Idag är jag förbannad därför att...

Inte samma...men har fått väldigt mycket "kritik" och onda ögon då dottern med nog diagnos själv skadat rejält. Då är man världens sämsta förälder av samhället. Gjort mig väldigt ledsen. Sagt till henne att hon ska bära alla sina ärr med stolthet, som visar hennes styrka att ha tagit sig igenom. Själv har jag ju inget synligt men hon har ju det värsta förstås också. Men jag brukar säga att jag har levt två liv, ett före och ett efter.
I vilket fall, vilket inte alls har med sitt inlägg att göra, sorry för det, men ville bara tipsa om att npf diagnoser kan ge utbetalning på en barnförsäkring. Håller precis på med det själv, nu är hon vuxen men det kan ju ge en slant för tex insats till en bostadsrätt, så vi kämpar på. Har du inte kollat så gör det om ni har en barnförsäkring.
Kram Milla
Tack Milla!

Samarbetet med myndigheter och försäkringsbolag har hittills gått bra. Till och med överförmyndarnämnden har varit lätt att ha att göra med.

Men som man som förälder vet är att det är olika grader av motvind mest hela tiden.
 
Vanligt sunt förnuft är inte så vanligt längre.

Har barn med NPF som med plusmeny fått en stroke. Oviljan att försöka förstå att jag kan behöva litet större marginaler när vi rör oss på gator och torg får mig inte förbannad men modfälld.

Vid ett tillfälle på snart 10 år har en vänlig själ frågat om jag behövde hjälp. Den dagen grät en vuxen man av tacksamhet.
Egoismen ser man överallt, en annan plats är kassakön i matbutiken, där man kan se 60-70 åringar bygga ett berg av sina matvaror när kassören vill ha dom en och en med streckkoden vänd mot avläsaren.
Folk som fått en uppfostran värd namnet.

Som du skriver, sunt förnuft är på utdöende.
 
9 av 10 elbilar är trasiga från fabrik, dom har inte fungerande baklysen.

Det är illa med bensinbilarna också, men långt ifrån lika illa.

Tror folk att dom ökar räckvidden genom att köra utan lyse?
 
9 av 10 elbilar är trasiga från fabrik, dom har inte fungerande baklysen.

Det är illa med bensinbilarna också, men långt ifrån lika illa.

Tror folk att dom ökar räckvidden genom att köra utan lyse?
Nä, de vet inte om att det inte lyser. Jag har haft bilar som tänder belysningen när man kliver ur för att man ska se vart man går. Det gör att man inte vet att det slocknar när man stänger dörren om sig.
 
Nä, de vet inte om att det inte lyser. Jag har haft bilar som tänder belysningen när man kliver ur för att man ska se vart man går. Det gör att man inte vet att det slocknar när man stänger dörren om sig.

Det spelar ingen roll, då är dom trasiga och ska lämnas in för att lagas
Min SAAB från 1973 klarade av att tända lyset automatiskt
 
Korkad EU regel som togs fram för att spara bränsle och har inget med elbilar att göra även om det är tillåtet även där. Säkert tänkt när det var glödlampor och inte strömsnåla LED lampor bak. Innebär att bakljuset får vara släckt om det är tillräckligt ljust, dvs dagtid och man inte kör i tunnel.

Lär inte varit många cl sparat per fordon. Nästan i klass med start/stopp system som prånglades ut för att man fick sänka sin förbrukning 0.3 l / 100km. Polaren Mazda CX5 berättade glatt att den hade varit avstängd totalt 45 minuter på 17000 mil körda. En varm 4 cyl diesel drar ungefär 0.3 l/timme i tomgång så det var knappt 2 dl sparad diesel på den sträckan. Men för att fungera måste start/stopp bilarna ha 50% större batteri som kostar mer miljö och nån tusenlapp mer i plånboken och efter 17000 mil är man garanterat på åtminstone andra batteriet.
 
Korkad EU regel som togs fram för att spara bränsle och har inget med elbilar att göra även om det är tillåtet även där. Säkert tänkt när det var glödlampor och inte strömsnåla LED lampor bak. Innebär att bakljuset får vara släckt om det är tillräckligt ljust, dvs dagtid och man inte kör i tunnel.

Lär inte varit många cl sparat per fordon. Nästan i klass med start/stopp system som prånglades ut för att man fick sänka sin förbrukning 0.3 l / 100km. Polaren Mazda CX5 berättade glatt att den hade varit avstängd totalt 45 minuter på 17000 mil körda. En varm 4 cyl diesel drar ungefär 0.3 l/timme i tomgång så det var knappt 2 dl sparad diesel på den sträckan. Men för att fungera måste start/stopp bilarna ha 50% större batteri som kostar mer miljö och nån tusenlapp mer i plånboken och efter 17000 mil är man garanterat på åtminstone andra batteriet.
Tror tom Volvo hade det så någon årsmodell - iaf har jag det på min tyska leksaksbil
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top