Då måste du ha antingen dyr akassa eller tjäna jävligt dåligt...
Tjänar du 18000 så är skattesänkningen ca 7-800kr inte är höjningen av akassan i närheten av så hög??
Knappast va? En skattesänkning på 7-800kr får du med en inkomst ~27000.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjänar du 18000 så är skattesänkningen ca 7-800kr inte är höjningen av akassan i närheten av så hög??
Knappast va? En skattesänkning på 7-800kr får du med en inkomst ~27000.
Vad jag förstår så kommer hojarna INTE åka gratis längre, det är ju inte fråga om trängsel längre, utan man kan ju tydligen vrida och vända på det som man vill... Ena dagen trängsel, andra dan miljöHojar är väl gratis fortfarande?
Jag var imot införandet av biltullarna, men när jag såg hur jävla smidigt det blev med mindre bilar i stan så kunde jag inte neka att det guld för mig som körde hoj till jobbet. Och åker man kommunalt som jag (iofs blev vi ju knullade i röven även där med höjda kostnader för enkelbiljetten) på vintern så har jag ingenting att klaga på!
Jag förstår dock om folket som måste använda bilen i jobbet tycker att det är ett helvete, men å andra sidan får man en fördel med att det går fortare att komma till sin slutdestination. Men men!
![]()
![]()
Håller fullständigt med!
Jag radar upp spadarna så länge.
Vad jag förstår så kommer hojarna INTE åka gratis längre, det är ju inte fråga om trängsel längre, utan man kan ju tydligen vrida och vända på det som man vill... Ena dagen trängsel, andra dan miljö![]()
Kan lova att vi aldrig blir av med tullarna efter det här i varje fall. Även om en vänsterregering får makten om 4 år så kommer dom knappast ta bort dom. Är nog tyvärr bara att bita i det sura äpplet och acceptera det som hänt, och om möjligt försöka hitta alternativ till att köra bil.
Blir nog många som monterar av skylten om det är så att avgiften även ska tas ut på motorcyklar. Man borde väl kunna slanga genom tullarna så att inte kameran ser skylten ?![]()
![]()
Förstöra?
....
Det bästa med allt är att det bara blir 4 år om ens det.. för denna regering och sedan tar det återigen 10 år att bygga upp allt som de lyckats förstöra.
Grattis Sverige, SMART!
Man borde väl kunna slanga genom tullarna så att inte kameran ser skylten ?![]()
![]()
Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert
Inte för att jag tror att du befinner dig med båda fötterna på jorden, och än mindre på detta forum - MEN!!
Det enda som detta urdumma förslag kommer att leda till är att samhället i slutändan kommer att ha ett ex antal fordon i trafiken som INTE har en enda försäkring, fordon som vid en olycka kommer att skapa än mer problem & svårigheter än vad vi har i dag - enligt dig!!
Nä du "kära" socialförsäkrings"expert", gräv i stället ett stort hål nog att rymma HELA den befintliga regeringen som vi har i dag lååååångt ut i ur skogen så kan jag LOVA att tillräckligt många kommer att hjälpa till att täcka över hålet när ni väl sitter i det!!
Mvh,
/Fürstenhoff.
Förstöra?
I Katrineholm, home town of Göran P, har vänstern haft makten i över 80år. Oavbrutet! Är det bättre i den stan än i nån annan. Inte alls. Inget funkar där och framför allt, gå inte och bli inte åldring i den staden.
Det finns dessutom en princip som är svår att komma förbi.
Om TVÅ personer ska dela på en hundring så får de en femtiolapp var..Om 20st ska göra sammaledes blir det bara en blank femkrona åt var och en.
Den tolala ekonomien i ett land beror på hur många som bidrar till den. Antalet skattebetalare alltså.
I (S)verige har vi stadigt ökat på de som INTE bidrar utan istället kostar! Både genom att förtidspensionera på "arbetsmarknadsskäl" dvs "det finns inga jobb där du bor så du får leva på andras arbetsinsatser i stället" och genom att importera arbetskraft utifrån. På 60-talet var det både bra och möjligt när man kom till Sverige på fredag och kunde börja jobba på måndag. (Jag har en sån hemma..)
Idag är Sverige världens socialkontor nr1, sånt kostar flis, resultatet av det såg vi här lokalt förra veckan när en 8-åring hackades till döds av ett psykfall som inte fick vård.
Hur många vet att Sverige tar emot nära hälften av alla irakier som lämnar landet?
9000 libaneser, f'låt "svenskar på semester" i Libanon. Que?
Om det ska gnällas så ska det gnällas på riktiga grunder och om vem som har ansvaret.
Till sist, det ÄR väl bättre att folk sätts i arbete än att de går hemma och parasiterar på andra? Vad har Kejsaren gjort under sina 12år mer än att skaffa en sig herrgård och en fet pension (och mage..)
Inte ens fanns det tid att ordna en vettig efterträdare , utan man blev tvungen att skaffa en ur begåvningsreserven.. SMART!
(strök resten av inlägget vill kunna gå på gatorna i fred..)
Jag är så gammal att jag borde inte ens ha ett KK om en del här fick bestämma. Jag tvingas leva på 65% av min lön också, vilket tycks vara helt omöjligt enligt många.Jag tycker bara det är så typiskt att det alltid är de rika som skall ha mer.. se på skattesänkningen,
mm mm... måste jobba nu lite så jag inte får sparken och kostar samhället massa pengar![]()
Glöm inte bort att vi som bor och jobbar i Stockholm måste betala våran kära trängselskatt också som grädde på moset! Vilket innan valet var ett svek för svenska folket enligt Moderaterna.. efter valet så tog det max 3 veckor så ändrade de sig fort och plötsligt så ska det införas igen, vilket kommer drabba mig med mellan 800kr-1200kr mindre i plånboken varje månad.. Absolut sista gången jag gav moderaterna förtroende och min röst
Jag är så gammal att jag borde inte ens ha ett KK om en del här fick bestämma. Jag tvingas leva på 65% av min lön också, vilket tycks vara helt omöjligt enligt många.
Det räcker till tre bilar (gamla men i skick) några hojar, ett 180kvm hus , husbil, en liten båt... mmm
Allt är en fråga om prioriteringar..
Stryker man krogen/borsten/rökat så..
Välkommen till världen Eureka. Med ditt nick så borde jag inte behövt göra det här inlägget, men du kanske finner sanningen till slut ändå och den stavas INTE (S)anningen..
Jo jag vet, nu spelar det inte någon roll vem fan det än är som styr längre, tullarna kommer vara kvar! Tycker bara att det känns som ett slag under bältet från M´s sida, att gå ut i en valkampanj och lova bort tullarna och sen direkt införa dom...??!!
Ursäkta...men har du varit så j...kla korkad att du röstade på moderaterna...då måste du tjäna oerhört mycket pengar så att du kan betala din trängselskatt själv...för det är moderaternas politik i ett nötskal...mer till de rika och mindre till de fattiga...
Är det någon "arbetare" som kan ställa sig upp och säga att de har fått det bättre med moderaternas poilitik?
Visst ser det fint ut i lönekuvertet...1100 mer i kuvertet...men när året är slut och vi har summerat höjda a-kasseavgifter...-.slopat avdrag för a-kassan..sämre milersättning för de som är tvungan att köra egen bil mm...
Så kan ni som har röstat på moderaterna berätta om ni har fått det bättre...
Vi andra får väl hoppas att det "bara" blir fyra år....
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |