marsianmejler
Sporthojsnörd
Jag verkar vara ganska ensam om att Betala ca 30% av min ursprungliga "bränslekostnad"...
Nämde jag att jag inte släpper ut några avgaser heller?
huh? hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag verkar vara ganska ensam om att Betala ca 30% av min ursprungliga "bränslekostnad"...
Nämde jag att jag inte släpper ut några avgaser heller?
huh? hur?
Kör elbil![]()
Dock inte jag på bilden men bilen...
QUOTE]
och MC?
Kör elbil![]()
och MC?

Frågan är rätt irrelevant egentligen, tror väl f-n att man skulle köra hoj på miljövänligt bränsle om inget mer än miljöbelastningen skiljde. Fast visst, med tanke på svaren i pollen tror jag iofs att det finns en o annan som är korkad nog att känna tillfredsställelse i att miljösvina...![]()
Elbil är mycket intressant för mig, men ännu så länge är den räckvidd jag behöver (12 mil kontinuerligt i motorvägsfart) för stor för att tillgodose med rimliga elbilar. När plugin-hybrider så småningom kommer till hanterbara priser kommer jag dock att stå långt fram i kön...
Att ingenting har hänt - inte ett dugg! - på fyrtio år med bränsleförbrukningen hos motorcyklar är genuint helkasst. Visst, prestanda och litereffekt har fördubblats flera gånger men en genomsnittshoj drar precis lika mycket soppa per mil idag som på 60-talet.
Största orsaken är förstås att det är precis vad hojköpare efterfrågar. Eftersom en hoj med 160 hk anses svinslö och snudd på okörbar jämfört med en på 180 hk, och en hoj som väger 190 kg är ett blysänke jämfört med en på 170 kg så är det rätt uppenbart var prioriteringarna ligger...![]()
Aj aj... förbjuden fråga, FÖRBJUDEN FRÅGA! Väldigt politiskt inkorrekt.men vem har egentligen användning för 180 kusar?
Förklaringen är naturligtvis just att du bara har 80 hk. Hade du haft 180 så hade du dragit från de Orättfärdiga Snutsvinen, som en Riktig Sporthojsåkare...Jag har 80 och fruktar polisen jämt.

Lurig fråga du ställt!
Om det inte fanns bensin utan bara någe annat att köra på som kostade 30:-/ litern tror jag nog tusan att jag skulle köra lika mycke som nu. Det gäller att prioritera sina intressen.
Aj aj... förbjuden fråga, FÖRBJUDEN FRÅGA! Väldigt politiskt inkorrekt.![]()
Förklaringen är naturligtvis just att du bara har 80 hk. Hade du haft 180 så hade du dragit från de orättfärdiga snutsvinen, som en Riktig Sporthojsåkare.![]()
varför måste nödvändigtvis ett förnyelsebart bränsle bli dyrare än vad ett dito fossilt är?
det måste det inte nödvändigtvis, men OM de är dyrare, vilket de flesta är med dagens teknik, skulle ni acceptera merkostnaden med hänsyn till miljön.
Kör elbil![]()
QUOTE]
och MC?
och MC?
Tyvärr är inte mcn eldriven än.... men funderingar på det finns..
Vad är det som är dyrare, bränslet eller motorn som använder bränslet?
Tyvärr är inte mcn eldriven än.... men funderingar på det finns..
då slipper man också motorbrölet, som jag personligen gärna kan vara utan men är ganska ensam om det.
i vissa fall bägge. I endel fall är motorn dyrare och bränslet billigare och i andra fall vice versa. Som gasbilar. Billigare bränsle, dyrare och snäppet tyngre och slöare motorer. Men jag kanske borde ha formulerat det så eftersom det oftast också är en merkostnad för fordonet för att det ska funka.
Just vätgasbränsleceller ser jag som en utmärkt framtida teknik, när vi har fyllt våra skärgårdar med vindkraftverk, då kan dom på nätterna utnyttja överskottet till att spjälka havsvatten till vätgas istället för att flöjla till ingen nytta.
Vätgas är ett utmärkt sätt att ta tillvara och lagra överskott.
Däremot går jag precis tvärs emot gängse miljömupp-uppfattningen när det gäller kärnkraften, jag tycker att den är bra och att vi bör bygga ut den, istället för att låta ryssarna bygga ut den för att vi sedan ska köpa deras överskott.
Jag tror nämligen att vi är duktigare på att sköta tryckkokarna än vad ryssarna är.
Jag blir fly förbannad på att vattenfall köper in sig i tyska kolkraftverk.
Så någon traditionell miljömupp är jag inte, men kan man göra en sak på två sätt och det ena är miljövänligt så föredrar jag det miljövänliga alternativet.
....då slipper man också motorbrölet, som jag personligen gärna kan vara utan men är ganska ensam om det.

...Om det bara ibland är dyrare att tillverka motorer anpassade för förnyelsebara bränslen, varför tillverkas då de dyrare motorerna?
då slipper man också motorbrölet, som jag personligen gärna kan vara utan men är ganska ensam om det.

|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|