toca1
NinjaClubSweden
tycker faktiskt att dte e skillnad på att prova sig fram på bana än att prova sig fram på väg..... vet inte men det kan bli riktigt del m räcken å skog å sånt 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
toca1 skrev:tycker faktiskt att dte e skillnad på att prova sig fram på bana än att prova sig fram på väg..... vet inte men det kan bli riktigt del m räcken å skog å sånt![]()
toca1 skrev:Ska man prova sina inställningar så måste man ju testa dom på riktigt,,, dvs seriöst inspirerad körning,,, annars så märker man ju ingen skillnad. Naturligtvis reserverar jag mig för alla ev felaktigheter i detta inlägg
Som tidigare nämnts i tråden så pratar vi om farter i över 200 å det skulle ju vara tråkigt att då innse att; Jävlar det blev fel!!!
Där har vi problemet, denna hoj kallas även för vobbelstaketet, jag är en inbiten old gixxer fan men inser att evolutionen rular. skaffa en ny räcer så slipper du styrfrossa och vobbel.bmwjohan skrev:jag kör en suzuki gsx-r 750 årsmodell 88
jag skrev en sån där jävla japansk dödsmaskin i min profil bara för att det låter kul. jag läste en insändare i den lokala tidningen en gång när det var en gubbe som spydde galla över sporthojar. han kallade dom för "dom där jävla japanska dödsmaskinerna"
Bj.O.rn skrev:Tror, tyvärr, att det här kommer sluta med en svart rubrik...![]()
/B
TroLiS skrev:Som jag skrev så har vi alla lite olika körstilar.
Alla motstyr, annars svänger det ju inte.
Men man ska inte trycka på mera och mera, samt lite till.
Har nog provat och lärt mig genom åren å för mig passar det inte att trycka styre, jag kör trycka fotpinne samt flyttar häcken lite.
Har iaf funkat för mig i ca 15 år så inte har jag helt fel.
Men som sagt alla kör på det sättet som passar dom.
TroLiS skrev:Men men vad vet jag, enda jag vet är att jag åkte fort i SO å SM när det begav sig.
TroLiS skrev:Visste, tex när du är ute å trampar på din tramphoj int´fan tänker du på att motstyra då eller ??
Måste du hela tiden tänka på att motstyra så då är du helt fel ute.
Kan ge mig fan på att du motstyr åt fel håll när du trycker med fotpinnen, det är en ganska narturlig sak att göra faktiskt.
Men men vad vet jag, enda jag vet är att jag åkte fort i SO å SM när det begav sig.
PS
Glass är gottigott gott
DS
TroLiS skrev:
Mavve
Jo du har så rätt, alla kör olika.
Men man ska inte behöva tänka på att motstyra för då motstyr man redan för mycke, äru me hur jag tänker ??
Asylum_Nakaza skrev:eller som jag sa till mavve idag om motstyrning: "när det går för fort tänker jag bara, det kan gå fortare här MERA GAAAAAS" och lutar mer... så gör jag iaf. tänker väl inte så mycket längre på att styra åt fel håll, har däremot gjort så i flera år på alla möjliga varianter av cycklar.
vadå bromsa på motorvägen? körde hela vägen från HBG (från mavve) hem till mig Halmstad, och tyckte endast jag behövde bromsa en gång, det var när vägen var för ojämn och helt plötsligt blev till en backe som svänger höger.. annars går det fint att ligga på motorvägen med 6:ans växel i på full gas, sånt gör jag hela tiden. (glömm inte bort mig, ni vet vad som kan hända)
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |