luftning som behövs? Om det nu är bromcylindern som behöver renoveras (hittade en sats på 24mx för liten peng), hur svårt är detta att göra själv? Den sitter dock väldigt trevligt på sidan vilket är skönt. Enda mecket jag har gjort är byte av cylinder på moppe, byte av drivpaketet och kamkedjesträckaren på förra hojen och gick i hastigheten av en pensionär som ska springa milen
Bilmecken erbjöd sig att hjälpa till gratis dock
Känner dock att det kanske är lite jobbigt för då måste man tajma tider och hålla på, så är det relativt enkelt gör jag nog det själv.
Modellen är en gsxr 1000 -01. Låter även detta som att det endast är en luftning som behövs? Om det nu är bromcylindern som behöver renoveras (hittade en sats på 24mx för liten peng), hur svårt är detta att göra själv? Den sitter dock väldigt trevligt på sidan vilket är skönt. Enda mecket jag har gjort är byte av cylinder på moppe, byte av drivpaketet och kamkedjesträckaren på förra hojen och gick i hastigheten av en pensionär som ska springa milen