andjim
Ny medlem
Hej MC SVERIGE
Fick följande svar från Gabriella Noren...
-------------------------------------------------------------
På SMC:s hearing den 25 april uttalade jag att vissa farliga förare på farliga fordon kommer att få så höga försäkringspremier att de antagligen inte har lust att betala försäkringen och köra ute på vägarna, och att det är önskvärt. Jag har däremot aldrig sagt att ”regeringen vill förbjuda farliga motorcyklar” som det påstås på smc:s hemsida eller att – ”Vi vill straffa förare av farliga fordon och tycker att motorcyklisterna skall bort från vägarna” som det påstås på bike:s hemsida.
Syftet med förslaget att överföra ersättning av inkomstbortfall vid trafikolyckor från staten till trafikförsäkringen är att: öka trafiksäkerheten genom höja kostnaden för farliga förare och fordon, snabba på rehabiliteringen av de som skadats i trafiken och att minska kostnaderna för försäkringen genom att ha skadereglering och administration på ett ställe.
För den som arbetar och kör motorcykel kommer skattesänkningen att vara betydligt större än höjningen av trafikpremien och a-kassan sammantaget.
Med vänlig hälsning
Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert
---------------------------------------------------------------
Jag lämnar själva tolkningen av svaret till er.. ....
Fick följande svar från Gabriella Noren...
-------------------------------------------------------------
På SMC:s hearing den 25 april uttalade jag att vissa farliga förare på farliga fordon kommer att få så höga försäkringspremier att de antagligen inte har lust att betala försäkringen och köra ute på vägarna, och att det är önskvärt. Jag har däremot aldrig sagt att ”regeringen vill förbjuda farliga motorcyklar” som det påstås på smc:s hemsida eller att – ”Vi vill straffa förare av farliga fordon och tycker att motorcyklisterna skall bort från vägarna” som det påstås på bike:s hemsida.
Syftet med förslaget att överföra ersättning av inkomstbortfall vid trafikolyckor från staten till trafikförsäkringen är att: öka trafiksäkerheten genom höja kostnaden för farliga förare och fordon, snabba på rehabiliteringen av de som skadats i trafiken och att minska kostnaderna för försäkringen genom att ha skadereglering och administration på ett ställe.
För den som arbetar och kör motorcykel kommer skattesänkningen att vara betydligt större än höjningen av trafikpremien och a-kassan sammantaget.
Med vänlig hälsning
Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert
---------------------------------------------------------------
Jag lämnar själva tolkningen av svaret till er.. ....