Stannar på ett cafe som ansträngt sig att se lite fint ut och deras kaffe kostar klart mer än andra ställen, men har dom vanligt jävla svart kaffe? Nej, men en hel A4 med alla möjliga och omöjliga varianter. Det mesta dessutom iskaffe.
Nåväl till slut hittar jag "hot coffee latte" och eftersom dom faktiskt har riktig mjölk och inte pulver av olja och transfetter så blir jag lite glad och beställer en sån.
Till min förvåning kommer tjejen ut med en tunn genomsnittlig plastmugg som jag tvivlar på att den tål värme så jag lägger direkt handen på glaset och konstaterar mycket riktigt att det är iskallt.
Och påpekar att det är kallt.
Nej vi har inte varmt kaffe säger tjejen så jag tar med henne till deras egen meny och pekar.
Hur fan dom nu kan göra iskaffe utan att först ha kokat kaffe? Kanske går med pulverkaffe?
Nåväl det dröjer väl 5 minuter innan jag får en riktig porslinskopp som mycket riktigt visar sig vara varm.
Så när jag får kaffekoppen öppnar jag min mangosteen och det är pga att dessa är så söta som jag vill ha kaffet.
Jag tar en klyfta ur min mangosteen, känner sötman i munnen en stund innan jag tar kaffekoppen för att skölja bort sötman och inser att dom har en massa socker i mitt kaffe.
Nu är jag less och frukten är öppnad så jag tuggar i mig den snabbt och har tack och lov en flaska rent vatten.
Jag lämnar den fulla kaffekoppen på bordet och åker 1km till bageriet där jag för 1/6-del av pengarna köper en svart kaffekopp som iofs är gjord på pulverkaffe men i alla fall inte sockrad.
Nästa som Rosenströms muffins men på fullt allvar.