Import av Rs125

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Vet inte om det hamnar i rätt forum nu men iaf. Jag fundérar på att under påsklovet åka ner till tyskland och hämta hem en Aprilia Rs125.
Jag använde sökfunktionen och fick då svar på en del av mina frågor men jag har fortfarande några små funderingar kvar.

Om man nu köper Rs125:an strypt till 11kw borde det väl inte vara några problem att få den regbesiktad?

Men om man däremot köper den full eftekt (22kw) måste man ju strypa ner den, men vad är då en godkänd strypning? Måste man lämna in den hos en motorcykel firma och strypa ned den eller räcker det med att man stoppar på någon bricka på gasrullen eller liknande?

Man måste väl även då bänka hojen och isånna fall gör dom det på regbesiktningen eller är man tvungen att göra det före hos någon sådan firma som håller på med sånt?

Maveriq skrev:
Om man nu köper Rs125:an strypt till 11kw borde det väl inte vara några problem att få den regbesiktad?

Det går att få igenom en strypt hoj på reg besiktningen MEN killarna på besiktningen kan vägra pga. att många hojar är ostrypta.

Maveriq skrev:
Men om man däremot köper den full eftekt (22kw) måste man ju strypa ner den, men vad är då en godkänd strypning? Måste man lämna in den hos en motorcykel firma och strypa ned den eller räcker det med att man stoppar på någon bricka på gasrullen eller liknande?

Man måste väl även då bänka hojen och isånna fall gör dom det på regbesiktningen eller är man tvungen att göra det före hos någon sådan firma som håller på med sånt?

Du kan antingen köpa strypningar på tex. mc kompaniet, dessa kan du själv stoppa in i hojen, det andra alternativet är att lämna in den till en mc verkstad där de har en bromsbänk. De har INGA bromsbänkar på bilprovningen.

vad kostar då sånna strypningar? Och jag antar att man då måste bänka den för att få det skrivet på papparet eller?

nej, det räcker med att någon(vem som helst förutom dig själv) skriver på ett papper om att strypningen är monterad!

när jag köpte på mc-kompaniet så kosta de ca 1500

/ Hannes

okej vad sjysst då! Har Mc-kompaniet någon hemsida?
Jag pratade med en kille på avamc för en tid sedan och han tyckte att man skulle köpa den full effekt och sedan strypa ner den, ifall att man skulle vilja ta bort strypningarna så är tydligen aprilias orginal strypning svårare att få bort än om man köper ett strypkit.

Så kostnaderna blir alltså resan, strypkittet och regbesiktningen?

hur ligger det till med de som är trottelstrypta till 80km/h är det bara att regbesikta, eller måste man guxxa med massa annat skit där också? :va

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...