Problemet är att de flesta ställena verkar ha gått på landskap/flex-lögnen.Det är faktiskt så jävla illa att det är flexkontor dit vi ska flytta. Jag fattar ärligt talat inte hur fan jag ska kunna rensa mitt skrivbord varje dag kl 16.
Helt jävla hål i huvudet. Med tanke på hur mycket forskning det finns om den typen av arbetsmiljö så borde det vara rätt enkelt att fatta bättre beslut.
Givetvis är det personer som bara är inne på kontoret någon halvdag i veckan som fattat beslutet.
Det är väl egentligen inte värre än att jag får byta jobb, men jag trivs fortfarande med arbetsuppgifterna och ända fram tills för ca två månader sedan hade jag sagt att jag gärna skulle vara kvar ända till pensionen.
Det bästa jag nånsin varit med om var där varje team hade en teamyta, med individuella kontor runtom, med dörrarna in mot den gemensamma ytan. Massor av whiteboards, skrivbord och sånt.
Men nuförtiden, flex eller öppet. Ett jävla aber är det, jag kan inte nå flow i landskap, om det inte är helt tomt.