Info om sterilisering tack!

Ta den i 2:an vid ägglossningstiden, sen kör i 1:an när du inte har = inga barn + variation:)

Tufft av dig att gå ut med en sådan fråga på Sh, ditt beslut att vänta ett par år är nog inte så tokig, lycka till ändå i vad du än bestämmer dig för.

Vaere för fel på 2:an? Där får man inte barn vad jag vet...

Jag tänker inte skaffa fler barn, men jag tänker inte sterilisera mig för det. Som sagt tittar man 10 år tillbaka i tiden så hade man ju inte ett rätt när man siade om framtiden. Vem fan trodde de skulle sälja ketchup utan socker tex?

Två gubbar språkas vid i omklädningsrummet före hemgång en fredag em.
Gubbe 1: - Fan, min kärring börjar bli lite slapp i hålet, vad fan ska jag göra.
Gubbe 2: - Vad är det för fel på andra hålet då?
Gubbe 1: - VA!!?? Då kan hon ju bli på smällen!!???

Två gubbar språkas vid i omklädningsrummet före hemgång en fredag em.
Gubbe 1: - Fan, min kärring börjar bli lite slapp i hålet, vad fan ska jag göra.
Gubbe 2: - Vad är det för fel på andra hålet då?
Gubbe 1: - VA!!?? Då kan hon ju bli på smällen!!???

:rofl :tummenupp

jag har med hjälp av er info och åsikter bestämt mig att lugna mig några år, inte för att jag är rädd för att ändra min åsikt om barn, men för att det inte är någon brådska helt enkelt.
jag får klara mig på p-medel så länge :)

tackar för era åsikter och info! :tummenupp

:tummenupp Såg detta inlägg nu. Har du dock problem med p-medel du har nu så tycker jag du ska byta, det finns idag en djungel av olika preparat, det är inte meningen att man ska må dåligt av dem. :pannkyss

Inga barn dock för min del i framtiden pga diverse olika faktorer....

Själv hade jag nog sett dina päron som ett ganska tydligt bevis på att man aldrig ska säga aldrig och att man inte vet om man kommer ändra sig eller inte!
Det lät ju som om de var ganska säkra på sin sak men trots allt ändrade sig i sista sekund när det verkligen blev allvar...

det var bara för att de redan hade två söner och inte trodde de orkade med en till. de hade båda 4 jobb tillsammans och två barn! hur orkade de???

men varför vill du inte ha barn???

måste väl vara de bästa man kan få här i livet...

du e väl lika gammal som mig (26)... man ska nog inte vänta för länge..

my 2 cents...mvh tobbe

olika anledningar! känner helt enkelt inte för det, har inte den längtan. vill hellre lägga pengarna på annat och känner att jag inte skulle klara av att lägga så mycket tid på ett barn. ego? jepp det är jag kanske men det är så jag känner

:fattartil Man kan väl bli steril av nån könssjukdom? Allt du i så fall behöver göra är att gå på sporthojpub så är du steril innan du vet ordet av. Eller innan du hinner säga flaska.

ja av klamydia kan man. men nä tack hehe :D

Ta den i 2:an vid ägglossningstiden, sen kör i 1:an när du inte har = inga barn + variation:)

Tufft av dig att gå ut med en sådan fråga på Sh, ditt beslut att vänta ett par år är nog inte så tokig, lycka till ändå i vad du än bestämmer dig för.

ja här inne kan man ju få bra svar, dåliga, oseriösa mm mm men det är ändå en viss charm att diskutera med så olika åsikter, det vidgar ens vyer. istället för att prata med en tjejkompis som tex håller med mig, då blir det ju inte så mycket att tänka efter..... :)

tack för förslaget :D

:tummenupp Såg detta inlägg nu. Har du dock problem med p-medel du har nu så tycker jag du ska byta, det finns idag en djungel av olika preparat, det är inte meningen att man ska må dåligt av dem. :pannkyss

Inga barn dock för min del i framtiden pga diverse olika faktorer....

detta är mitt andra preparat jag provat, bästa hitintills dock men ändå bieffekter. *suck* vi kvinnor har det inte lätt :)

Last edited:
Jag har tänkt på det här ett tag nu och jag vill inte heller ha barn med dig. Det jag funderar på är...alltså, du vill säkert inte ha barn med mig heller så...vi borde ju liksom...slå våra påsar ihop, kila stadigt, du vet...

Jag lovar att inte utveckla några djupare känslor eller vilja stadga mig med hus och sånt. Jag kan även tänka mig att vara "den andra mannen", inte samtidigt då men som ett litet sidoprojekt.

Vad säger du, ska vi slå till? Sätt ett kryss i valfritt alternativ.

JA [ ]
NEJ [ ]
KANSKE [ ]

Jag har tänkt på det här ett tag nu och jag vill inte heller ha barn med dig. Det jag funderar på är...alltså, du vill säkert inte ha barn med mig heller så...vi borde ju liksom...slå våra påsar ihop, kila stadigt, du vet...

Jag lovar att inte utveckla några djupare känslor eller vilja stadga mig med hus och sånt. Jag kan även tänka mig att vara "den andra mannen", inte samtidigt då men som ett litet sidoprojekt.

Jag är lätt på om inte hon vill, fruntimmer börjar gå mig på nerverna!

JA [X]
NEJ [ ]
KANSKE [ ]

Och ta inte det här fel, men jag tycker att mina surt förvärvade skattepengar ska gå till lilla Ester 3år som har fått cancer i ansiktet hellre än att du inte orkar ha kondom eller mens.

Jojo, men det där vet du nog sedan tidigare att det inte funkar så.

JA [ ]
NEJ [ ]
KANSKE [ ]

JA [X]
NEJ [ ]
KANSKE [ ]

Wohow! Tåget!!!!

Det är väl klart att ingreppet är delvis skattefinansierat inte en chans att landstinget går jämt upp enbart på förhöjd patientavgift....

Syftade mer på att det finns gott om underliga saker som är skattefinansierade.
Är fullt medveten om att avgiften är mer för att sålla bort de som kommer in för att snacka mot de som behöver hjälp.

Last edited:
detta är mitt andra preparat jag provat, bästa hitintills dock men ändå bieffekter. *suck* vi kvinnor har det inte lätt
Det finns nog killar som inte har det så lätt alla gånger heller :näsblod

:va bara provat två stycken och du funderade på sterilisering?

Allmänt:
Hormonspiral ett alternativ som enligt FASS är "skyddseffekten av Mirena är jämförbar med sterilisering. Den är minst lika effektiv som den mest effektiva kopparspiralen och som p-piller" men som alla metoder så finns det risker och man får noggrannt överväga fördelar och nackdelar!

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19921023000069&DocTypeID=5

Fick en förfrågan i samband med en operation om jag ville ha det för att minska svår endometrios men valde att avvakta tills jag träffar min ordinarie läkare som kan göra en bättre bedömning om det påverkar mitt immunförsvar. Tre dagar var lite för kort tid för att besluta något så viktigt:näsblod

Hormonspiralen i fråga kostar ca 1000 kr.

Last edited:
Det finns nog killar som inte har det så lätt alla gånger heller :näsblod

Allmänt:
Hormonspiral ett alternativ som enligt FASS är "skyddseffekten av Mirena är jämförbar med sterilisering. Den är minst lika effektiv som den mest effektiva kopparspiralen och som p-piller" men som alla metoder så finns det risker och man får noggrannt överväga fördelar och nackdelar!

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19921023000069&DocTypeID=5

Fick en förfrågan i samband med en operation om jag ville ha det för att minska svår endometrios men valde att avvakta tills jag träffar min ordinarie läkare som kan göra en bättre bedömning om det påverkar mitt immunförsvar. Tre dagar var lite för kort tid för att besluta något så viktigt:näsblod

Hormonspiralen i fråga kostar ca 1000 kr.

Jag åkte på en hormon-örfil en gång, men det är inte samma sak va? :va
Dock gick ögona i spiral på mig efteråt... :näsblod

Haha, vad hade du gjort då?

Förmodligen var jag alldeles för ärlig. Typ:
"Ja du ser ut som en tallrik stekt lök i den där klänningen. Den hade nog funkat på en 19 åring dock."
Eller nåt i den stilen om jag känner mig själv rätt.

Allmänt:
Hormonspiral .......

Precis min tanke med. Två försök och man ger upp?

Hormonspiral??? Är inte en helt vanlig koppar bättre? Ingen hormonell påverkan på kroppen. Framförallt om man sitter som dej och pratar om inverkan på immunförsvaret. Fast å andra sidan så vet jag ju inget om din bakrund.

Och ta inte det här fel, men jag tycker att mina surt förvärvade skattepengar ska gå till lilla Ester 3år som har fått cancer i ansiktet hellre än att du inte orkar ha kondom eller mens.

Men visst, slantar du ingreppet ur egen ficka sär det ju bara att slå till!

Det var nog fan dagens charmigaste...???? När vi nu ändå håller på, så tycker jag ändå att mina surt förvärvade skattepengar går till Britt, 46 som drabbats av bröstcancer istället för Johan, 19 som rejsat friskt med sin R1 och nu ligger med svåra inre blödningar. Eller Micke, 24 som blivit påkörd av ett fyllo istället för Gunvor, 59 och rökare sedan tidig tonår som nu behöver vård för KOL/lungcancer.

Tänk dig för. Vården är till för alla oavsett om du anser att ett ingrepp är nödvändigt eller ej.:huvet

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back