Idag blev jag jagad av två rottisar

Äh.. Booring..

Stoppa dem i svarven å göra baseballträn av dem alt. koka lim på dem då?

Ok, ta båda å flå dem, blir ca 50 kg kattmat, hundben till små jyckar å två fina skinn att göra ett par slitstarka skinnbralor av samt 2 tofflor till vintern.
Huvudena använder man som ljuslycktor till Halloween.....

Hundens beteende är ju såklart svårt att läsa för någon utan hundvana, men även om hunden inte skulle vara frisk så är det mindre provocerande att stå still. Men för all del, tror ni att ni hinner undan är det väl bara att dra.
På något vis hoppas man väl att hundarna inte är blodtörstiga mördarmaskiner eftersom de släppts lösa.
Hur vet du att killen i krogkön har tagit sin medicin och inte sticker ner dig när du råkar trampa honom på foten?

Det vet man inte!

Men om nån labil snubbe börjar jaga mig med kniv i krogkön så springer jag! :fakta

Hundens beteende är ju såklart svårt att läsa för någon utan hundvana, men även om hunden inte skulle vara frisk så är det mindre provocerande att stå still. Men för all del, tror ni att ni hinner undan är det väl bara att dra.
På något vis hoppas man väl att hundarna inte är blodtörstiga mördarmaskiner eftersom de släppts lösa.
Hur vet du att killen i krogkön har tagit sin medicin och inte sticker ner dig när du råkar trampa honom på foten?
det vet jag inte, så jag brukar undvika att vara en klantskalle som inte kan placera mina tassar rätt..

men om det händer och han faktiskt springer mot mig med en kniv, då lägger jag hellre benen på ryggen än chansar på att han vill piffa till min frisyr lite..

det vet jag inte, så jag brukar undvika att vara en klantskalle som inte kan placera mina tassar rätt..

men om det händer och han faktiskt springer mot mig med en kniv, då lägger jag hellre benen på ryggen än chansar på att han vill piffa till min frisyr lite..

Framförallt så har man ju ett val! Vill man stå brevid killen som luktar Fahrenheit, tycker Von dutch gör snygga kläder och dessutom står och små rappar lite till Kanye West nya singel så är det något man väljer. När det kommer två argsinta kamphundar i värsta Wassberg-tempot så har man inte valt det själv!

Jag hittade en stor rottis-liknande hund i trädgården idag när jag gick runt kröken. Tjena tänkte jag eftersom jag hade båda ungkatterna springades runt benen. Men eftersom man sett "mannen som kan tala med hundar" eller vad det nu heter på tv redde man ju ut situationen helt kungligt. Sen blev vi värsta polarna men till slut hittade vi ägaren. En jävla alkisgubbe såklart. Stackars hund. :mad:

tycker Von dutch gör snygga kläder
VonDutchHat.jpg

kepa! :yoparty

Hi hi, jo det skulle nog jag också göra :hihi
Vad jag menar är bara att man kan väl inte vara säker på att varken människa eller hund är frisk i huvudet men ändå utgår man faktiskt lite från att dom är det.
Känns bara onödigt att folk ska få panik och tro att dom ska bli ihjälbitna bara för att en hund springer mot dem :va

du skulle frågat om han inte kunde ta med hundarna till högsta när du tränar där, vilka varvtider du skulle prestera då:tungan

Reflektion. Varför drog du???
Jag skulle lätt ha stått kvar. Att hundar attackerar någon som står helt stilla händer i princip inte. Det troligaste är att hundarna hört din hoj, vart nyfikna och kom springande för att kolla in dig.
En hund som går till attack på riktigt oavsett det är på kommando eller eget initiativ är oerhört snabb. Om det inte är öppen terräng och du är uppmärksam tror jag inte du hinner därifrån även på en cross.

Min gissning är att det inte var attackerande hundar således. Snarare nyfikna hundar.

1. Kan du räkna upp några anledningar till att man ska vänta och se om två "farliga" hundar attackerar eller om de vill hälsa? Jag kan inte komma på en enda.
2. Jag tror säkert också att hundarna kommer ikapp ifall de kör snabbare motorcyklar och är duktigare på att köra men det byggs inga hundanpassade motorcyklar så jag tror inte så var fallet.

Vilka trevliga hundvänner vi har här då !!
Troligen inte hundarnas fel i detta fallet.

Jorå, serru att..... Ett schäfer-as till tik kom utspringades ur ett garage i vårat kvarter när jag kom gåendes på gångbanan utanför. Har levt med hundar hela mitt liv så jag kan allt det där skitsnacket om att läsa hundar osv, så jag stannade som man bör göra och kräket springer förbi framför fötterna på mig för att genast cirkla runt bakom och hugga mig i baksidan av låret.

Sista gången jag är passiv när en hund kommer kutande emot mig. Men visst stanna ni som vill...

Jorå, serru att..... Ett schäfer-as till tik kom utspringades ur ett garage i vårat kvarter när jag kom gåendes på gångbanan utanför. Har levt med hundar hela mitt liv så jag kan allt det där skitsnacket om att läsa hundar osv, så jag stannade som man bör göra och kräket springer förbi framför fötterna på mig för att genast cirkla runt bakom och hugga mig i baksidan av låret.

Sista gången jag är passiv när en hund kommer kutande emot mig. Men visst stanna ni som vill...

Du måste gjort nånting fel, hade du en korv fasttejpad på låret? Tydligen skulle han ju stannat när det kom två rottisar i full karriär mot han. :rofl

Du måste gjort nånting fel, hade du en korv fasttejpad på låret? Tydligen skulle han ju stannat när det kom två rottisar i full karriär mot han. :rofl

Nä, men givetvis hade hon aaaaaaldrig gjort nåt liknande förut och det kom som en chock för ägarna och bla bla bla. Hon bet iaf tillräckligt för en resa till sjukan, en dos piller och två feta böter utskrivna av den lokala sheriffen. :tummenupp
Att disktrasan hamnade i karantän hos Animal Control i ett par veckor var bara grädde på moset...

Största problemet är att många hundägare är så pass naiva att de inte fattar vad deras djur är kapabla till. Som den där killen med armborstet i Robin Hood; "Hon är säker gamla bettan..."

Jag har själv en rottis, jag är också hundvan.
Men jag hade inte stannat! Hade dragit som en avlöning.
Åkte du på någons mark?
Annars så har jag svårt att förstå hela skiten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT