Den mest intressanta frågan att få svar på är om hennes åsikter är förankrade i partiet eller om hon är en vanlig surkärring som är missunsam och avundsjuk på allt hon inte själv kan syssla med och nu tar chansen att yppa personliga åsikter som om de vore partiets.
Vill hon spara pengar så finns det mer att hämta inom ridsport, fotboll och ishockey ...
Jag har mailat till partiet, Gabriella och Mikael (shit, idioten har samma namn som mig

) följande
Hej
Jag har alltid röstat på moderaterna och ständigt skickat in bidrag för att
göra allt för att få en regering som arbetar för frihet, ansvar och möjlighet att själv styra sin ekonomi.
Efter att ha läst ett inlägg om utalande av Gabriella Norén (Moderat) och
Mikael Sundström (Moderat) om att "straffa förare av farliga fordon för att spara pengar" och att "motorcycklar ska bort" måste jag nu allvarligt överväga om Moderaterna är ett parti för mig.
Det visar ju sig tydligt att Moderaterna istället för vad jag trott (se ovan) är ett mycket inskränkt parti som verkar motarbeta frihet, eget ansvar, osv.
All statestik från vägverket visar ju snarare att MC kollektivet är dom som
lyckats bäst med sitt säkerhetsarbete.
Kurvorna jag bifogat är baserade på Vägverkets egen info men presenterat på
ett rättvist sätt och inte för att påvisa hur illa MC-folket eller bilfolket beter sig.
Följande påpekar jag bara som ett exempel på hur inskränkt uttalandet är
(jag hoppas verkligen att det är enskilda uttalanden från två mycket inskränkta moderater och inte står för partiets åsikt)
Om man ville minska mänskligt lidande och samhällets kostnader borde det inte vara bättre att förbjuda all användning av cigaretter och snus ? (Inte min åsikt, jag är för frihet att välja, bara som en jämförelse)
Det finns flera liknande saker som skulle både löna sig bättre och ge ökad moral än att titta på än just MC-kollektivet.
Riktigt upprör och bekymrad moderat (?)
Mikael Theorin (pers nummer)
Få se om jag får ett svar