Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Denna mörka, dystra, grå, kyliga jävla årstid suger kraftigt överdimensionerat fortplantningsrör !!!1111
Ge mig vår för hel....................:mad:
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Denna mörka, dystra, grå, kyliga jävla årstid suger kraftigt överdimensionerat fortplantningsrör !!!1111
Ge mig vår för hel....................:mad:

Köp en motorcykel och ge den kärlek och omvårdnad! :7peta

Garagesäsongen har sin tjusning. Man kan dricka :öl samtidigt som man gör vissa jobb vilket kan vara trevligt! :fakta

Man kan också köpa en liten japansk motorcykel och köra bland bilister på saltade vägar. Då uppskattar man garagesäsongen ännu mer. :fakta

Varför japansk när man gillar engelska SportHojar? Inte för de är bättre utan för att man inte vill förstöra en fin motorcykel! :fakta
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Köp en motorcykel och ge den kärlek och omvårdnad! :7peta

Garagesäsongen har sin tjusning. Man kan dricka :öl samtidigt som man gör vissa jobb vilket kan vara trevligt! :fakta

Man kan också köpa en liten japansk motorcykel och köra bland bilister på saltade vägar. Då uppskattar man garagesäsongen ännu mer. :fakta

Varför japansk när man gillar engelska SportHojar? Inte för de är bättre utan för att man inte vill förstöra en fin motorcykel! :fakta
Jag har för avsikt att köpa motorcykel, vet dock inte exakt vilken jag vill ha.
Jag har mailat handlare, nu är det lågsäsong, ingen har svarat.
Jag har mailat försäkringsbolag att de/dem/dems/dom ska höra av sig angående ett par motorcykelmodeller jag vill ha en premie på, ingen har svarat.
Jag har ställ mig i garage-kö för mc-garage, ingen har svarat.

Så, då blir det ett par bira så länge, frågor på det?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har för avsikt att köpa motorcykel, vet dock inte exakt vilken jag vill ha.
Jag har mailat handlare, nu är det lågsäsong, ingen har svarat.
Jag har mailat försäkringsbolag att de/dem/dems/dom ska höra av sig angående ett par motorcykelmodeller jag vill ha en premie på, ingen har svarat.
Jag har ställ mig i garage-kö för mc-garage, ingen har svarat.

Så, då blir det ett par bira så länge, frågor på det?

Garageöl utan garage och SportHoj blir ju inte riktigt samma sak... :(

Men slå på helskärm och häll upp en god överjäst mörk sak! :krama

https://www.youtube.com/watch?v=mI1fPYUYUiM

https://www.youtube.com/watch?v=5Q6xKOW6_sY

https://www.youtube.com/watch?v=zKIow2Xj66I

Nu finns det andra tillverkare också...

https://www.youtube.com/watch?v=lICP7S-jpvA
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Fett coolt, hög tomgång gör lite ont i mek-tarmen.

Farbror-story coming up, goes like this;
Once upon a time it was the 70-talet.
V-jeans was the new mode.
My friend hade en Traja Bonneville med trattar, körde såklart i V-jeans.
En dag skulle han stajla lite, brassade fullt med trattarna och V-jeansen så att vi skulle bli impade, pallnitade framför oss och trattade omkull.

Orsak = V-jeansen hade sugits in i ena tratten och trottelnålen gjorde så att byxbenet fastnade och han kunde inte sätta ner foten.

End of true story.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fett coolt, hög tomgång gör lite ont i mek-tarmen.

Farbror-story coming up, goes like this;
Once upon a time it was the 70-talet.
V-jeans was the new mode.
My friend hade en Traja Bonneville med trattar, körde såklart i V-jeans.
En dag skulle han stajla lite, brassade fullt med trattarna och V-jeansen så att vi skulle bli impade, pallnitade framför oss och trattade omkull.

Orsak = V-jeansen hade sugits in i ena tratten och trottelnålen gjorde så att byxbenet fastnade och han kunde inte sätta ner foten.

End of true story.
Sådär fräna grejer händer liksom inte idag.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I´m trying hard, very hard.............
Börnade upp mopeden till gäststugan idag. Sur som attan i 3 minusgrader, men ljudet av en arg fyra på tvären mellan granarna fick mig på bättre humör i alla fall.

Och nu har jag varmt att skruva med ölkyl och glöggkök. Borde hämta en soffa från något förråd bara. Bring it ån. :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Blir av med mitt perfekta garage som tog mig 6 års letande att få tag på. Surt när man äntligen fått tag på ett säkert och separat garage med värme el, tvätt- och mekmöjlighet, gott om plats för bil + hoj, gångavstånd till lägenheten och lagt en massa tid och pengar på att få till det med hyllor, kameraövervakning och annat. Hade ju hoppats på att få behålla det mer än bara något år i alla fall :(
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Denna mörka, dystra, grå, kyliga jävla årstid suger kraftigt överdimensionerat fortplantningsrör !!!1111
Ge mig vår för hel....................:mad:

Du jobbar ju ändå dygnet runt. Märker du vÄrkligen vad det är för väder :brynad
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Folk med omotiverat långa signaturer.
Man blir förbannad.

För er med läsproblem så kan vi ju be att swedie gör så att vi kan lägga en knapp i signaturen så att den drar igång en ljud eller videofil :fyllisar :yoparty :brynad
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Folk med omotiverat långa signaturer.
Man blir förbannad.

De är riktade till de mindre begåvade på forumet.
Du behöver inte ta illa vid dig.

:hihi
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
De är riktade till de mindre begåvade på forumet.
Du behöver inte ta illa vid dig.

:hihi

Du menar de mindre begåvade som inte begriper att det heter antingen ”those unicorns” om det är plural, eller ”that unicorn” (utan ”s”) om det är singular?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du menar de mindre begåvade som inte begriper att det heter antingen ”those unicorns” om det är plural, eller ”that unicorn” (utan ”s”) om det är singular?

Antingen det eller ordpolisen som inte förstår att man citerar ett citat som det skrevs. Man ändrar inte för att det råkade skrivas fel :fakta
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Antingen det eller ordpolisen som inte förstår att man citerar ett citat som det skrevs. Man ändrar inte för att det råkade skrivas fel :fakta

Jag antar att vi alla är olika för jag hade nog rättat citatet, om nu inte poängen med det var att belysa skaparens okunskap.

Ordpolis? Nåja, jag tycker väl bara att man kan se till att städa på sin egen bakgård innan man börjar prata om de ”mindre begåvade”.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag antar att vi alla är olika för jag hade nog rättat citatet, om nu inte poängen med det var att belysa skaparens okunskap.

Ordpolis? Nåja, jag tycker väl bara att man kan se till att städa på sin egen bakgård innan man börjar prata om de ”mindre begåvade”.

App, app app, när det gäller språk är det väldigt fel att rätta! :fakta

Och de som gör vad du och jag tycker är fel ligger i framkant och ser till att språket är levande! :fakta

Därför kommer den av oss gamlingar kända romanen av Vilhelm Moberg heta Migranterna i framtiden! :D

För övrigt tycker jag du ska ta det positivt att bli kallad språkpolis. Du är intresserad och vill göra rätt. :tummenupp

Att majoriteten tycker det är rätt att göra fel är inget vi kan påverka. 95% av Skälls kunder är idioter, men jag tankar inte där! :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top