Info om sterilisering tack!

Jag har varit inne på samma funderingar...
Frågade tom läkare om det hela...
Är 27 år gammal och utan barn och de meddelade mig att det är nästan omöjligt för mig att få det gjort då de inte vill göra det på nån som är så ung o inte har barn...
Vet folk som inte fått det gjort fast de varit 36 med två barn... När hon sen blev gravid trots p-spiral och gjorde en abort fick hon det till slut gjort...
Det kommer bli ett helvete för dig att lyckas få genom det... :(
Man tycker ju att de borde lyssna på vad man säger o när man verkligen vill det så ska de skita i det...
Samtidigt så förstår jag att de är inte helt sugna på att göra det på så unga människor då det finns risk att man om tio år ångrar sig osv...

Jag har varit inne på samma funderingar...
Frågade tom läkare om det hela...
Är 27 år gammal och utan barn och de meddelade mig att det är nästan omöjligt för mig att få det gjort då de inte vill göra det på nån som är så ung o inte har barn...
Vet folk som inte fått det gjort fast de varit 36 med två barn... När hon sen blev gravid trots p-spiral och gjorde en abort fick hon det till slut gjort...
Det kommer bli ett helvete för dig att lyckas få genom det... :(
Man tycker ju att de borde lyssna på vad man säger o när man verkligen vill det så ska de skita i det...
Samtidigt så förstår jag att de är inte helt sugna på att göra det på så unga människor då det finns risk att man om tio år ångrar sig osv...

står att man måste vara 25 år iallafall. jag förstår att de kräver samtal och att de är måna om att man ska tänka mer än en gång men om personen i fråga verkar seriös och påläst om ämnet tycker jag väl att det ska kunna gå att genomföra, även om man är 26 år eller nåt i den stilen.

står att man måste vara 25 år iallafall. jag förstår att de kräver samtal och att de är måna om att man ska tänka mer än en gång men om personen i fråga verkar seriös och påläst om ämnet tycker jag väl att det ska kunna gå att genomföra, även om man är 26 år eller nåt i den stilen.

Jo absolut... Även om du är påläst osv just nu kan du ju fortfarande ändra dig om tio år... Det är vad det handlar om...

Tror nog att du ska räkna med att få totala nej från vissa läkare och säkert få några som skrattar åt dig o säger lilla gumman du vet inte vad du pratar om osv...
Sen när du väl kommer till nån som tar dig seriöst kommer det troligen krävas månader av utredningar och samtal med antal psykologer osv...
Men lycka till...
Berätta sen hur det gick... Som sagt är inne på samma tema själv...

Och sen som svar på ett tidigare inlägg... Jag hade p-stav i armen och mensen försvann inte helt under de två åren jag hade det... Den försvinner inte på alla... Det är ett antal procent som den försvinner helt på bara...

Jo absolut... Även om du är påläst osv just nu kan du ju fortfarande ändra dig om tio år... Det är vad det handlar om...

Tror nog att du ska räkna med att få totala nej från vissa läkare och säkert få några som skrattar åt dig o säger lilla gumman du vet inte vad du pratar om osv...
Sen när du väl kommer till nån som tar dig seriöst kommer det troligen krävas månader av utredningar och samtal med antal psykologer osv...
Men lycka till...
Berätta sen hur det gick... Som sagt är inne på samma tema själv...

Och sen som svar på ett tidigare inlägg... Jag hade p-stav i armen och mensen försvann inte helt under de två åren jag hade det... Den försvinner inte på alla... Det är ett antal procent som den försvinner helt på bara...

jo visst kan folk ändra sig men jag känner inte så. och visst det kan vara jättesvårt för folk att förstå, eftersom det förväntas att man ska skaffa barn.
jag skaffade mig dock sambo, hoj och bil istället som jag tar hand om :)

jo visst kan folk ändra sig men jag känner inte så.

Så resonerar nog de flesta som skaffar tatueringar, och lik förbannat står de på kö hos laserkliniken 20 år senare när livet blivit annorlunda.

Jag säger inte att du kommer att ändra dig, däremot vill jag peka på vad sjukhusets förhållning troligtvis baserar sig på. Det är väl bra att vi har en sjukvård som inte gör irreversibla saker utan grundlig utredning.

Mitt (seriösa) tips är en ägglossningsdator. Bättre än hormoner, och kan du stå ut med några dagars knullstopp i månaden så, presto!

Så resonerar nog de flesta som skaffar tatueringar, och lik förbannat står de på kö hos laserkliniken 20 år senare när livet blivit annorlunda.

Jag säger inte att du kommer att ändra dig, däremot vill jag peka på vad sjukhusets förhållning troligtvis baserar sig på. Det är väl bra att vi har en sjukvård som inte gör irreversibla saker utan grundlig utredning.

Mitt (seriösa) tips är en ägglossningsdator. Bättre än hormoner, och kan du stå ut med några dagars knullstopp i månaden så, presto!

nej jag tycker det är bra att de skickar en på samtal och psykologbesök osv, för absolut tror jag att många ändrar sig när de kommer upp lite i åldern.
min biologiska klocka är snoozad på oändlighet :D
mmm ska tänka på ditt alternativ

Förbövelen, hur många tror du inte har känt som du och sen ångrat sig!

Get a grip :mattias

Jag vill inte vara dum men ärligt talat så tycker jag att 26 är alldeles för ungt för att riktigt veta vad man vill här i livet.
Du kan mycket väl känna annorlunda om 5-10 år.

Och ta inte det här fel, men jag tycker att mina surt förvärvade skattepengar ska gå till lilla Ester 3år som har fått cancer i ansiktet hellre än att du inte orkar ha kondom eller mens.

Men visst, slantar du ingreppet ur egen ficka sär det ju bara att slå till!

Jag vill inte vara dum men ärligt talat så tycker jag att 26 är alldeles för ungt för att riktigt veta vad man vill här i livet.
Du kan mycket väl känna annorlunda om 5-10 år.

nä då du är inte dum, jag förstår att folk reagerar som de gör på min åsikt om att inte skaffa barn någonsin, även om jag bara är 26 år.
jag anser att alla är berättigade till en åsikt, oavsett om det är för eller emot mina åsikter :)

Och ta inte det här fel, men jag tycker att mina surt förvärvade skattepengar ska gå till lilla Ester 3år som har fått cancer i ansiktet hellre än att du inte orkar ha kondom eller mens.

detta är ett ingrepp som man betalar själv! precis som ögonlasern jag fick göra, det gick inte från era eller mina skattepengar.

Last edited:
jag har med hjälp av er info och åsikter bestämt mig att lugna mig några år, inte för att jag är rädd för att ändra min åsikt om barn, men för att det inte är någon brådska helt enkelt.
jag får klara mig på p-medel så länge :)

tackar för era åsikter och info! :tummenupp

Där håller jag faktiskt med!

jag har med hjälp av er info och åsikter bestämt mig att lugna mig några år, inte för att jag är rädd för att ändra min åsikt om barn, men för att det inte är någon brådska helt enkelt.
jag får klara mig på p-medel så länge :)

tackar för era åsikter och info! :tummenupp

Vassego:tummenupp Köp en hund sålänge;)

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back