tobbe_falun
Ny medlem
Hahahaa fan du är ju helt väck!![]()
![]()
haha ursäkta min kvällshumor! ner med skiten bara

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hahahaa fan du är ju helt väck!![]()
![]()
Ääääöööhh.... vad är "fegränder...?" :rodna
Kanten som blir på sidan av däcket om man inte lägger ner helt, det som är oslitet...
Bilden gäller vaxlagret på nytt däck men "fegranden" syns...
Vad tror ni jag gör för fel...
![]()
Nummer 1 är ju att jag måste luta ner hojen mer så långt är jag med
Sen då?
Tja, till att börja med köpte du en hoj du uppenbarligen inte kan hantera...
Tja, till att börja med köpte du en hoj du uppenbarligen inte kan hantera...
Ja för det är ju fullkomligt rimligt att knäskrapa med en hoj man bara kört ca 5-6ggr i ca 2 månader och är nybörjare på MC
![]()
Jag tycker han sitter identiskt med mig på den bilden och han är bra nära knäskrap men det måste ju va för att han vågar luta mer right?
Nicotin här på SH ifall ni undrar
Ska man inte sitta så nära tanken som möjligt?
Känns som att min kropp är ute rätt så bra men jag kan ju ha fel :S
Tycker det börjar kännas lite i benen och i låren när jag kört sådär en kort sträcka då man lyfter sig själv från sitsen och kastar sig själv från sida till sida! känns som huklyft :S
Det finns två skolor. Dels den gamla modellen där man flyttar fram känt, ut med röven och håll överkroppen ovanför tanken. Det vill säga precis fel enligt den metod man lär ut nu...
Men Mick Doohan vann GP500VM ett antal gånger och han var fullständigt överlägsen i flera år så körstilen funkar nog?En sjuk vinkel på hojen dock.
Den "nya" modellen är där man behåller röven på sadeln och hänger ut överkroppen iställt. John Hopkins får illustrera detta...
Huvudsaken är inte hur man gör utan att man vet varför man gör på ett visst sätt. Tanken är ju att flytta/fördela vikt någonstans...![]()
Har aldrig tyckt det var skönt att sätta på tanken.
Som du sitter på hojen så vrider du dig runt tanken.
Detta medför att känt du vill ha ner i backen trycker du in mot hojen.
Leta rätt på mig så lovar jag att jag kan visa dig hur du bör sitta....
Nash - På fullaste allvar, gå en kurs med SMC, gokartbana, BKK eller SHK - skit i vilket, men lämna egot hemma och ta en kurs.Det är inte bara det roligaste du kommer ha gjort på bågen, det är något som ger DIG möjlighet att bli en bättre och säkrare förare.
...det vore lite ovärt att läsa om att du gått omkull på en avfart i tshirt och jeans.![]()
Jag har funderat på det absolut! Ett grymt tips, har läst hur kul du tyckte att det va men vad händer om jag pushar liiite för hårt och hojen går omkull... JIPPIE då får jag kvadda min NYA hoj för inte fan gäller försäkringar där och visst det är ett billigt pris att betala jämnfört med mitt liv i fotokurvan men det är just därför jag inte fått ner knät, kör aldrig över förmågan vilket man gör på bana för att utvecklas så jag har stannar i utvecklingenmissförstå mig rätt!
![]()
Nash, på SMC´s kurser så gäller de flesta försäkringar![]()
Nash, på SMC´s kurser så gäller de flesta försäkringar![]()
Jag har funderat på det absolut! Ett grymt tips, har läst hur kul du tyckte att det va men vad händer om jag pushar liiite för hårt och hojen går omkull... JIPPIE då får jag kvadda min NYA hoj för inte fan gäller försäkringar där och visst det är ett billigt pris att betala jämnfört med mitt liv i fotokurvan men det är just därför jag inte fått ner knät, kör aldrig över förmågan vilket man gör på bana för att utvecklas så jag har stannar i utvecklingenmissförstå mig rätt!
![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti