Idétorka vid bilval

Ja om det görs på rätt sätt, "bonntrim" med bara chip skulle inte jag rekommendera till en Impreza. Faan börjar sakna min GT-00 nu :gråta :gråta

Ne viss man kan ju byta hårdvaran i motorn och få en guld bil.
Men att kalla ett chip för bontrim är väl ändå att ta i.

Tänker på dom som säljer färdiga chip som bara höjer turbon. Ska det göras rätt så behöver ju bilen mappas om och chippet ställas individuellt för bilen i fråga.

bAcKJulls drIFFt ä möcKKE sPÅrtiare...

*not* :arsele

Men ok, IBLAND kuligare :) (dock tror jag att jag kör snabbare runt en bana med framhjulstugg)

Det är mycket möjligt, men hur ofta kör en vanlig Svensson på bana med sin bil? Väldans sällan.
Ute på vägarna kan det således kvitta i vilken ände bilen driver, men jag personligen tycker ju att det är SÅ mycket roligare med bakhjulsdrift så fort det blir lite halt, eller dyker upp en grusväg!
Dessutom efterfrågade ju trådstartaren bakhjulsdrift, och ingen seg framhjulsdrift :)

Orka tjöpa så dyr bil som förstabil, blir så trist när man hittar en lyktstolpe då.

Näpp, billig gammal bakhjulsdriven 80-tals låda med mycket motor ska det vara, så man kan åka omkring och sladda som en vilde utan att det gör nått om bakändan hakar i nån snövall eller dylikt.

Orka tjöpa så dyr bil som förstabil, blir så trist när man hittar en lyktstolpe då.

Näpp, billig gammal bakhjulsdriven 80-tals låda med mycket motor ska det vara, så man kan åka omkring och sladda som en vilde utan att det gör nått om bakändan hakar i nån snövall eller dylikt.

Nu för tiden kostar inte inte en bakhjulsdriven tidig 90-talslåda så mycket heller! :)

Det är mycket möjligt, men hur ofta kör en vanlig Svensson på bana med sin bil? Väldans sällan.
Ute på vägarna kan det således kvitta i vilken ände bilen driver, men jag personligen tycker ju att det är SÅ mycket roligare med bakhjulsdrift så fort det blir lite halt, eller dyker upp en grusväg!
Dessutom efterfrågade ju trådstartaren bakhjulsdrift, och ingen seg framhjulsdrift :)

I just fallet "Svensson på väg" är ju framhjulsdrift att föredra alla dagar i veckan.

I just fallet "Svensson på väg" är ju framhjulsdrift att föredra alla dagar i veckan.

Jag vet inte om jag kan påstå det. Körde en jäkla Audi en vinter, och jag har nog aldrig varit med om nåt obehagligare än en bil som bara går rakt fram vad jag än tar mig till. Jag ser mycket hellre att baken börjar svänga, än att den inte går att styra. Men det är jag det.
Jag har druttat i diket i halka EN gång, och det var givetvis med en framhjulsdriven bil.

Jag vet inte om jag kan påstå det. Körde en jäkla Audi en vinter, och jag har nog aldrig varit med om nåt obehagligare än en bil som bara går rakt fram vad jag än tar mig till. Jag ser mycket hellre att baken börjar svänga, än att den inte går att styra. Men det är jag det.
Jag har druttat i diket i halka EN gång, och det var givetvis med en framhjulsdriven bil.

Mmm men du KAN ju köra bil uppenbarligen.
90% av sveriges trafikanter kan ju INTE det, och i deras fall ÄR framhjulsdrift det säkraste.

Mmm men du KAN ju köra bil uppenbarligen.
90% av sveriges trafikanter kan ju INTE det, och i deras fall ÄR framhjulsdrift det säkraste.

Vaddå, lika bra att det inte går att svänga, de kan ju ändå inte, eller vad menar du? :confused:

Nu för tiden kostar inte inte en bakhjulsdriven tidig 90-talslåda så mycket heller! :)

Nu för tiden? Menar du att det ändrat mycket sen i måndags? Men framför allt finns det som inte många 90-talslådor med drivet i rätt ända... Och en skyline GT-T, eller s14 osv tycker jag iaf är onödigt dyra bilar att offra som förstabil, men det är la min åsikt det.

Last edited:
Vaddå, lika bra att det inte går att svänga, de kan ju ändå inte, eller vad menar du? :confused:

Nu för tiden? Menar du att det ändrat mycket sen i måndags? Men framför allt finns det som inte många 90-talslådor med drivet i rätt ända... Och en skyline GT-T, eller s14 osv tycker jag iaf är onödigt dyra bilar att offra som förstabil, men det är la min åsikt det.

Så du menar att en Volvo från tidigt 90-tal inte är en gammal häck? :va

Så du menar att en Volvo från tidigt 90-tal inte är en gammal häck? :va

mjo, men 740/940/240 är minsann 80-talslådor även om just det exemplaret är tillverkat '91/'92, tycker jag. :fakta

Samma med BMW e30/e34, e36 kostar ju en mindre förmögenhet, om man vill ha minst 2.5l motor, och det vill man ju.

mjo, men 740/940/240 är minsann 80-talslådor även om just det exemplaret är tillverkat '91/'92, tycker jag. :fakta

Samma med BMW e30/e34, e36 kostar ju en mindre förmögenhet, om man vill ha minst 2.5l motor, och det vill man ju.

Ja, du kanske räknar den som en 80-talslåda, men den är minsann en 90-talslåda egentligen =)
Mjo, men en e34 kan man ju få för en hyffsad peng!

Ja, du kanske räknar den som en 80-talslåda, men den är minsann en 90-talslåda egentligen =)
Mjo, men en e34 kan man ju få för en hyffsad peng!

Prexis, jag tjöpte en själv i måndags, men den är ju en bakhjulsdriven 80-talslåda men lite motor, precis som jag rekomenderade i mitt första inlägg. :tummenupp

Prexis, jag tjöpte en själv i måndags, men den är ju en bakhjulsdriven 80-talslåda men lite motor, precis som jag rekomenderade i mitt första inlägg. :tummenupp

80-tals.. Jag hade en e34 för några år sen, en 525a. Det var en 93a. Den ser nog inte jag som en 80-talslåda! :rolleyes: :)

Åh.. Porr! :tuttar

skyline_sweden_28.jpg

Det där ser inte ut som en 60kkr GTS-T utan eh 160 000:- GTR om jag inte tar fel. Förresten så är R33 inte coolast, man ska ha R32 eller R34 (fast R34 kostar snuskit med flis)

Är det nå trycka i de här, Btw, är det någon som har haft en liknande, och hur bra håller dom ihop?` :)

Rör nog på sig alldeles tillräckligt, om du inte är van med nån McLaren eller nått sen förr, annars kan du ju alltid turbo konvertera. BMW 6:a så kolla topplocket, sen rostar de ofta en hel del...

Edit: Om de har några andra egenheter vet jag ju inte alldri haft en.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT