Idétorka vid bilval

Och som du har "råd" att sätta i snödrivan/krondiket där du ska öva dina skills.

Håller mer där, satte idag efter fisketuren min slitvarg, även kallad 745 i diket! Kostnad att reparera= 200kr på skroten för höger framblinkers. Så kostade inte så mycket att få tillbaka bilen till skicket den var sen igår (okej, undre delen av kofångarn fick några repor på sig samt bilen är lite smutsig av skogskörningen)! :D :tummenupp

Men varför inte någon 940? Det var antingen efter 94 eller 95 som de vanliga GL/SE kom som lättryckare på 135 (eller om det var 131..) kusar. Dessa kärror finns ju för bra priser och är inte slutkörda. Sen är det ju inte särskilt dyrt att få den till en fulltryckare (samt att du nu kör på den billigare försäkringen och slipper en slutkörd 940 FTT)! :fakta

Köp en Ford Probe! underskattad bil V6 har ett effekt register som påminner om min RD350:gnissla dvs skitkul att gasa med:tummenupp

Vad alla är elaka mot 200sx!? :va

Hade lätt haft en igen om det inte vore för att man blir stämplad som en artonåring som precis fått lappen o tror att han tjör världens snabbaste bil..

Hitta en som är hel i motorn

Det är nog lite där det ligger.

Jag hade en 200sx som va hel i motorn.
Lämnade in den på service efter att jag hade köpt den.

Gick skit bra o allt samt va skitkul o köra.

Sen efter ca 7 månader började skiten.

1: lagerna rasade och gjorde så att jaf fick byta vevaxel, vevstakar, lager såklart samt mått munstycke som hade någon funktion att kyla kolvarna.

Kostnad: 20000 kr

2: ca 600 mil efter att motorna va lagad så rasar turbon.
Fick skaffa en inbytesburbo från turboservice i Gbg (mycket bra, trevliga o hjälpsamma.)

Kostnad ca 6000 kr

ställde av bilen under vintern och tog ut den igen i början på våren. hann köra ca 2 månader sen rasar motorhelvetet igen. samma skit som förr (lagerras).

sålde skiten.

Men som sagt så är det en kul bil o det är en bra motor i den och allt det. Men... se till att det finns eller montera dit en oljekyl för annars kommer motorn att rasa.

Honda CRX VTEC/VT, Honda Civic VTEC/VT/VTi (1990-1995)
Roligare/snabbare/tillförlitligare bil för pengarna får du inte.

Och vart tog bakhjulsdriften vägen?
Den är fan viktig alltså! :gnissla :tungan

Jag antar att den är "viktig" pga att många FWD är understyrda plogar a'la Audi...det är dock inte fallet med Civic/CRX.

Är det viktigt att kunna sladda utanför korvmojjen så är ju dock RWD att föredra ;)

Jag antar att den är "viktig" pga att många FWD är understyrda plogar a'la Audi...det är dock inte fallet med Civic/CRX.

Är det viktigt att kunna sladda utanför korvmojjen så är ju dock RWD att föredra ;)

Finns väl många andra, bättre lämpade platser, att sladda på än utanför korvmojjen? :)

Som föredetta imprezaägare så kan jag säga tta det är en viss skillnad mellan 200sx och impreza. Imprezan är en riktigt bra och stryktålig bil, om den körs rätt och inte trimmas. Roligaste bil jag haft !! Men du får ingen för din budget tyvärr. En hyffsad ligger runt hundringen....

En tålig, och bra motor i mina ögon tåls att trimmas.

750i E65? Funderar på att köpa en själv, men nu fick ju tyskarna för sig att släppa en ny modell för några månader sedan... :gnissla

750i E65? Funderar på att köpa en själv, men nu fick ju tyskarna för sig att släppa en ny modell för några månader sedan... :gnissla

Inte precis så att man får en sån för 55.000:-. Krävs några pengar till innan han är där. :)

ÄDDÄT!: Såg att du inte har någon hoj.. Varför spekulerar man i busbil på ett motorcykelforum( oavsett om det är OT) när man "jobbar på saken" ang att skaffa motorcykel? :confused:

Tro mig, den saken jobbar jag på med. Men eftersom min mamma är i samma kaliber som stalin, så får motorcykel vänta ett tag, och eftersom jag diggar er mer än nördarna på Garaget/zatzy, så fick frågan hamna här.

Vidare. Någon skrev att jag skulle utveckla min budget.
*Bilen kommer stå på pappa, ´är man taxichaffis å har 60 års kris så har man inte råd med Ferrari, så då "köper han" en bil, (jag köper)
*KOmmer ha en snittinkomst på cirkus 6-7k/månad
*driftsäker=när man har lagat det ena gnisslande ljudet så ska inte motorn rasa :)

fortsätt mosa med idéer, visste inte att MkIII suprorna var så nica som de var t.ex:)

Skyline GTS-T. Kolla på www.skyline.se, har dykt upp en del billiga där.

Åh.. Porr! :tuttar

skyline_sweden_28.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey