Idag är jag förbannad därför att...

Inte samma...men har fått väldigt mycket "kritik" och onda ögon då dottern med nog diagnos själv skadat rejält. Då är man världens sämsta förälder av samhället. Gjort mig väldigt ledsen. Sagt till henne att hon ska bära alla sina ärr med stolthet, som visar hennes styrka att ha tagit sig igenom. Själv har jag ju inget synligt men hon har ju det värsta förstås också. Men jag brukar säga att jag har levt två liv, ett före och ett efter.
I vilket fall, vilket inte alls har med sitt inlägg att göra, sorry för det, men ville bara tipsa om att npf diagnoser kan ge utbetalning på en barnförsäkring. Håller precis på med det själv, nu är hon vuxen men det kan ju ge en slant för tex insats till en bostadsrätt, så vi kämpar på. Har du inte kollat så gör det om ni har en barnförsäkring.
Kram Milla
Tack Milla!

Samarbetet med myndigheter och försäkringsbolag har hittills gått bra. Till och med överförmyndarnämnden har varit lätt att ha att göra med.

Men som man som förälder vet är att det är olika grader av motvind mest hela tiden.

Vanligt sunt förnuft är inte så vanligt längre.

Har barn med NPF som med plusmeny fått en stroke. Oviljan att försöka förstå att jag kan behöva litet större marginaler när vi rör oss på gator och torg får mig inte förbannad men modfälld.

Vid ett tillfälle på snart 10 år har en vänlig själ frågat om jag behövde hjälp. Den dagen grät en vuxen man av tacksamhet.
Egoismen ser man överallt, en annan plats är kassakön i matbutiken, där man kan se 60-70 åringar bygga ett berg av sina matvaror när kassören vill ha dom en och en med streckkoden vänd mot avläsaren.
Folk som fått en uppfostran värd namnet.

Som du skriver, sunt förnuft är på utdöende.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman