Sälja bil..
Hatar rent generellt att sälja saker men nuförtiden gapar varenda bilnasare om att dom köper bil vilket passar mig bra. Inte ute efter att göra storkovan utan mer att det ska vara snabbt o smidigt, tjena. Skickade in uppgifterna till 4st skojare, stora firmor.
3st gav 3 olika bud i ett spann om 30K, fjärde tackade nej för att den är privat/moms.
Ok åkte o testa den hos dom som bjöd mest, inga konstigheter och sen gick det inte att få tag på säljaren som även var platschef. Var förbi en gång o prata med en kollega som inte heller fick tag på karln, tillslut fick jag prata med begchefen på deras större anläggning som inte heller kunde få fram ett besked sen gav jag upp.
Nu hade det gått ett par veckor så jag kontakta näst bästa budare som fortfarande var intresserad. Han var bara tvungen att kolla om deras veckorgamla bud stod sig.
-Jag vet inte om du sett nyheterna men Tesla har sänkt nypriserna vilket kommer påverka marknaden.
-?
Jag har svårt o se kopplingen mellan Tesla och en skåpbil, fick ett bud på 30 000 pengar under det förra. Kollade annonser och t.o.m. deras egna låg ca 110 000:- över deras bud.. Nja det var lite snålt tyckte jag då.
Gjorde ett sista försök med begchefen istället men han våga inte ringa upp.
Fakkit nu bomba jag iväg formulärer hos handlare och tog en duktig sicksack väg hem för att fråga direkt hos några. En hade köpstopp, annan knorrade om momsen men skulle återkomma och en tredje tackade nej p.g.a. momsen. Ännu några kvar som inte hunnit återkoppla, visar sig.
Värdelös sysselsättning.