marsianmejler
Sporthojsnörd
Om inget annat skiljde mellan att köra på bensin och biobränslet i fråga (räckvidd, effektuttag, macktäthet osv) hade ni köpt er en MC som går på gräs då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kostar inte gräs typ 80:-/gram?
haha kanske i Ume... varför har du den där fula jävla fronten från "tigerhojen" på blocket som avatar? eller den kanske var din?
Jag kan villigt erkänna att jag inte har en susning om dagskursen, jag röker inte ens gula blend.
Jag har en bild på en snetänd Bart Simpsson som avatar, att din sjuka hjärna får det till en frontkåpa är ditt problem![]()

mmm har för mej att någon kommenterade den så. MIN sjuka hjärna? de va inte ja som designade den/gjorde lackjobbet.
har jag tur får jag audiens hos volvo på fredag. om deras biogasbilar. för jag är en sån där miljönisse. En modern day catholic - känner skuld för allt här i livet![]()

Om jag hade råd att köra så pass ny bil att det fanns begagnade miljöbilar så skulle jag göra det.
Jag sätter dock aldrig min röv i en etanol-ford, någonstans går gränsen.
Jag tycker att gräs är till för kor och fotbollsplaner, inte transportmedel![]()
PS: Skulle verkligen gräs vara miljövänligt? Det sägs ju att kor redan nu bidrar till växthuseffekten och de äter ju nästan enbart gräs![]()
ford focus flexifuel is out of the question då?de fick pris från gröna bilister... bil har man ju bara för att flytta sej från punkt A till punkt B så då kan man lika bra fisa fram i en fiat me 60 pållar som e en hyfsat billig biobil. nåt sånt blir de nog när jag köper fyrhjuligt. väntar me spänning på bränslecells-MCn från Suzuki och ENV.
Då kör jag heldre en diesel av något märke på bio-diesel, för ford går fetbort.
En bränslecellbil skulle jag kunna tänka mig, bara tekniken får mogna lite, dom PEM membran som nu finns går sönder lite för lätt, dessutom är det svårt att få ut dom strömmar som behövs för att ge för mig acceptabel prestanda.
(alternativet är att proppa bilen full med miljöovänliga batterier som laddas av bränslecellen för att tjäna prestanda)
Hade jag haft råd skulle jag kunna tänka mig en stor bil som sällan används samt en lite fesig elbil att åka 90% av mina transporter med.

Då kör jag heldre en diesel av något märke på bio-diesel, för ford går fetbort.
En bränslecellbil skulle jag kunna tänka mig, bara tekniken får mogna lite, dom PEM membran som nu finns går sönder lite för lätt, dessutom är det svårt att få ut dom strömmar som behövs för att ge för mig acceptabel prestanda.
(alternativet är att proppa bilen full med miljöovänliga batterier som laddas av bränslecellen för att tjäna prestanda)
Hade jag haft råd skulle jag kunna tänka mig en stor bil som sällan används samt en lite fesig elbil att åka 90% av mina transporter med.
mjoo, men även om man (mot bättre och bättre vetande) skiter i växthuseffekten så är det ju en bra idé att ha en backup-plan så man har nåt å rejsa på efter att Kina och Indien satt splutt på så pass mycket olja att den börjar kosta fan.
och detdär med kossor och gräs är väl att blanda äpplen och päron om något. fordons-biogas är ju 99% metan men den sätter man ju splutt på...
oooh, du har ju pejling!yes bränslecellsbilar verkar vara da shit men inte förrän om 10-20 år, finns dessutom bara några få mackar i sverige i dag. det där med prestandan jobbar dom ju också på...
de finns ju en ganska fräsig el-sportbil, till det facila priset 10 miljoner.
Fast metangas är väl inte direkt drömmen för miljön, måste ju släppa ut en rejäl dos kolmonoxid och den är nog inte så önskvärd i städerna om jag säger så![]()
Nej el skulle det nog vara, elmotorer är ju väldigt hållbara, effektiva och ska tydligen kunna klara hastighetsgränser bensindrivna fordon bara kan drömma omFast det negativa med el är just det tråkiga ljudet, den steglösa accelerationen och känsligheten för EMP (om man nu inte sätter in EMP-skydd)
![]()
Dock misstänker jag att diesel och etanol tillsammans med hybridteknik kommer att segra (eftersom det är det "billigare" alternativet)![]()
Monaco: 16 620 invånare/kvadratkilometer.
Tyskland: 236 invånare/kvadratkilometer.
Sverige: 21,9 invånare/kvadratkilometer.
För att en Monegask ska ta lika mycket ansvar för världsmiljön måste denna alltså anstränga sig 758,904 gånger mer än en svensk (med reservation, de
Även jag tycker vi ska bygga ut kärnkraften givetvis. Vi ska exportera el för fan, inte importera.
Högre kostnader ??? Om man kör på förnyelsebart och/eller biobränsle så ska det väl bli billigare i och med att straffskatter och annat försvinner. Trots att jag är övertygad om att människans påverkan på växthuseffekten är en bluff eldar jag redan kåken med biobränsle, det främsta skälet till detta är att det blir mycket billigare än att edla med diesel. Hojen kan jag inte tänka mig att köra på sågspån och etanol är för invärtes bruk.
Shhh, tala inte om för någon att jag innerst inne är en miljömupp![]()
Så någon traditionell miljömupp är jag inte, men kan man göra en sak på två sätt och det ena är miljövänligt så föredrar jag det miljövänliga alternativet.
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|