Info om SO på Falkenberg, för åskådare??

Ska du komma med såna anklagelser får du se till att presentera hållbara bevis.

Da regner jeg med Luff kan legge frem bevis for sine anklagelser også...

"Det syns på hojarna när man har monterat bort db-killers, 40% av de som hade dessa, monterade bort de mellan kval och race."

Ta det inte personligt men du är ännu en som uttalar sig i denna tråden utan att veta vad du snackar om.

10m från IDEALSPÅR säger reglerna som jag postat ca 1 meter uppåt i denna tråd!

Hur är intresset för att fixa enskilda mätningar på nästa rr-träning på LMS, nästa tisdag? Borde vara klockrent inför sm:et helgen efter?

Jag är inte säker på att jag är hemma själv men det finns fler som kan mäta om det finns tillräckligt intresse.

Ingen fara, jag tar det inte personligt. Bara skönt att nån rättar en när man har fel! :tummenupp

Jag missade dett inlägg om idealspåret, och hade fått det där med bankanten från en tråd där vi diskuterade det här förut där Håkan hade skrivit:

jajjamensan, svemo regel säger "10 meter från bankanten", inte vart nånstans det är :)
Din hoj ska ju klara det oberoende vart det mäts, så det är ju bra att mätställena flyttas runt.

dessutom kan ju nåt faktiskt ha hänt med din hoj under den tid du kört från ena tillfället till andra.
Dämparullen brunnit upp eller nåt sånt, påverkar ju också saker o ting

My bad!

Ingen fara, jag tar det inte personligt. Bara skönt att nån rättar en när man har fel! :tummenupp

Jag missade dett inlägg om idealspåret, och hade fått det där med bankanten från en tråd där vi diskuterade det här förut där Håkan hade skrivit:

My bad!

My bad också, 21a april publicerade SVEMO dokumentet för hur man ska göra och jag har totalt missat det.
Därav min ouppdaterade info om 10m från bankanten.
Tydligen ska det ha gått ut brev till alla licensierade?

Detta gör ju saken ännu roligare :)

//Håkan

My bad också, 21a april publicerade SVEMO dokumentet för hur man ska göra och jag har totalt missat det.
Därav min ouppdaterade info om 10m från bankanten.
Tydligen ska det ha gått ut brev till alla licensierade?

Detta gör ju saken ännu roligare :)

//Håkan

Jasså? Jag har då inte sett nåt brev i alla fall.... :va

En liten idé, kan man på valfri raka på första träningen/kvalet släppa iväg hojarna med 150-200m mellanrum för ljudmätning? Märka upp asfalten så att man vet att man är 10m från mätaren.
Efter utvarvet går alla in i piten igen och sen släppa ut alla igen? På det sättet borde man få en rätt ok mätning på alla under fullgas, även om det är blött och det borde heller inte gå särskilt mycket tid av passet?

Som jag förstått det har vissa hojar även med originalsystem problem att klara ljudmätningarna (de med korta system original)..

Du är ju hyfsat aktiv på SH, så "flejjmbajjt" eller "troll" tror jag är rätt benämning som du är familjär med :)

Tack för tårtan förresten!

Varsågod! Och visst är jag klar med benämningar som "troll" och "flejjmbajjt".... men vad de betyder.....

Det är här åldern spelar in... Vad betyder det?:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT