Tänkte höra om det finns nån mekaniker som kan detta 
Var ute och körde hårt som satan idag, ca 5 mil på kurviga vägar och ingen man behövde vänta på heller. Så efter att oljetempen hade legat stadigt runt 110 grader så ville hojen inte starta efter att jag stannat för att tanka. Kickade som en galning i ca 10 minuter, slog även av soppakranen och kickade ifall den hade blivit sur. Sen så startade den efter 3 kilo mjölksyra i benen. Men nu funkade inte pumpen på den macken så jag åkte till en annan och tankade och när jag skulle starta den där så vägrade den!!!
Höll på och strulade i säkert en halvtimme, testade ALLT. Fick sen hjälp av en polare som kom förbi och då puttade vi igång den.
Så, är det mina ventiler som behövs ställas (Ska ställa dem även om det inte är det som är felet) och hur gör jag det isåfall. Det sitter ju stora bultar på toppen som jag antar att man ska lossa när man ska ställa ventilerna.
Ska tillägga att jag har bytt till open-air och bytt munstycke så den har varit grinig som satan när den är kall men aldrig har den varit så här sur när den har varit varm. Då brukar den starta efter en kick bara. När jag startade den först idag så grinade den men ddet trodde jag berodde på att den var kall. Ca 10 kick innan den startade ordentligt
Var ute och körde hårt som satan idag, ca 5 mil på kurviga vägar och ingen man behövde vänta på heller. Så efter att oljetempen hade legat stadigt runt 110 grader så ville hojen inte starta efter att jag stannat för att tanka. Kickade som en galning i ca 10 minuter, slog även av soppakranen och kickade ifall den hade blivit sur. Sen så startade den efter 3 kilo mjölksyra i benen. Men nu funkade inte pumpen på den macken så jag åkte till en annan och tankade och när jag skulle starta den där så vägrade den!!!
Så, är det mina ventiler som behövs ställas (Ska ställa dem även om det inte är det som är felet) och hur gör jag det isåfall. Det sitter ju stora bultar på toppen som jag antar att man ska lossa när man ska ställa ventilerna.
Ska tillägga att jag har bytt till open-air och bytt munstycke så den har varit grinig som satan när den är kall men aldrig har den varit så här sur när den har varit varm. Då brukar den starta efter en kick bara. När jag startade den först idag så grinade den men ddet trodde jag berodde på att den var kall. Ca 10 kick innan den startade ordentligt
Tomgångsskruven hade skruvat ur sig helt så den gängade inte i när jag pillade på den. Så nu funkar den igen och ventilerna ska skruvas in idag! Men tack för hjälpen iaf!