Hur många mil körde du i dag?

Det blev 28 härliga mil igår, jag drog småvägar till Flen och handlade lite, och sen hem, lunch, trädgårdsarbete på eftermiddagen, och en stund med ett whiskyglas i ena näven och en bok i den andra framför en rejäl brasa i öppna spisen på altanen före middagen. Ibland är livet väldigt bra helt enkelt :fakta

2 mil trevlig pratstund i kompis trädgård.
4 mil ny pratstund på kompis parkering.
2 mil pratstund och kaffe på kompis veranda.
2 mil hem.
Mer prata än köra men så blir det med trevliga kompisar. ?

22 mil rundtur i Roslagen, kusten mot hallstavik, lågbol mot bennebol över knutby ned mot gottröra.
En helt fantastisk dag!

12 mil idag, för att vi ska bli lite tightare i våran relation, jag och TW:n.
Körde lite "no-road" till ett vinddskydd som jag brukar besöka med snöskoter.
TW:n lever på den låga vikten, och att man har god marginal från saden till marken.

IMG_3266_2.jpg

Vet inte hur många mil det blev men skulle göra mig till och filma de roliga bitarna, hade glömt att kameran stänger av sig efter 30 minuter :-(
Gissa när de roligaste bitarna kom :huvet

Max 15 mil. Nationaldagstur en sväng på runt 90 hojar, sen Veteranflottiljen som visade upp sina fartyg i STH. Dagen avslutades med Janne Shaffers koncert i ett underbart väder. Min dam fick till en bra recension tycker jag:

"En av de mest gripande, fina och roliga konserter jag upplevt. Ett strövtåg i svensk musikvärld, där Janne spelat (!) en stor roll. Underbart!"

20220606_170843.jpg
FB_IMG_1654540657508.jpg

Två pluppar på tankmätaren, kan det ha varit 4-5 mil mil? Hittar inte riktigt vägarna som har kurvor och rätt tempo, i skåne är det mycket transportsträckor mellan gårdar.

Bifogat

• IMG_20220606_211536.jpg
    IMG_20220606_211536.jpg
    3.7 MB · Visningar: 10
5 mil fram och tillbaks till Rosenhill Med XT:n. Ja jag vet! Tjatigt, men man träffar alltid folk man känner och en rutt jag gillar. Dessutom folk med både sporthojar och H-D, variationer som berikar!

42 mil E4 igår, på en för mih ny hoj. Tråkigt, men samtidigt kul då det var första turen i år. (y)

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats