Idag blev jag jagad av två rottisar

Djur, kvinnor och barn ska veta sin plats.

Givetvis. på samma sätt som ökända provokatörer skall göra det. :gnissla

Det finns väldigt många fler av människorna också. Jag tror garanterat att det är större chans att en hund skulle attackera mig än vilken vanlig människa som helst när jag är ute och går.

Jag är ganska övertygad om motsatsen. Hundar är betydligt pålitligare än människor. Hundar är inte psykopater. Jag skulle hellre gå in i en mörk gränd med 5 hundar än en mörk gränd med 5 människor.

Last edited:
Jo. tjena. här har vi koll minsann. 35km/h grejar en hyfsat vältränad människa och då är man totalt chanslös mot en ganska långsam hund.
Enligt cykeldatorn har i alla fall jag varit uppe i närmare 50 när jag cyklat med hund. Och då har fortfarande jag varit begränsande i fråga om fart.

100 meter på under 10 sek? OK jag är jävligt otränad, men det är väl inte många "hyfsat tränade" som älgar på i ti0 meter per sekund så värst långt?
Greyhound kan komma upp i topphastighet av 70Km/h men knappast rottisar, de har inte riktigt aerodynamikan för det.
Det låter inte riktigt lämpligt att rasta hunden i 50 Km/h efter en cykel heller, men troligast är att du varit för snål när du köpt din cykeldator.

Nu är året rätt så färskt fortfarande men detta var det mest idiotiska jag läst 2008.
Man kan ALLTID köra ifrån en hund med en cross om den inte är helt överdrivet galet drevad, även om det är en greyhound.

Du har faktikt tidigare iår utnämnt nåt av mina inlägg till det mest idiotiska du läst under 2008, kommer dock inte ihåg vilket. Du säger sällan nåt vettigt så jag la inte ditt påhopp på minnet mer än såhär.

För övrigt så kan man inte alls alltid köra ifrån en hund med en cross, det är ju självklart väldigt terrängberoende.

Jag är faktiskt mer på din sida, ifall jag skickade ut signaler om annat. :)

Att köra på en allmän men ändå av allmänheten accepterad plats är inget jag alls klagar på, jag gör lika själv. :)
Lika om det kommer folk åtminstone på häst så brukar jag i alla fall köra väldigt försiktigt, kanske även stanna. Då djur är svårare att kommunicera med än andra människor kan man inte riktigt meddela dessa om att man inte är farlig och att det inte är en slaktpistol modell Überführer man framför. :)

Jag skulle med säkerhet ha reagerat på samma sätt som dig om två rottisar kom springande. Jag skulle som sagt inte ha stannat kvar och frågat om de ville ha godis och kela, utan jag skulle ha remmat på. I denna fråga tycker jag det är bäst att ta det säkra före det osäkra.

Hoppas du inte råkar ut för nån mer sån här skit, man blir ju bara arg av det här. Man kan ju ponera att jag inte gillar ljudet av en morrande hund också, jag kanske skyr det lika mycket som vissa människor skyr motorcyklar och dess förare. Så jag tycker att folk som den här som nu eventuellt (eftersom det verkar vara bortom säker vetskap) släppte hundarna på dig var väldigt trångsynta, vi hojåkare måste väl för :cdevil också få vara del av samhället!

Jag är ganska övertygad om motsatsen. Hundar är betydligt pålitligare än människor. Hundar är inte psykopater. Jag skulle hellre gå in i en mörk gränd med 5 hundar än en mörk gränd med 5 människor.

Jag skulle hellre möta 5 människor på en öppen plats än 5 hundar på en öppen plats.

Är så jävla trött på hundmänniskor som bara tar för givet att alla ska fatta hur en byracka funkar.Har själv hund (flat coated retriver)som jag avgudar men vägrar kalla mig hundmänniska precis som jag vägrar kalla mig knutte bara för att jag kör hoj.Dessa (som jag kallar hundmänniskor) är inte vanliga svenssonhundägare som enligt mitt tycke sköter sina hundar och respekterar andra människor.Man behöver inte vara hundrädd för att tycka det är läskigt när en hund kommer lubbande i 190.
Att nån bara ska behöva lyssna på hur man ska bete sig när man möter en lös hund är för jävligt.
Precis som jägarna som ockuperar skogen stärkta av sprit med skarpladdade vapen och dessutom kan med att sätta upp en varningsskylt, VARNING JAKT PÅGÅR.
Shit,jag får köra ålning medels hasning när jag tar ut hunden på promenad.
Har ni inte järnkoll på era loppsäckar så håll dom kopplade.
OOps blev visst ot,
/Trevlig helg

Last edited:
100 meter på under 10 sek? OK jag är jävligt otränad, men det är väl inte många "hyfsat tränade" som älgar på i ti0 meter per sekund så värst långt?
Greyhound kan komma upp i topphastighet av 70Km/h men knappast rottisar, de har inte riktigt aerodynamikan för det.
Det låter inte riktigt lämpligt att rasta hunden i 50 Km/h efter en cykel heller, men troligast är att du varit för snål när du köpt din cykeldator.

Då glömmer du att när man springer 100 meter på tid så startar man från stillastående. Löparna som tävlar i 100 meter kommer upp i hastigheter kring 40 km/h.
För övrigt är inte 50km/h någon medelhastighet när jag rastat hundar. Det är kortare sträckor i början när dom är som vildast och "springer av sig" det första. Det går djävligt fort första biten när du kör med slädhundar. För övrigt är skillnaden mellan 50 och 70 djäkligt stor. Eftersom rörelseenergin är proportionell mot kvadraten på hastigheten så krävs det att hunden är dubbelt så kraftfull löpare för att öka från 50 till 70. 50 för en vältränad fullstor hund är inget totalt oväntat.

Precis som jägarna som ockuperar skogen stärkta av sprit med skarpladdade vapen och dessutom kan med att sätta upp en varningsskylt, VARNING JAKT PÅGÅR.

Härligt med personer som drar en grupp på över 300 000 människor över en kamm:tummenupp

Det är väl bättre att folk vet om att jakt pågår än att dom bara kliver på i skogen och blir livrädda när det helt plötsligt står en grönklädd snubbe med gevär mitt framör dom? Sen så är jag emot alla "jägare" som tycker att spriten är en del av jakten, men som tur är så är det ingen majoritet.

/ Jägare OCH Biker

Härligt med personer som drar en grupp på över 300 000 människor över en kamm:tummenupp

Det är väl bättre att folk vet om att jakt pågår än att dom bara kliver på i skogen och blir livrädda när det helt plötsligt står en grönklädd snubbe med gevär mitt framör dom? Sen så är jag emot alla "jägare" som tycker att spriten är en del av jakten, men som tur är så är det ingen majoritet.

/ Jägare OCH Biker

:nicka

Alla jägare jag har pratat med förutom nått enstaka fyllo tar ett jäddra avstånd till alkohol under jakt!

Och om nån kommer bakis och luktar brännvin så skickar laget hem honom igen!

Verkar vara jäddrigt svårt att få tag på en full jägare nuförtiden ! :fakta

Ja. Visst. En cross har högre toppfart än en hund. Men om det är trixig terräng eller du inte kommer iväg direkt så kan det faktiskt hända att dom hinner upp dig. En hund är ganska startsnabb och en cross kan inte hålla jättehög fart om det är många träd och knixig stig. I öppen terräng när du väl kommit iväg på din cross är läget givetvis till crossens fördel.

Han var i en grusgrop med crossen rullandes och fötterna på fotpinnarna.

Alla jägare jag har pratat med förutom nått enstaka fyllo tar ett jäddra avstånd till alkohol under jakt!

Du bor inte i norrland va?

Precis!:tummenupp

En galen racka hoppa över staketet där den bodde och börja jaga efter mig när jag var ute på hoj. Gjorde en vändning och började sätta efter mot jycken som blev "rätt förvånad". Ylandes, skällandes och med svansen mellan benen älgade den tillbaka till sin trädgård och in bakom ett skjul. Ägaren kom sedermera ut och tackade... Han hade lite problem med att jycken jaga allt på hjul. Nu kanske den fick sig en läxa :D Alla hundägare är inte puckon...

"Hundar ska vara kopplade... för att inte åsamka onödig stress och lidande för djuren med ungar...osv" Jaja, vi har ju fortfarande inte kopplat jakthunden, så då kan det kvitta.

var nog bra att du drog iväg från hundarna :näsblod

Del slutade illa för hästen Huxhux som attackerades av en Rottweiler.

Amatörtränaren Roland Persson hade varit ute med sin häst och tränat då hunden gick till attack.

Hästen blev skrämd av bettet i bakbenet och skenade med sulkyn ut på E4:an mellan Höglandsnäs och Bergsviken.

Hunden följde efter och jagade hästen.

– De hittade hästen, då låg den ner på backen. Hunden bet fast hästen låg ner. Tillslut fick de upp hästen, säger Emma Dysholm.

Hunden fick avlivas på plats.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article2056352.ab

Jag mötte ett riktigt svin i spåret idag, typ 20 år, sydländsk, äcklig uppsyn och med en lösgående Pitbull som man bara ville köra över. Sättet sydlänningen tittade på mig hade föranlett dikesrullning för honom om det inte var för hunden. :mad:

Jag hatar lösgående djur, man borde börja kasta någon syra eller något på dem, det är väl bara skadegörelse ändå? :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT