På SMC:s hearing den 25 april uttalade jag att
vissa farliga förare på farliga fordon kommer att få så höga försäkringspremier att de antagligen inte har lust att betala försäkringen och köra ute på vägarna, och att det är önskvärt. Jag har däremot aldrig sagt att ”regeringen vill förbjuda farliga motorcyklar” som det påstås på smc:s hemsida eller att – ”Vi vill straffa förare av farliga fordon och tycker att motorcyklisterna skall bort från vägarna” som det påstås på bike:s hemsida.
Syftet med förslaget att överföra ersättning av inkomstbortfall vid trafikolyckor från staten till trafikförsäkringen är att: öka trafiksäkerheten genom höja kostnaden för
farliga förare och fordon
,
snabba på rehabiliteringen
av de som skadats i trafiken och att minska kostnaderna för försäkringen genom att ha skadereglering och administration på ett ställe.
För den som arbetar och kör motorcykel kommer skattesänkningen att vara betydligt större än höjningen av trafikpremien och a-kassan sammantaget.
Med vänlig hälsning
Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert
VA I HE....!!!!!
Ja, man udrar verkligen hur dom tänker?
Jag blir riktigt förbannad

på folk som påstår att sporthojar är faligare än andra hojar, kan inte förstå hur dom tänker

.
Visst, en sporthoj inbjuder till högre fart och dom är med i en hel del olyckor, men det är ju förarens "fel".
Sitter hellre på en sporthoj än en glidare eller touring om jag skulle hamna i en kris situation på vägen. Å va då
vissa faliga förare på farliga fordon kommer att få så hög.......
-Vilka är det

-Hur kan man snabba på rehabiliteringen genom att flytta kostnaden från staten till trafikförsäkringen?