Idag är jag förbannad därför att...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Nästa steg är medborgargarden, och då börjar det osa lite bränt i knutarna.

Och när man gör något åt buset, då kommer polisen och plockar hem på medborgargardet, i stället. :huvet
Till skillnad från tjyvar och banditer så har Svensson i största allmänhet något att förlora och en fast plats i tillvaron. Svensson har dessutom sällan någon vana vid att umgås affärsmässigt med poliser och brukar därför erkänna massa saker vare sig det är fiffigt eller inte.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
http://www.stockholmdirekt.se/nyhet...nlita-vaktbolag/repqku!qNr6xtsRTCNaBzh9drJ8w/

För att sådant anses behövas. Det är ovärdigt ett land, med samhällskontrakt.

Anser du att samhällskontraktet fortfarande gäller?

Multi-kriminella som har fem skarpladdade automatkarbiner i bilen gör sig inte skyldig till grovt vapenbrott:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fem-automatkarbiner-i-en-taxi-inte-synnerligen-grovt-vapenbrott

Handgranater släpps igenom av tullen eftersom dom inte är vapen:
https://www.svd.se/fritt-fram-ta-in-handgranater-i-sverige

En kille som odlar lite växter hemma för att det är det enda som kan lindra hans kroniska smärta och ge honom lite livskvalitet tillbaka är en grov brottsling, en liten mängd helt för eget bruk, 40 dagsböter och villkorligt:
https://www.svd.se/nu-avgor-hd-om-smartlindrande-cannabis
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är länge sedan staten bröt sin sida av samhällskontraktet och fårket har ännu inte fattat det. Jag vet inte om man ska säga tack och lov eller tyvärr angående fårkets ignorans.

Det är väl lite hönan eller ägget.. tack vare sin ignorans förblir fårket ovetandes, därmed inte sömnlösa.
På grund av sin ignorans, låter fårket det ske och fortgå.

Men men. Det sovande folket kommer väl vakna ur törnrosasömnen och kliva rakt in i maran
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Senaste (förmodade) handgranaten i Malmö detonerade i kompisens trapphus. Inte hört så mycket om händelsen men det är så sant, varför rapportera om vardagliga trivialiteter? Han är nybliven pappa.

Hänger drug dealers 24/7 utanför och inne på gården, som inkluderar en förskola.

Jag flyttar från Malmö nu.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Senaste (förmodade) handgranaten i Malmö detonerade i kompisens trapphus. Inte hört så mycket om händelsen men det är så sant, varför rapportera om vardagliga trivialiteter? Han är nybliven pappa.

Hänger drug dealers 24/7 utanför och inne på gården, som inkluderar en förskola.

Jag flyttar från Malmö nu.

Gör du rätt i.
Har under de senaste åren varit jävligt glad att bo i den lilla byn med 12 hushåll och då lugn och ro. Nu har kommunen köpt ett hus från ett dödsbo och kastat in en flock människor med jävligt dålig kvinnosyn.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Gör du rätt i.
Har under de senaste åren varit jävligt glad att bo i den lilla byn med 12 hushåll och då lugn och ro. Nu har kommunen köpt ett hus från ett dödsbo och kastat in en flock människor med jävligt dålig kvinnosyn.

Det är ändå bättre än att dom samlas i egna kalifat. Jag ser när jag besöker små samhällen att flyktingarna assimileras mycket bättre i små samhällen. Särskilt barnen umgås med svenska barn i små samhällen och barn vill vara som sina vänner, inte som deras föräldrar tycker.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Gör du rätt i.
Har under de senaste åren varit jävligt glad att bo i den lilla byn med 12 hushåll och då lugn och ro. Nu har kommunen köpt ett hus från ett dödsbo och kastat in en flock människor med jävligt dålig kvinnosyn.

Men efter metookampanjem måste ju TV- och kulturmänniskor ha någonstans att bo! :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top