Martein
därför att älg
Det är nog lite där det ligger.
Jag hade en 200sx som va hel i motorn.
Lämnade in den på service efter att jag hade köpt den.
Gick skit bra o allt samt va skitkul o köra.
Sen efter ca 7 månader började skiten.
1: lagerna rasade och gjorde så att jaf fick byta vevaxel, vevstakar, lager såklart samt mått munstycke som hade någon funktion att kyla kolvarna.
Kostnad: 20000 kr
2: ca 600 mil efter att motorna va lagad så rasar turbon.
Fick skaffa en inbytesburbo från turboservice i Gbg (mycket bra, trevliga o hjälpsamma.)
Kostnad ca 6000 kr
ställde av bilen under vintern och tog ut den igen i början på våren. hann köra ca 2 månader sen rasar motorhelvetet igen. samma skit som förr (lagerras).
sålde skiten.
Men som sagt så är det en kul bil o det är en bra motor i den och allt det. Men... se till att det finns eller montera dit en oljekyl för annars kommer motorn att rasa.
Det där låter ju som ren o skär otur alternativt nån mekaniker med tummen mitt i röven= oxo otur..
Jag hade min 2(?.. Ska kolla upp det där med mitt minne så fort jag kommer ihåg det) år och hade aldrig några problem med den.
Småbusade o gjorde några jeteheftiga burnisar men pressade ju aldrig direkt bilen särskillt länge i sträck men den höll för det jag gjorde.
Tro mig, den saken jobbar jag på med. Men eftersom min mamma är i samma kaliber som stalin, så får motorcykel vänta ett tag, och eftersom jag älskar er o inga andra, så fick frågan hamna här.
blablabla.. tjenförsäkring... blablbla
AWE!!

Men jag måste fortsätta göra reklam för 200sx.
Mer bus för pengarna är svårhittat och det finns ju en rätt bred beundrarbas både innanför och utanför Sverjets gränser..
Dessutom är det till skillnad från skajlajnsorna och gammelsuprorna bara 4 cyllar som är en bra bit billigare(antar jag) att renovera än 6 om det nu skulle komma till det..
Utbytesmotorer finns på skroten så du behöver således inga "overnight parts from japan"..

Dessutom finns det skitbilliga på blocket juh så du har råd att krocka!.. Inget jag rekomenderar dock då jag vet av erfarenhet hur mjuka det är..