Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För det är väl så att hundar måste vara kopplade på allmäna platser ?
du skulle frågat om han inte kunde ta med hundarna till högsta när du tränar där, vilka varvtider du skulle prestera då![]()
Reflektion. Varför drog du???
Jag skulle lätt ha stått kvar. Att hundar attackerar någon som står helt stilla händer i princip inte. Det troligaste är att hundarna hört din hoj, vart nyfikna och kom springande för att kolla in dig.
En hund som går till attack på riktigt oavsett det är på kommando eller eget initiativ är oerhört snabb. Om det inte är öppen terräng och du är uppmärksam tror jag inte du hinner därifrån även på en cross.
Min gissning är att det inte var attackerande hundar således. Snarare nyfikna hundar.
Nej, det finns ingen sån lag.
Nästa gång det blir kamphundstråd så är det ju inga problem att välja tråd att citera.
'stå still', 'folk får panik bara för att hundarna springer emot dem', 'inte hundarnas fel', vad i helvete går ni på droger människor?! Om ni på något som helst sett representerar hundägarkollektivet så skulle ju varenda hund tvångsavlivas på stubben! ffs.....
Hästar är inget husdjur, de är farligt boskap.
Den där bilden påminner om en scen i Transformers, ful var köttbiten ialf.![]()
O faan, det är alltså lagligt att gå med hunden utan koppel ?![]()
Fyfan jag som redan är hundrädd![]()
![]()
Dock vidhåller jag att sannolikheten att bli attackerad är ohyggligt liten.
Hästar är mat.
Precis.Typ den här va?
Man står inte kvar om man har nån som helst självbevarelsedrift i kroppen när 2 hundar kommer springande lösa mot en.
Nu är året rätt så färskt fortfarande men detta var det mest idiotiska jag läst 2008.
Man kan ALLTID köra ifrån en hund med en cross om den inte är helt överdrivet galet drevad, även om det är en greyhound.
Man står inte kvar om man har nån som helst självbevarelsedrift i kroppen när 2 hundar kommer springande lösa mot en.
Det är det säkert, men du missar två saker:
Hundarna sprang redan mot personen i fråga. Hur ovanligt är det då? 1/10? Tycker du det är låg sannolikhet?
Vad är en attack? Jag skulle se det som en attack om hunden ens nuddade mig med sin smutsiga päls.
O faan, det är alltså lagligt att gå med hunden utan koppel ?![]()
Fyfan jag som redan är hundrädd![]()
![]()
Nej det är det inte. Beror på vilken kommun du är i. I Stockholm är det koppeltvång överallt, året om (utom på vissa anvisade hundrastningsplatser).
Dessutom (saxat från Svenska Kennelklubben):
"1 mars till 20 augusti ska hållas under sådan tillsyn att den hindras från att löpa lös i marker där det finns vilt. Detta innebär inte automatiskt att hunden inte får vara okopplad, den måste dock stå under sådan lydnad som om den vore kopplad...Rent generellt får en hund aldrig, även om inte koppeltvång föreligger, springa lös okontrollerat."
En attack (om du använder den definition som man vanligen använder) är när hunden attackerar och skadar eller försöker skada dig.
Det finns väldigt många fler av människorna också. Jag tror garanterat att det är större chans att en hund skulle attackera mig än vilken vanlig människa som helst när jag är ute och går.Sannolikheten att du skall bli attackerad av en människa är oerhört mycket större än att du skall bli attackerad av en hund. Det finns helt enkelt många fler rubbade människor än det finns rubbade hundar.
koran-läsning två timmar om dagenDjur, kvinnor och barn ska veta sin plats.
...
Att jämföra hundar med folk är ändå inte riktigt rätt, om man frågar mig. En aggressiv hund har inte en kniv i käften som den kommer och springer med.
...
...mycket text...
När man hade möjligheten att dra så gör ju iaf jag det (och dem flesta andra i tråden också tydligen).
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |