Det är för att det skall finnas en chans att lämna in en protest mot diskningen.
Om man blir svartflaggad så är det ju ingen finess om en protest går igenom, vilken placering skulle man haft då???
/Stefan
Ok det förutsätter att alla som blev diskade ska få se DB som dom blev diskade för och få en ev stillastående mätning för att kunna protestera, eller...?
Isf köper jag det.
Jag vet inte till 100% men jag tyckte det såg ut som mätaren stod på ett stativ. Det som får mig att tro att de som rök låg högt i dB, är att det var inte 10 meter från hoj till mätare, det var minst 15, kanske 20 meter. Hojarna låg i vänsterkant på banan, efter ginsten, och mätaren stod ca 10 meter till höger om höger bankant.
Visst borde man ha gjort det. Men den som mäter ska avläsa mätare, kolla vilken hoj det är, och sedan dokumentera avläsningen. Kan säkert lätt bli så att två "ensamma" hojar hinner passera under den senare delen av proceduren.
Om det var den fasta utr som användes så borde den vara tillförlitlig.
Jo förstår det. Men för att inte lägga 100% föraransvar eller lite "service minded ifrån TL" så att vi kan fortsätta åka och ha kul, så borde detta göras av 2 pers isf. En som kollar mätningen och en som skriver. Så att man får reda på db problem i tid så man har en chans att försöka rätta till problemet. Ingen vill nog jävlas och låta 110 db utan vi tror nog på det vi blir tillsagda, om vi blir tillsagda. Visst ska föraren ta ansvar för sin motorcykel men eftersom vi inte har egna Db-mätare hemma som mäter samma som dom olika db-mätarna på banorna som mäter olika... så vore det en sjysst deal att kunna erbjuda den servicen till förarna.
Last edited: