Inga fegränder kvar, inget knäskrap - burkar jag för lite?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Ursäkta att jag sticker in en liten fråga associerad till tråd rubriken.
Vad e fegränder för något??
Jag är rädd att jag har många sådana kvar utan att veta vad det är.....:confused:

Jag åkte sporthojskurs steg 1 förra veckan, och rekommenderar det starkt!
utvecklades 1000% och kör otroligt mycket bättre och tryggare efter.

Instruktören åker bredvid, bakom och framför för att ge korrigeringar hela tiden.
Det är inte alltid man sitter som man tror att man gör.
(fegränderna försvann på en gång)

Värt varenda krona! Och fruktansvärt kul.

Kanten som blir på sidan av däcket om man inte lägger ner helt, det som är oslitet...

Bilden gäller vaxlagret på nytt däck men "fegranden" syns...

Ursäkta att jag sticker in en liten fråga associerad till tråd rubriken.
Vad e fegränder för något??
Jag är rädd att jag har många sådana kvar utan att veta vad det är.....:confused:

Läs i tråden :tummenupp

Tänkte bjuda på en bild från förra året som visar samma som dina bilder. Old school vs 2000-talet. Den främre är jag själv som är född sent 70-tal medan gubben i bakgrunden är född tidigt samma decennium.

Klockrent! Och av lutningen att döma så går det ungefär likafort:)

Burka meeeera!! :tummenupp

KneedownKing.jpg

KneedownKing2.jpg

Ja för det är ju fullkomligt rimligt att knäskrapa med en hoj man bara kört ca 5-6ggr i ca 2 månader och är nybörjare på MC :krama

visabild.php

Jag tycker han sitter identiskt med mig på den bilden och han är bra nära knäskrap men det måste ju va för att han vågar luta mer right?
Nicotin här på SH ifall ni undrar

ge dig ut på banan istället..

på vägarna finns det kärringar med strösocker påsar som dom häller ut lite var stans..:tuttar:gnissla

skämt åsido..

bana e bästa sättet att lära sig åka hoj..
jag satsar inte på slipa puckarna i backen varje gång jag åker ut, det e bara ett känselspröt som säger mig när vinkeln på hojen är bra i en kurva.

andra har andra referenser när deras hoj e i bra vinkel i en kurva.

åk på en såndär smc körning..bra valuta för pengarna och mycket sköj..:tummenupp

ge dig ut på banan istället..

på vägarna finns det kärringar med strösocker påsar som dom häller ut lite var stans..:tuttar:gnissla

skämt åsido..

bana e bästa sättet att lära sig åka hoj..
jag satsar inte på slipa puckarna i backen varje gång jag åker ut, det e bara ett känselspröt som säger mig när vinkeln på hojen är bra i en kurva.

andra har andra referenser när deras hoj e i bra vinkel i en kurva.

åk på en såndär smc körning..bra valuta för pengarna och mycket sköj..:tummenupp

Sådär, Bokat o klart! 5e Sep Gälleråsen! Tack alla för kommentarerna och förklaringarna! Blev en riktigt shyst tråd! Syns på vägarna/banan ;)

Sådär, Bokat o klart! 5e Sep Gälleråsen! Tack alla för kommentarerna och förklaringarna! Blev en riktigt shyst tråd! Syns på vägarna/banan ;)

bra där..ta med dig en påse nya knäpucks..du kommer säkert slipa ner ett gäng på en bandag..:D

Hahahhaaa... det är ju DU! Skulle ALDRIG ta råd från nån med 9 liv! :P Att dra fingrarna längst marken i en kurva för mig är HELT SJUKT vågat! Har dig som bakgrundsbild på bärbara! :P :yoparty

Vi får ta o styra nån slags lektion! :)

Inte alls vågat. Hojen får göra jobbet i kurvan. Jag åker ju bara med...
Har själv bilden sparad.... Lite egotrippad är man ju.
Bra fotograf det där.

Du bjuder på kaffe på Rosenhill så lovar jag att ge dig en liten lektion i hur man sitter på hojen.
Annars är det nog risk för att vi ses på kursen du bokat in dig på. ;)

Sådär, Bokat o klart! 6e Sep Gälleråsen! Tack alla för kommentarerna och förklaringarna! Blev en riktigt shyst tråd! Syns på vägarna/banan ;)

Helrätt! :tummenupp

Nu blev det ju krångligt, jag hade tänkt boka steg 4 med SMC Väst på Kinnekulle, men har några andra polare som kör på åsen den 6:e september...

Men kursen är ju den 6e :confused:

Menade den 6e fel fel fel!

Helrätt! :tummenupp

Nu blev det ju krångligt, jag hade tänkt boka steg 4 med SMC Väst på Kinnekulle, men har några andra polare som kör på åsen den 6:e september...

Nu händer du på till Gälleråsen så får man hyra flak och samsas med bilkörningen jag tänker INTE ta hojen dit o tillbaka efter en HEL dags körning!

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...