Idag är jag förbannad därför att...

@Kratoz man har rätt att överklaga beslutet under en viss tid men jag vet inte vad mer jag säga förutom att stå på mig. Hoppas främst på att rehab kan få mig att bli helt bra men det är väldigt fräckt av dem att självsäkert konstatera att mitt ryggproblem inte beror på denna olycka. Jag vet ju när och varför jag fick ryggproblem samt även varit på rehab för problemet.
Ser en mycket negativ samhällsutveckling.
Backa några tiotals år då samhällskontraktet fungerade och man litade på varandra. Ställde upp mot ett gemensamt mål. Med allt fler som utnyttjar luckor och hål i våra system kommer personer med riktiga problem inte bli trodda längre. Något de tidigare blev.
Lider med dig, hoppas det löser sig!

@Kratoz man har rätt att överklaga beslutet under en viss tid men jag vet inte vad mer jag säga förutom att stå på mig. Hoppas främst på att rehab kan få mig att bli helt bra men det är väldigt fräckt av dem att självsäkert konstatera att mitt ryggproblem inte beror på denna olycka. Jag vet ju när och varför jag fick ryggproblem samt även varit på rehab för problemet.
Har du hemförsäkring med rättshjälp så kan du få hjälp med råd från advokat den vägen.

Det kan kännas krångligt att ta det vidare, speciellt när man också har ont.
Men det brukar finnas en "konsumentvägledare" på kommunen som man kan få hjälp av.
Iaf här i Borlänge har det varit gratis.
Kolla om det finns där du bor.

Besiktade bilen hos opus I Kalix och även om den var utan anmärkning så blev jag så irriterad att jag reklamerade besiktningen via kundtjänst.

Han körde skak på lyften och kände på lederna, inga glapp alls.
Sen gick han och hämtade ett 600 mm brytjärn och drog med två händer så att stagen sviktade. Den andra besiktningsmannen kommenterade till och med så jag fick intrycket att även han tyckte det var onödigt våldsamt.
En kulled är designad för radiella krafter men han drog i lederna axiellt.
Sen sa han att jag måste nog byta lederna nästa år för dom sviktade med brytjärn.

Tror väl fan det, plasten i en kulled tål ungefär 10kg per mm2 innan den börjar deformeras och bryter han isär en kulled axiellt så är ju den aktiva ytan plast som går mot kulan väldigt liten.... Han bryter ju alltså så han skapar fel i min bil.

Besiktade bilen hos opus I Kalix och även om den var utan anmärkning så blev jag så irriterad att jag reklamerade besiktningen via kundtjänst.

Sen gick han och hämtade ett 600 mm brytjärn och drog med två händer så att stagen sviktade. Den andra besiktningsmannen kommenterade till och med så jag fick intrycket att även han tyckte det var onödigt våldsamt.
Sen sa han att jag måste nog byta lederna nästa år för dom sviktade med brytjärn.

Tror väl fan det, plasten i en kulled tål ungefär 10kg per mm2 innan den börjar deformeras och bryter han isär en kulled axiellt så är ju den aktiva ytan plast som går mot kulan väldigt liten.... Han bryter ju alltså så han skapar fel i min bil.

Jag har alltid varit nöjd med bilprovningen i Kalix, har jag fått anmärkningar så har det alltid varit befogat och jag vill ju att mina fordon ska vara bra ytterligare 1år efter varje besiktning.

Många gånger eller rent av alltid skulle jag väl varit gladast om jag slapp ombesiktning och istället kunde byta efter eget samvete. Men så gör ju ingen bilprovning så det får man väl acceptera.

Vi hade för många år sedan, när besiktningen var statlig, en besiktningsman som aktivt hackade och skrapade bort underredsmassan på kända rostställen, så att om kunden inte penslade på nytt var det garanterat rosthål där nästa besiktning.

Visst man måste knacka för att höra att det är plåt, men han lyckades slå spetsen på sin slagghacka genom fullt frisk plåt ibland.

Ölen är snart slut och jag har fått höja hängmattan för att inte bli blöt om rumpan pga tidvattnet.

View attachment 525218

Dessutom vilodag från träning så jag måste nog snart avreagera mig med några bittra inlägg på sporthoj.
Stackars sate. Jag lider med dig,ger full sympati och ber för in själ. 😉

Stackars sate. Jag lider med dig,ger full sympati och ber för in själ. 😉

Min ordinarie plats var ockuperad. Där jag alltid klarar mig från tidvattnet. Nu har transorna fotosession bakom min rygg dessutom. Måndagar är fane mig bäst.
1000042575.jpg

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger