Info Till Mc Sverige

Vilken otrolig smörja!!

Sedan när kan en politiker börja styra privata bolags prissättningar???

Hur kan man vara så naiv att tro att farliga förare skall "sluta köra motorcykel" om premien höjs...

Farliga förare.. ( Vad det nu är ) har väl generellt inte försäkring i dag en gång..

Det är lätt att hetsa upp sig när man hör sånt här..

Vilken otrolig smörja!!

Sedan när kan en politiker börja styra privata bolags prissättningar???

Hur kan man vara så naiv att tro att farliga förare skall "sluta köra motorcykel" om premien höjs...

Farliga förare.. ( Vad det nu är ) har väl generellt inte försäkring i dag en gång..

Det är lätt att hetsa upp sig när man hör sånt här..

Det kan dom inte...och gör inte heller. TF är inte ngt som privata bolag styr över utan det är Trafikförsäkringsföreningen...som är staten.

@iMaster

Det kallas för skatteväxling. ;)

Jag kommer att gå en jäkla massa plus då jag varken är med i a-kassan eller kommer trafikförsäkra någon hoj i år :)

Grattis! Synd för dig att från och med 2009 (eller vad det nu var) så blir det obligatoriskt att vara med i a-kassan :tummenupp

Last edited:
Ni har glömt en liten del i eran ekvation om skattesänkning/fackavgift/a-kassa/försäkring...

Ni som trodde att ni skulle gå plus, har ni inga bilförsäkringar?
Så vitt jag har förstått blir även dom minst 34% dyrare. (skatten på försäkringar)

Nä tacka vet jag dom kloka förslagen att sänka avgiften på hushålsnära tjänster, och införa golf som en del av friskvården. För det har ju alla nytta av...

jess! Fler som jobbar ger mer till det gemensamma bästa.. oavsett vad min lillesyrra får för jobb, bara det är avtalsenlig lön och hon kan utföra det så är det bättre än att hon står utanför. Får hon jobb så blir jag glad, hon blir glad, och det gemensam oxå.

om sen juppiekillarna får friksvårdsmedel för att kunna jaga boll med klubba på gräs så är väll oxå det bra, ty desto mer de motionerar, desto friskare blir de och följdaktligen sjunker sjukfrånavaron och ohälsan.

2741096 Grattis! Synd för dig att från och med 2009 (eller vad det nu var) så blir det obligatoriskt att vara med i a-kassan :tummenupp
Kul när man inte får bestämma själv, jag vill fan inte vara med i a-kassan.

Moderaterna står väl för frihet, eller? :rolleyes:

Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert

Inte för att jag tror att du befinner dig med båda fötterna på jorden, och än mindre på detta forum - MEN!!

Det enda som detta urdumma förslag kommer att leda till är att samhället i slutändan kommer att ha ett ex antal fordon i trafiken som INTE har en enda försäkring, fordon som vid en olycka kommer att skapa än mer problem & svårigheter än vad vi har i dag - enligt dig!!

Nä du "kära" socialförsäkrings"expert", gräv i stället ett stort hål nog att rymma HELA den befintliga regeringen som vi har i dag lååååångt ut i ur skogen så kan jag LOVA att tillräckligt många kommer att hjälpa till att täcka över hålet när ni väl sitter i det!!

Mvh,
/Fürstenhoff.

hehe Det där var ett bra förslag :D
Trevlig läsning :tummenupp Kul att se att det finns självtänkande människor kvar som inte tror på allt som sägs och bara "följer strömmen".

Det kan dom inte...och gör inte heller. TF är inte ngt som privata bolag styr över utan det är Trafikförsäkringsföreningen...som är staten.
Det där kan ju inte stämma eftersom olika bolag har olika pris på trafikpremien, Bilsport&mcförsäkringar är ett "lysande" exempel för många sporthojar.

Jag ställer mig mest frågande till hennes formulering "farliga förare på farliga fordon"...
Jag känner mig mer som en snäll förare på farligt fordon.
Slipper jag premiehöjningen då ?

Finns det farliga fordon? är det inte mäniskan som gör "ett fordon farligt" :va
Ett parkerat fordon skadar väl inte så många......

Det verkar ännu farligare med personer med makt/inflytande som fattar farligt dumma beslut :näsblod

Så om man är arbetare så är man ingen farlig förare bara om man går på A-Kassa ??
Alltså vart går gränsen av vilka som är farliga på farliga mc ?

Det här med skatten.. antingen är ni moderatälskare så tomma i huvudet att ni "tror" ni får mer ut i lönekuvert.
Att man sedan får betala dubbelt så mkt för en sämre A-kassa och till facket det har man inte i beräkningen.. Allt som händer är att pengar flyttas över till andra utgifter.. i slutändan så har du inte ett korvöre mer i månaden ändå!

En pensionär fick 100 kr mer i månaden.. men bostadsbidraget sänktes med 100 kr.. har då denna pensionär fått 100 kr mer i månaden ?
Enligt mig NEJ!

Det bästa med allt är att det bara blir 4 år om ens det.. för denna regering och sedan tar det återigen 10 år att bygga upp allt som de lyckats förstöra.
Grattis Sverige, SMART!

Last edited:
2742352 Så om man är arbetare så är man ingen farlig förare bara om man går på A-Kassa ??
Alltså vart går gränsen av vilka som är farliga på farliga mc ?

Det här med skatten.. antingen är ni moderatälskare så tomma i huvudet att ni "tror" ni får mer ut i lönekuvert.
Att man sedan får betala dubbelt så mkt för en sämre A-kassa och till facket det har man inte i beräkningen.. Allt som händer är att pengar flyttas över till andra utgifter.. i slutändan så har du inte ett korvöre mer i månaden ändå!

En pensionär fick 100 kr mer i månaden.. men bostadsbidraget sänktes med 100 kr.. har då denna pensionär fått 100 kr mer i månaden ?
Enligt mig NEJ!

Det bästa med allt är att det bara blir 4 år om ens det.. för denna regering och sedan tar det återigen 10 år att bygga upp allt som de lyckats förstöra.
Grattis Sverige, SMART!
:fakta

På SMC:s hearing den 25 april uttalade jag att vissa farliga förare på farliga fordon kommer att få så höga försäkringspremier att de antagligen inte har lust att betala försäkringen och köra ute på vägarna, och att det är önskvärt. Jag har däremot aldrig sagt att ”regeringen vill förbjuda farliga motorcyklar” som det påstås på smc:s hemsida eller att – ”Vi vill straffa förare av farliga fordon och tycker att motorcyklisterna skall bort från vägarna” som det påstås på bike:s hemsida.

Syftet med förslaget att överföra ersättning av inkomstbortfall vid trafikolyckor från staten till trafikförsäkringen är att: öka trafiksäkerheten genom höja kostnaden för farliga förare och fordon:confused: , snabba på rehabiliteringen:jisses av de som skadats i trafiken och att minska kostnaderna för försäkringen genom att ha skadereglering och administration på ett ställe.

För den som arbetar och kör motorcykel kommer skattesänkningen att vara betydligt större än höjningen av trafikpremien och a-kassan sammantaget.

Med vänlig hälsning

Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert

VA I HE....!!!!!
Ja, man udrar verkligen hur dom tänker?
Jag blir riktigt förbannad :huvet på folk som påstår att sporthojar är faligare än andra hojar, kan inte förstå hur dom tänker:va.
Visst, en sporthoj inbjuder till högre fart och dom är med i en hel del olyckor, men det är ju förarens "fel".

Sitter hellre på en sporthoj än en glidare eller touring om jag skulle hamna i en kris situation på vägen. Å va då:va vissa faliga förare på farliga fordon kommer att få så hög.......
-Vilka är det:confused:
-Hur kan man snabba på rehabiliteringen genom att flytta kostnaden från staten till trafikförsäkringen?:kryckor

Last edited:
Om detta skulle vara sant så är det helt ok för mig men har mycket svårt att tro att det stämmer. Om vi tar ett räkneexempel, Kalle har fått 250:-/mån mer i akasseavgift och 850:-/mån mer i lön. Det motsvarar en ökning av hans inkomster med 600:-/mån Om då skillnaden skulle vara betydligt större så skulle det innebära en premiehöjning på några hundralappar/mån...eller hur :rolleyes:

sant:tummenupp
Den berömda tusenlappen som skulle bli över har redan försvunnit på diverse ställen, så trafikpremien kommer la att sänkas om man ska lyssna åp trådskaparen...

Nää, fy fan... Jävla skitsnack från trådskaparen:mad:
Sug min röv...:arsele

Glöm inte bort att vi som bor och jobbar i Stockholm måste betala våran kära trängselskatt också som grädde på moset! Vilket innan valet var ett svek för svenska folket enligt Moderaterna.. efter valet så tog det max 3 veckor så ändrade de sig fort och plötsligt så ska det införas igen, vilket kommer drabba mig med mellan 800kr-1200kr mindre i plånboken varje månad.. Absolut sista gången jag gav moderaterna förtroende och min röst

Glöm inte bort att vi som bor och jobbar i Stockholm måste betala våran kära trängselskatt också som grädde på moset! Vilket innan valet var ett svek för svenska folket enligt Moderaterna.. efter valet så tog det max 3 veckor så ändrade de sig fort och plötsligt så ska det införas igen, vilket kommer drabba mig med mellan 800kr-1200kr mindre i plånboken varje månad.. Absolut sista gången jag gav moderaterna förtroende och min röst

Hojar är väl gratis fortfarande?

Jag var imot införandet av biltullarna, men när jag såg hur jävla smidigt det blev med mindre bilar i stan så kunde jag inte neka att det guld för mig som körde hoj till jobbet. Och åker man kommunalt som jag (iofs blev vi ju knullade i röven även där med höjda kostnader för enkelbiljetten) på vintern så har jag ingenting att klaga på!

Jag förstår dock om folket som måste använda bilen i jobbet tycker att det är ett helvete, men å andra sidan får man en fördel med att det går fortare att komma till sin slutdestination. Men men!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show