Idag är jag förbannad därför att...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fel fel fel fel fel fel fel! Man lägger upp skiljepinnen EFTER sina egna varor, för att visa bakomvaranden att "nu är jag färdig med att lägga upp mina varor, här slutar mina saker och varsågod att lägga upp dina". Det är alltså framförvarandens uppgift att lägga upp kundseparatorn.
Ett bevis för detta är ju att de brukar ligga hyfsat långt fram bredvid det löpande bandet, Och nås därmed enklast av den som är längst fram- Den som står närmast kassan tar pinnen och lägger den bakom sina varor, basta.

Om folket framför mig inte lägger upp pinnen så kan ju jag bara skita i att göra det och istället lägga mina varor kloss inpå hans/hennes varor. Det gör inte mig något om han/hon betalar för mina varor... Däremot gör det mig en hel del om jag får betala för bakomvarandens prylar. Det ligger alltså i mitt eget intresse att skilja bakomvarandens prylar från mina.

Så, då har vi lärt oss detta. In på rummet och skäms:mad:

Jag plockar bara åt mig några saker i min kundkorg, sen går ja te kassan o låter de andra lägga upp sina saker efter mig o hoppas på att de tänkt köpa nåt jag ville ha, suckers...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det här är ett vardagsbekymmer/I-landsproblem som de skulle kunna bygga ett helt avsnitt kring i serien Seinfeld :hihi

Jag tycker att man lägger dit separatorn efter sina varor för att underlätta för den bakomvarande, typ "nu är jag färdig med min korg/vagn, versågod och lägga upp dina varor".

Lite att överreagera genom att irriterat dräma ner separatorn på bandet :va

Dom får helt enkelt dubbla antalet pinnar så att alla kan lägga både bakom och framför sina varor, så att det blir två pinnar med ett litet utrymme emellan mellan varje kund?

Man skulle kunna ha två färger, en start-pinne och en stopp-pinne?
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Tappade min plånbok för andra gången på en månad, dessutom är jag i hong kong så allt blir mycket mycket krångligare :gråta
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Ni ser där, eftersom det saknas klara riktlinjer uppstår denna förvirring, om kunden före dig lägger upp en framför sina varor men inte efter, då lägger ju du såklart dit en före dina varor, ska man dessutom lägga en efter?

Socialstyrelsen och FI måste utarbeta ett regelverk kring "kundseparotor" användande!

Fram till dess så kommer jag att ta alla pinnarna från kassan där jag står och lägga vid någon annan kassa, för att slippa stress och förvirring!

Man blir förbannad!

En gång var det en tjej bakom mig som inte la upp pinnen före sina saker. Jag tänkte testa henne och se hur långt det gick att gå. Först hade jag såklart spanat in hennes bröd, smör, mjölk och ägg. Kör i vind, det här blir kul!

Någon minut senare hade jag betalat och packat ner hennes saker så hon fick börja om sin shoppingrunda från början. :D

I vanliga fall lägger jag upp pinne själv men ibland måste man ju prova sig fram. Trial an error lixom.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Något rövhål roat sig med att hälla ut en öl över min merca i helgen. Så just nu är det en stor pissegul jävla iskaka över bilen :mad:
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Något rövhål roat sig med att hälla ut en öl över min merca i helgen. Så just nu är det en stor pissegul jävla iskaka över bilen :mad:

Du får väl bryta loss den o ta in o tina så haru free beer.
Eller piss med en hyffsad mängd med öl i kanske :va
 

j0nkan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ER6n -09
Dom får helt enkelt dubbla antalet pinnar så att alla kan lägga både bakom och framför sina varor, så att det blir två pinnar med ett litet utrymme emellan mellan varje kund?

Man skulle kunna ha två färger, en start-pinne och en stopp-pinne?

Ja, fler pinnar behövs ibland för man får då och då vänta på dom :p Allt kanske löser sig med RFID i framtiden så man slipper lägga upp varorna alls. Det skulle vara skönt.
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
"tappar" man verkligen sin plånbok i hongkong :gnissla?

Efter fem månader här skulle jag nog säga att jag känner mig säkrare på alla sätt här i Hong kong jämfört med Stockholm faktiskt :tummenupp

Åker man över gränsen till shenzhen ska man hålla lite hårdare i sina tillhörigheter dock :gnissla
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
...för att en ärthjärna tände lampan rakt i nyllet på mig när jag satt och sov min sedvanlig skönhetssömn på bussen till jobbet 06:45!
vem fan tänder en lampa när ngn ligger och sover 1cm bredvid!

FAKK!!!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inte förbannad, bara ledsen och uppgiven.

Måste göra komptest på bilen, och nånting säger mig att det inte kommer ge något positivt svar... :(
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gah, blir trött på livet!

Måste fan ha ett jobb innan kl09 imorgon så jag slipper gå på kurs mer! Skiten är ju som nån jevvla sorglig blandning av ett AA-möte och en special klass! Så sitter man där med ett gäng slitna 40+are som dumt nog faktiskt förväntar sig få nånting ut av helveteskapet, så man känner sig lagom jobbig när man sitter där och är cynisk mot allt ihop.

Så får man alldrig svar från jobben man sökt heller, för det skall ju fan ta 4568185år från att ansökningstiden gått ut till fanskapen bestämmer sig för nått, HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VA?!

:mad:
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Lärde mig ,för andra gången,att min trappstege bara har trappsteg på en sida. Som tur va fanns det ett gäng Lättbetongblock som dämpade fallet.
Man blir förbannad.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top