Du missförstår mig.
Jag försöker inte hacka på dom som försöker lösa problemen!
Jag tycker dock att både förare och ARRANGÖR/MÄTARE har ett ansvar.
Vi förare har ett ansvar att försöka få ner ljudet så mycket vi kan. Och jag såg ingen som inte hade åtm försökt till sön på Flkb.
Det jag blir trött på är att ni som vanligt
inte lägger något som helst ansvar på arrangören/mätaren, för att få så exakta och vetenskapliga värden som möjligt.Ni måste ge oss förare chansen att rätta till problemen och informera mera.
Kan du svara på varför man ska springa runt med den handhållna utr när det finns betydligt mer exakt fast utr? Förstår också att det kan låta olika mycket på olika ställen runt banan. Men om det är ljudet vi vill ha ner känns det jäkligt konstigt när motivationen för att man låter för mycket på 1001 varvet och inte innan, är att det blåste mot micken och inte ifrån...
GEMENSAMT ANSVAR! Jag har Db-killer och ska försöka modifiera så det låter ännu mindre. Dessutom försöker jag få tag på org system. Jag har inte bullrat för mycket ännu men är skitnervös varje gång man åker ut för att vinden ska vända eller liknande som gör att jag inte låter mer men att ni kan diska mig ändå...
Ska vi kanske förbjuda något annat än org system? När vi kan förbjuda eftermarknads bromspumpar känns det närmare tillhands att förbjuda helsystem.
Kan vi inte försöka ha en saklig diskussion där okunniga får mer på fötterna (ink jag) och dom kunniga kanske får tänka till.