TomK
hela världen är min rejsingbana
En olycka kommer sällan ensam...Börjar bli rätt trött på att allt jag tagit i gått sönder senaste tiden. Värmepump, bil, kyl, frys, varmvattenberedare, bil igen osv. Det senaste var min powerstation (batteribank för reserv-el) som jag köpte för många sköna tusenlappar för ett par månader sedan för att ha vid strömavbrott och som UPS. Den gav upp exakt på minuten när det vankades snöstorm och när jag som mest behöver den. Givetvis slängde jag kartongen så sent som i förra veckan, så nu måste jag försöka få tag på lämpligt emballage för att skicka tillbaka skiten till tillverkaren. Lär väl kosta multum i fraktkostnad dessutom.
Ja just det, så var det bilen igen. Reservdelen som jag skulle laga senaste felet med råkade jag ha sönder, så jag fick beställa en ny. Dessutom visade sig felet vara en rotorsak till flera andra fel jag haft och som gjorde att jag fick byta en annan del så sent som för några månader sedan. Pga rotorsaken så har det felet uppstått igen så nu behöver jag byta även den delen igen.
Och så har vi fått nån jävla sibirisk vinter som håller i sig i månader dessutom. Lika bra att göra mig av med alla moderniteter som kan gå sönder och istället bygga en igloo som jag kan sitta och sura i, men då lär väl den också gå sönder.![]()
Jag har sådär med mina bilar. Alltid något som inte funkar och vissa fel lever man med istället för att lägga tid på att fixa för det är annat som är viktigare.