Ang väghållning:
Vobbel med Gixxer:
De flesta vet att en frisk Gixxer beter sig stadigare än en gammal Katana. Min har dessutom av tidigare ägare begåvats med framdel från GSX EF = 16" framhjul. Trots detta har jag åkit 250+ blås på E20 Eskilstuna -> Kjula, vägen har skarver överallt och svänger friskt i höga farter = skapligt nedlägg. Inte en tendens till vobbel. En Gixx som vobblar strax ovanför 200 _måste_ vara redigt sliten. Styrlager, dämpare, svinglager, kass tofflor (dvs skumt slitage) eller liknande.
Bj.O.rn skrev:
"Tror, tyvärr, att det här kommer sluta med en svart rubrik... "
Japp. Det tror jag med. Fick en känsla av det redan då det frågades här på SH om att köra hoj oförsäkrat. Guess by who.
Mavve skrev:
".... träna i lägre hastigheter först och jobba dig uppåt."
Japp igen. Börja måttligt och öka succesivt. Jag tror inte att nån i hela världen har blitt riktigt bra på hojåka under en enda säsong. Det tar år att lära sig åka riktigt fort. Det jag då menar är att behärska hojen ordentligt i riktigt höga farter. Och jag säger inte att jag gör det.

Edit: Att kunna krana ur fullt rakt fram är ljusår från att _behärska_ i höga farter.
bmwjohan:
Jag blev (som du säkert minns) _riktigt_ irriterad när du yrade om att köra ofösäkrat men inte ens jag vill läsa svarta rubriker om dig så därför vill jag föreslå att du:
1. Fixar knarren.
2. Börjar lugnt och ökar successivt.
3. Testar banåka. Otroligt bra träning med väsentligt mindre risker än i trafiken. Jag skulle vilja gå så långt som att påstå att det inte är så mycket farligare än att åka lugnt och stilla till och från jobbet (för föraren, det kan vara farligt för knarren). Och sååå roligt!