Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Patinerade bilen idag. Den gled litet mot en sten i snömodden.

Jag säger inte att det är kommunens fel pga dålig snöröjning. Men det bidrog iaf till det slutgiltiga resultatet.

Helvetes jävla piss. Ännu mer motvind.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Patinerade bilen idag. Den gled litet mot en sten i snömodden.

Jag säger inte att det är kommunens fel pga dålig snöröjning. Men det bidrog iaf till det slutgiltiga resultatet.

Helvetes jävla piss. Ännu mer motvind.

Vad hade du för däck på bilen?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad hade du för däck på bilen?
Nokian Hakka (8 tror jag det är), dubbade.

Motlut och kurva i kombination med slask ovanpå hårt packad blötsnö var så mycket det krävdes för att fysikens lagar skulle hoppa upp och bita mig i arslet.

Det var 25 år sedan jag gjorde nåt motsvarande. Då fick bonden dra upp mig ur diket. Så litet visare har jag blivit, nu klarade jag mig utan hjälp. ?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Kaffekoppar utan öron. :finger

Speciellt om kaffet finns på en våning och aktiviteter (som jobb) på en annan. Än värre för tedrickarna.

Vi hade billiga ikea-muggar med öron som kostade någon krona styck. Men någon tyckte att vi måste ha vackra designermuggar. Utan öron. Det blir vackrare så.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kaffekoppar utan öron. :finger

Speciellt om kaffet finns på en våning och aktiviteter (som jobb) på en annan. Än värre för tedrickarna.

Vi hade billiga ikea-muggar med öron som kostade någon krona styck. Men någon tyckte att vi måste ha vackra designermuggar. Utan öron. Det blir vackrare så.
Tjöp en egen stor mugg med ett schysst öra/handtag, gärna med en stötande bild eller text. :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kaffekoppar utan öron. :finger

Speciellt om kaffet finns på en våning och aktiviteter (som jobb) på en annan. Än värre för tedrickarna.

Vi hade billiga ikea-muggar med öron som kostade någon krona styck. Men någon tyckte att vi måste ha vackra designermuggar. Utan öron. Det blir vackrare så.

Ni fick i alla fall inte såna där hippa syltburkar att dricka ur...

Det kan nog inte finnas ett sämre kärl att dricka vätska ur, ÅAS så dricker ju folk kaffe med sugrör nuförtiden.

Eller kaffe och kaffe, vuxenvälling, med tre olika sirap och mjölk från allt annat än en ko...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tjöp en egen stor mugg med ett schysst öra/handtag, gärna med en stötande bild eller text. :hihi
Problemet är att städerskorna plocka upp muggar, även inne på våra egna rum. Och fattar inte alltid att muggar är privata.

Måtte lågkonjunkturen komma snart så någon räknenisse kommer fram till att det är mer effektivt om städerskorna bara städar. Om ens det.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kaffekoppar utan öron. :finger

Speciellt om kaffet finns på en våning och aktiviteter (som jobb) på en annan. Än värre för tedrickarna.

Vi hade billiga ikea-muggar med öron som kostade någon krona styck. Men någon tyckte att vi måste ha vackra designermuggar. Utan öron. Det blir vackrare så.
Har du missat att det ska vara en serviett lindad om lite piffigt. Kärlet glider förstås ur, så det är bränna sig eller torka spill och skärvor. Några andra alternativ vet jag inte om...förutom en riktig mugg då.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Sommarspolarvätska... jefla påhitt! Bilskåpan drar väldigt lite spolarvätska, vilket är bra men mindre lyckat när det klev ner nu mot minus 10 gradersstrecket och jag inte hällt i vanlig spolarvätska ännu :huvet

Det roliga i kråksången är att jag gjorde exakt samma misstag på förra bilskåpan.

Imorrn får jag frosta upp tidigt så jag hinner ställa in skiten på jobbet en stund innan produktion drar igång. Tror jag klarar mig utan större skador dock, sitter en såndär sugrörspip på locket till spolarvätskan och det var inte stelfruset i den utan mer iskross som såndär dricka.. slush eller vad det heter som man får brain freeze av. Bara hoppas att pumpen inte sagt upp sig på kuppen.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Sommarspolarvätska... jefla påhitt! Bilskåpan drar väldigt lite spolarvätska, vilket är bra men mindre lyckat när det klev ner nu mot minus 10 gradersstrecket och jag inte hällt i vanlig spolarvätska ännu :huvet

Det roliga i kråksången är att jag gjorde exakt samma misstag på förra bilskåpan.

Imorrn får jag frosta upp tidigt så jag hinner ställa in skiten på jobbet en stund innan produktion drar igång. Tror jag klarar mig utan större skador dock, sitter en såndär sugrörspip på locket till spolarvätskan och det var inte stelfruset i den utan mer iskross som såndär dricka.. slush eller vad det heter som man får brain freeze av. Bara hoppas att pumpen inte sagt upp sig på kuppen.
Jag har råkat ut för liknande men pumpen har alltid klarat sig. Har svårt att se hur den skulle ge upp för att den får en isbit i sig om du nu inte stått och tuggat extremt länge. Bara att byta vätska och köra på.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Sommarspolarvätska... jefla påhitt! Bilskåpan drar väldigt lite spolarvätska, vilket är bra men mindre lyckat när det klev ner nu mot minus 10 gradersstrecket och jag inte hällt i vanlig spolarvätska ännu :huvet

Det roliga i kråksången är att jag gjorde exakt samma misstag på förra bilskåpan.

Imorrn får jag frosta upp tidigt så jag hinner ställa in skiten på jobbet en stund innan produktion drar igång. Tror jag klarar mig utan större skador dock, sitter en såndär sugrörspip på locket till spolarvätskan och det var inte stelfruset i den utan mer iskross som såndär dricka.. slush eller vad det heter som man får brain freeze av. Bara hoppas att pumpen inte sagt upp sig på kuppen.
Har också gjort samma misstag och jag blev också sur när det hände
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det funkar ju att slå i sprit/spolarvätska att lösa upp isen.

Sprit vill ju blanda sig med vatten så det kryper iväg riktigt långt i frusna ledningar
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad behöver man spolarvätska till på sommaren? Bättre på att rengöra insekter?

Brukar annars spä befintligt allt eftersom mer behövs tills jag har en riktigt svagblanding när nästa vinter kommer och man behöver frostskydd och får blanda nytt. Men skulle något på sommaren blir mycket sämre av att man kör helt utan om det? Blir lite skeptisk till "sommarblandningar" då de ofta verkar ha "doft av" päron, citron eller något annat meningslöst.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad behöver man spolarvätska till på sommaren? Bättre på att rengöra insekter?

Brukar annars spä befintligt allt eftersom mer behövs tills jag har en riktigt svagblanding när nästa vinter kommer och man behöver frostskydd och får blanda nytt. Men skulle något på sommaren blir mycket sämre av att man kör helt utan om det? Blir lite skeptisk till "sommarblandningar" då de ofta verkar ha "doft av" päron, citron eller något annat meningslöst.

Det löser fett och insekter, jag känner en som blandar själv av diskmedel/skurmedel/fönsterputs eller vad han hittar, men det verkar torka ut gummilister och torkarblad.

Jag kör med vanlig spolarvätska året om, men väldigt blaskigt på sommaren, någon gång har jag köpt färdigblandad sommarspolarvätska och det verkar vara mest äppeldoft i den.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det gick väl kanon, ändå.

20221209-062425.jpg


Var förbi macken på vägen till:

-Äntligen snöar det! säger jag morgonpiggt
-Ja, nu gäller det bara att dom åker ut o saltar så det går åt mer spolarvätska häver mackföreståndaren ur sig
- :4skrika

Humor.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Problemet är att städerskorna plocka upp muggar, även inne på våra egna rum. Och fattar inte alltid att muggar är privata.

Måtte lågkonjunkturen komma snart så någon räknenisse kommer fram till att det är mer effektivt om städerskorna bara städar. Om ens det.
Något sånt här och en stöldskyddskedja alternativt elektromagnet vid arbetsplatsen? :D
1670570180210.png
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top