Idag är jag förbannad därför att...

Samma här… har klarat mig från covidskiten fram tills strax innan jul. Skit!
Tröttare än trött och 0 luktsinne. Har inte tid med sånt här.

Det finns en smal chans att det är det jag har fått, då det finns en familj i bekantskapskretsen med ett fall..

ÅAS har jag träffat barn, barnbarn och andra barn, så det kan vara något vanligt jävla dagisvirus jag har åkt på.

Ni är säkert vaxinerade allihopa. Samma på jobbet dom som aldrig är borta för sjukdom är ovaxinerad, ? spooocky?

Det finns en smal chans att det är det jag har fått, då det finns en familj i bekantskapskretsen med ett fall..

ÅAS har jag träffat barn, barnbarn och andra barn, så det kan vara något vanligt jävla dagisvirus jag har åkt på.
Kåvid är ju det vanligaste dagisviruset idag.
Noro är lite värre när det sprutar i bägge ändar. Den skiten vill man inte ha.

Ni är säkert vaxinerade allihopa. Samma på jobbet dom som aldrig är borta för sjukdom är ovaxinerad, ? spooocky?
Ja, men jag har två doser kvar på min TBEserie. Stoppade när plandemin kom...

Du har, som så ofta, en poäng eller två. En tidigare kärnfrisk bekant brukar dra upp att han inte stoppat i sig en full karta alvedon och är nu +30. Vaxxinen har han jagat som en djonkare på Värnhem efter sin kran. Nu krasslig titt som tätt. Grym fysik och vet inte av sjukdom sen tidigare, skador däremot då han idrottat på hög nivå.

Med sina kontakter kommer han säkert få nästa shot före i stort sett alla andra.

Hur går det ihop? Vet fler pillermotståndare med samma inställning.

Last edited:
I dag är jag förbannad för att jag blev sjuk efter julfirandet.

På senaste tiden blir jag tamejfan sjuk varje gång jag har mött en grupp människor.
Jag blir mentalt sjuk varje gång jag ska in till stan och handla... Folk överallt

Men i övrigt är jag frisk som sjutton. D-vitamin i hög dos och mycket sprit.

Jag blir mentalt sjuk varje gång jag ska in till stan och handla... Folk överallt

Men i övrigt är jag frisk som sjutton. D-vitamin i hög dos och mycket sprit.
Har aldrig förstått varför det inte kombineras i en multivitamin-vodka??

Den i bekantskapskretsen som fick Covid (för andra gången) innan jul är den enda som är antivaxxare... spooky...
Det är lurigt. I min krets har alla vaxxade åkt dit minst en gång, utom möjligen 2 äldre men där verkar vaxxet bryta ner dem. Barnen, ovaxxade, har haft både 1 och 2 ggr, som en mild flunsa. En ovaxxad har haft 3 ggr och varit väldigt produktiv hemma när vederbörande inte fick jobba, kraftigt exponerad i sitt jobb. Gick bra om man inte överanstränger. Respektive, vaxxad, blev betydligt sjukare. I övrigt tror jag mina ovaxxade bekanta gått fria, än.

Läskigt, ingen vet hur det slår, vare sig sjukdom, vaxx eller efter och biverkningar.

Vad kommer sen? Man har ju oåterkalleligen bråkat med dna, förutom immunförsvar. Ingen jag känner har dött av det, däremot av "vården".

Några har fått arytmi, antingen som biverkning av vaxx, under sjukdomstid eller som mer eller mindre bestående men.

Det är lurigt. I min krets har alla vaxxade åkt dit minst en gång, utom möjligen 2 äldre men där verkar vaxxet bryta ner dem. Barnen, ovaxxade, har haft både 1 och 2 ggr, som en mild flunsa. En ovaxxad har haft 3 ggr och varit väldigt produktiv hemma när vederbörande inte fick jobba, kraftigt exponerad i sitt jobb. Gick bra om man inte överanstränger. Respektive, vaxxad, blev betydligt sjukare. I övrigt tror jag mina ovaxxade bekanta gått fria, än.

Läskigt, ingen vet hur det slår, vare sig sjukdom, vaxx eller efter och biverkningar.

Vad kommer sen? Man har ju oåterkalleligen bråkat med dna, förutom immunförsvar. Ingen jag känner har dött av det, däremot av "vården".

Några har fått arytmi, antingen som biverkning av vaxx, under sjukdomstid eller som mer eller mindre bestående men.
I vår familj har vi varit omgivna av folk som varit sjuka i Covid och ganska risiga länge (fast aldrig så farligt att de behövt sjukhusvård). Själva har vi däremot testat negativt även om vi haft svår förkylning strax efter (annat immunförsvar? T-celler, vet ej, men vi har tagit två-tre doser vaccin). De flesta jag känner som åkt på Covid, har drabbats flera gånger. Ena sonen har bara tagit en spruta och har varit ganska exponerad via skolan, men frisk utom typ två dagars förkylning på tre år. Märkligt hur det slår olika.

Vaccinet gör en inte immun, det bara dämpar symptomen.
Debatable.
Ser ingen given sådan linje. Bara en massa hobbyepedemiologer som hävdar att de hade blivit mycket sjukare eller hade dött om de inte varit vaxxade. Hur vet de det? Hade de ens blivit sjuka om de överdoserat vitamin D, zink och vad som nu visat sig ge resistens?

Hur vet folk?

Debatable.
Ser ingen given sådan linje. Bara en massa hobbyepedemiologer som hävdar att de hade blivit mycket sjukare eller hade dött om de inte varit vaxxade. Hur vet de det? Hade de ens blivit sjuka om de överdoserat vitamin D, zink och vad som nu visat sig ge resistens?

Hur vet folk?

Det är väl just hobbyepedemiloger som förespråkar att man inte ska vaccinera sig utan att det räcker med att äta D vitamin..

Antivaxaren som hade covid för andra gången nu i min bekantskapskrets tappade smaksinnet en ganska lång tid första vändan

Jag tappade också smaksinnet första vändan, men inte så länge, trots att jag var vaxad

Det är väl just hobbyepedemiloger som förespråkar att man inte ska vaccinera sig utan att det räcker med att äta D vitamin..

Antivaxaren som hade covid för andra gången nu i min bekantskapskrets tappade smaksinnet en ganska lång tid första vändan

Jag tappade också smaksinnet första vändan, men inte så länge, trots att jag var vaxad

Just nu är det väl så åsikterna ser ut. För 2 år sedan så tyckte hobbyepidemiologerna att covid var en farlig smitta som borde undvikas, inte släppas in i landet. Medans "proffsen" sa att det var farligare att gå över gatan.

Efter att vaccinet och omikron kom så är det ombytta roller, proffsepidemiologerna anser att covid är en livsfarlig smitta alla måste vaccinera sig mot medans hobbyepidemiologerna inte längre anser covid(omikron?) vara nåt att oroa sig för.

Jag tappade aldrig vare sig lukt eller smaksinnet för att lägga till ytterligare en anekdotisk bevisföring på högen.

Last edited:

Möjligen kan epitetet appliceras på såväl motståndare som Tegnells trogna följarskara. Frågan blir kanske på vilka grundvalar folk fattar sina beslut?

Vi har ju en stark lydnadskultur och en obegriplig myndighetstilltro hur de än agerar. Andelen skeptiker kanske vuxit sig större pga av alla motstridiga budskap. En andel är mot oavsett, det är bara så. Vi har dock inte i modern tid exponerats för en sådan grad av propagandism, tvång och skuldbeläggande, angiveri t o m. Minns Hallengren som skulle kartlägga och röka ut ovaxxade.

F ö har det visat sig att flertalet ovaxxade är mer pålästa än de som blint följer direktiv. Just sayin'.

Just nu är det väl så åsikterna ser ut. För 2 år sedan så tyckte hobbyepidemiologerna att covid var en farlig smitta som borde undvikas, inte släppas in i landet. Medans "proffsen" sa att det var farligare att gå över gatan.

Efter att vaccinet och omikron kom så är det ombytta roller, proffsepidemiologerna anser att covid är en livsfarlig smitta alla måste vaccinera sig mot medans hobbyepidemiologerna inte längre anser covid(omikron?) vara nåt att oroa sig för.

Jag tappade aldrig vare sig lukt eller smaksinnet för att lägga till ytterligare en anekdotisk bevisföring på högen.
Lite så var det. ?

Jag tappade inte heller lukt/smak trots vaccin, på tal om anekdot. ;)

Det är med skräckfyllt intresse man följer Kinas öppnande.
Det blir väl svårt att få exakta siffror men hört om 1 milj smittade och 5000 avlidna om dagen. ?
Antar att det är 100% omikron.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...