Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det konstigare än att killen råkade ha flyt under första mätningsdagen? Att han mättes i klunga flesta gångerna, att han kanske inte gasade helt fullt, att det kanske blåste åt andra hållet?
Sådant kan inte reglementet ta hänsyn till, man får helt enkelt välja om man ska kunna åka race i medvind, blött och så vidare. Är någon av de parametrarna oacceptabel, börja spela golf eller kör internationellt där grannarna diggar oväsendet
/ Jens
På ditt svar kan jag räkna ut att du tjänade på diskningarna.. jag antar att du är läskunnig så läs allt. TVÅ RACE HELGER MED SAMMA MÄTNINGAR SEDAN 75 VARV PÅ FALKENBERG UTAN PROBLEM SEDAN ÖVER EN NATT 11 DB HÖGRE OM VILJAN FINNS ATT VARA INOM REGLEMENTET SVARA MIG DÅ EXPERTEN HUR HAN SKALL GÖRA.
Var finns resultaten för racen?
var det samma mätpunkter vid de olika tillfällena?
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=533895
Det blir så när man kör racing. Ramlar man så går saker sönder. Men môcke tape löser problemen. Och visst var jag snabbt på benen!Vart lite oroad för #22 som ramlade mitt i utgången av chikanen, vilken skabbig hoj han hade!
SO Arrangemanget var väldigt bra, alla funktionärer inkl sjukvårdare skötte sig mkt bra.
Dom var ju runt banorna som är kört på tidigare ex Anderstorp.
Kan tillägga för dig Håkan att jag ännu inte haft problem.
Funkisarna var lysande! Snabbt framme och snabbt in med hojen med alla bitar av kåporna!!!![]()
Funkisarna var GRYMMA, tror inte jag sett mer alert personal någonsin.
Vissa avåkningar så började funkisarna reagera och springa innan föraren ens hade glidit klart.
En stor Eloge för väl utfört jobb med livet som insats ibland bara för att vi ska ha roligt
/Nitrous
Det dom är märkligt med DB beslutuet är att SVEMO går på 95 DB medans SBF ligger på 100DB.
Dom som vart DQ hade garanterat över 100 db, skulle man använda 95 skulle nog minst halva startfältet ...
Du sprang som en 50 åring men körde som en 25 åring. Satt i Med car såg hela incidenten med kullerbyttan och din pose`med hands upp. Ungdomarna stannade nästan av fruktan.Det blir så när man kör racing. Ramlar man så går saker sönder. Men môcke tape löser problemen. Och visst var jag snabbt på benen!
Verkligen! Fick ju åka ambulans TVÅ gånger och det var en himla rapp "Doktor Eva" i stugan!Hann ju tom starta om i race 2!
Funkisarna var lysande! Snabbt framme och snabbt in med hojen med alla bitar av kåporna!!!![]()
Funkisarna var GRYMMA, tror inte jag sett mer alert personal någonsin.
Vissa avåkningar så började funkisarna reagera och springa innan föraren ens hade glidit klart.
En stor Eloge för väl utfört jobb med livet som insats ibland bara för att vi ska ha roligt
Moss, tack för kladdkakan. Du var inte i boxen så jag kunde inte tacka dig personligen, kul initiativ för dina "vänner"
/Nitrous
Inte för att vara jobbig men det verkar som om du förutsätter att den felaktiga mätningen var den som gav dig det högsta värdet. Det kanske var den enda mätningen som utfördes korrekt?På ditt svar kan jag räkna ut att du tjänade på diskningarna.. jag antar att du är läskunnig så läs allt. TVÅ RACE HELGER MED SAMMA MÄTNINGAR SEDAN 75 VARV PÅ FALKENBERG UTAN PROBLEM SEDAN ÖVER EN NATT 11 DB HÖGRE OM VILJAN FINNS ATT VARA INOM REGLEMENTET SVARA MIG DÅ EXPERTEN HUR HAN SKALL GÖRA.
I dag hade vi 94.8 dB...hmm det var coolt
Acra me dB
6 dB är innebär en fördubbling av ljudtrycket så 5 dB felmarginal är generöst.Jag hörde er knappt, de var skillnad dag 1 och 2 garanterat.
En djävulsk skillnad på 100 och 95![]()
På ditt svar kan jag räkna ut att du tjänade på diskningarna.. jag antar att du är läskunnig så läs allt. TVÅ RACE HELGER MED SAMMA MÄTNINGAR SEDAN 75 VARV PÅ FALKENBERG UTAN PROBLEM SEDAN ÖVER EN NATT 11 DB HÖGRE OM VILJAN FINNS ATT VARA INOM REGLEMENTET SVARA MIG DÅ EXPERTEN HUR HAN SKALL GÖRA.
Att man klarade sig på en tävling ger inte automatiskt fripass på nästa tävling.
Den enklaste förklaringen jag kan ge är, olika mätpunkter och det spelar ju faktiskt ingen roll vart på banan 10 meter från bankanten det mäts, hojarna ska klara 95dB(+felmarginal & bonus)
Tänk scenariot att ena dagen mäter man på ena sidan banan och på nästa dag mäter man på andra sidan.
Ena dagen har man 10+banbredden, andra dagen har man bara 10m (kanske lite mer än 10m men säg att idealspår är i bankanten)
Banbredd, 15m?, 25meters mätavstånd kontra 10m(+ lite), hur stor är skillnaden på samma hoj, samma ställe, samma fart då?
Att det blir stora skillnader från en dag/tävling till nästa kommer inte vara nåt ovanligt, olika mätpunkter, olika varvtal (drevning?), olika hastigheter osv osv.
Ska bli intressant att se hur det går nästa helg, i det sköna ljudets tecken![]()
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |