Idag är jag förbannad därför att...

Tjöp en egen stor mugg med ett schysst öra/handtag, gärna med en stötande bild eller text. :hihi
Problemet är att städerskorna plocka upp muggar, även inne på våra egna rum. Och fattar inte alltid att muggar är privata.

Måtte lågkonjunkturen komma snart så någon räknenisse kommer fram till att det är mer effektivt om städerskorna bara städar. Om ens det.

Kaffekoppar utan öron. :finger

Speciellt om kaffet finns på en våning och aktiviteter (som jobb) på en annan. Än värre för tedrickarna.

Vi hade billiga ikea-muggar med öron som kostade någon krona styck. Men någon tyckte att vi måste ha vackra designermuggar. Utan öron. Det blir vackrare så.
Har du missat att det ska vara en serviett lindad om lite piffigt. Kärlet glider förstås ur, så det är bränna sig eller torka spill och skärvor. Några andra alternativ vet jag inte om...förutom en riktig mugg då.

Sommarspolarvätska... jefla påhitt! Bilskåpan drar väldigt lite spolarvätska, vilket är bra men mindre lyckat när det klev ner nu mot minus 10 gradersstrecket och jag inte hällt i vanlig spolarvätska ännu :huvet

Det roliga i kråksången är att jag gjorde exakt samma misstag på förra bilskåpan.

Imorrn får jag frosta upp tidigt så jag hinner ställa in skiten på jobbet en stund innan produktion drar igång. Tror jag klarar mig utan större skador dock, sitter en såndär sugrörspip på locket till spolarvätskan och det var inte stelfruset i den utan mer iskross som såndär dricka.. slush eller vad det heter som man får brain freeze av. Bara hoppas att pumpen inte sagt upp sig på kuppen.

Sommarspolarvätska... jefla påhitt! Bilskåpan drar väldigt lite spolarvätska, vilket är bra men mindre lyckat när det klev ner nu mot minus 10 gradersstrecket och jag inte hällt i vanlig spolarvätska ännu :huvet

Det roliga i kråksången är att jag gjorde exakt samma misstag på förra bilskåpan.

Imorrn får jag frosta upp tidigt så jag hinner ställa in skiten på jobbet en stund innan produktion drar igång. Tror jag klarar mig utan större skador dock, sitter en såndär sugrörspip på locket till spolarvätskan och det var inte stelfruset i den utan mer iskross som såndär dricka.. slush eller vad det heter som man får brain freeze av. Bara hoppas att pumpen inte sagt upp sig på kuppen.
Jag har råkat ut för liknande men pumpen har alltid klarat sig. Har svårt att se hur den skulle ge upp för att den får en isbit i sig om du nu inte stått och tuggat extremt länge. Bara att byta vätska och köra på.

Har också gjort samma misstag och jag blev också sur när det hände

Det funkar ju att slå i sprit/spolarvätska att lösa upp isen.

Sprit vill ju blanda sig med vatten så det kryper iväg riktigt långt i frusna ledningar

Vad behöver man spolarvätska till på sommaren? Bättre på att rengöra insekter?

Brukar annars spä befintligt allt eftersom mer behövs tills jag har en riktigt svagblanding när nästa vinter kommer och man behöver frostskydd och får blanda nytt. Men skulle något på sommaren blir mycket sämre av att man kör helt utan om det? Blir lite skeptisk till "sommarblandningar" då de ofta verkar ha "doft av" päron, citron eller något annat meningslöst.

Vad behöver man spolarvätska till på sommaren? Bättre på att rengöra insekter?

Brukar annars spä befintligt allt eftersom mer behövs tills jag har en riktigt svagblanding när nästa vinter kommer och man behöver frostskydd och får blanda nytt. Men skulle något på sommaren blir mycket sämre av att man kör helt utan om det? Blir lite skeptisk till "sommarblandningar" då de ofta verkar ha "doft av" päron, citron eller något annat meningslöst.

Det löser fett och insekter, jag känner en som blandar själv av diskmedel/skurmedel/fönsterputs eller vad han hittar, men det verkar torka ut gummilister och torkarblad.

Jag kör med vanlig spolarvätska året om, men väldigt blaskigt på sommaren, någon gång har jag köpt färdigblandad sommarspolarvätska och det verkar vara mest äppeldoft i den.

Det gick väl kanon, ändå.

20221209-062425.jpg

Var förbi macken på vägen till:

-Äntligen snöar det! säger jag morgonpiggt
-Ja, nu gäller det bara att dom åker ut o saltar så det går åt mer spolarvätska häver mackföreståndaren ur sig
- :4skrika

Humor.

Problemet är att städerskorna plocka upp muggar, även inne på våra egna rum. Och fattar inte alltid att muggar är privata.

Måtte lågkonjunkturen komma snart så någon räknenisse kommer fram till att det är mer effektivt om städerskorna bara städar. Om ens det.
Något sånt här och en stöldskyddskedja alternativt elektromagnet vid arbetsplatsen? :D
1670570180210.png

Ja, det var därför jag använde ordet "tillräckligt" i inlägget.
Rostfritt stål är mer eller mindre magnetiskt, precis som att det är mer eller mindre korrosionsbeständigt.

Muggmodellen i fråga är väldigt lite magnetisk.

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

Man kan ju låsa fast även en porslinsmugg genom att lägga en järnklump i den och parkera den på en elektromagnet.

Eller limma fast en plåtskiva under muggen.

Glöm inte att montera upp en dold kamera så du får det på film bara...

Inte förbannad men lite uppgiven på försäkringsbolag.

Blev ju påkörd av en vänstersvängande bilist i slutet av augusti.
Tog ca 3 veckor att få papper att kunna anmäla skadan till Länsförsäkringar. Ca 2 månader tog det för läns att utreda att är det vänster sväng så är svängande skyldig.
1 månad tog det att meddela dinaförsäkringar att dom skall ersätta kravet på hela 9600 kronor.

Dina försäkringar är helt jävla omöjliga att få tag på, skickat ett flertal Mail inte en reaktion, ringt o talat med växel personal som inget vet o skall se om någon kan återkoppla, inte ett ljud.

Ringde Länsförsäkringar o bad dom trycka på, inte ett ljud.

Kan någon i Stockholm gå in och slå någon på truten på dinaförsäkringar så någon vaknar?

Det är inte verkstäderna som gör att det tar tid för min hoj var lagad 2 dagar efter på körningen, av mej själv, utan F bolagen verkar inte gå att få tag på.

Blir en smula lurigt att hålla en rostfri mugg tillräckligt på plats med magnet...

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Går kanske att lösa med något magnetiskt i muggen.......det räcker med magnetiskt på botten ....

Läste om nån sjuksköterska som gnällde att hon bara hadde 40000 kr i månaden .Sluta och ta ett jobb som hyrsköterska istället då !

Beställde filter till Peugotten o opeln/fiat diesel från autodoc. Rätt artikel nr men fel filter i lådorna, till Opel var det uppenbart att det var fel filter utseendet var helt annorlunda, till Peugotten fattades det en strypning på filtret som kom som stryper ned en 7mm kanal till 2 mm vilket resulterade i för lågt olje tryck.

Gämför filtren om ni beställer från autodoc 4 filter kom varav 4 filter var fel men i rätt låda enligt art nr.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back