Hur många mil körde du i dag?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
@Tammer Skojar du? Det var ju sol hela dagen förutom innan 8-9 på morgonen.

3 mil, körde bort mot Rosenhill café och där stod 4-5 mc-poliser. De skulle väl hålla vägarna säkra där denna onsdag.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
@Tammer Skojar du? Det var ju sol hela dagen förutom innan 8-9 på morgonen.

3 mil, körde bort mot Rosenhill café och där stod 4-5 mc-poliser. De skulle väl hålla vägarna säkra där denna onsdag.
Det måste ha varit lokala skurar. Här i Norrtälje regnade det hela dagen till ca kl 15 på em. Och så ska det tydligen hålla på resten av veckan.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
I helgen blev det 140 mil - t&r Gåsen och tre dagar på banan med SMC. Och nu vet jag att det kan vara sol i Karlskoga, flera dagar i rad! Jag har bildbevis om ni inte tror mig. ?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
I Norrtälje med omnejd har det regnat till och ifrån sedan onsdag förra veckan = en vecka drygt. Inte hela tiden, men några skurar varje dag. Ibland hela dagen.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
29. Helsike vad det regnade när jag lämnade Stockholm. Och trafikkaos var det också.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Tog en sväng, mellan skurarna, ner till Stockholms stads sydligast belägna systembolag. Farsta C. Nån dryg mil, tops! Blev såväl oblöt som oskitig. Vilket jäkla skämt. Måste fått en släng av klimateriet?
1654186985701.jpeg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
12 grader och duggregn hela dan, inget åka i dag heller. Hela sista veckan har mest varit regn. Och 12 grader, i juni...
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
33 från elverum i Norge till Falun via väldigt krokiga, konstiga och vackra vägar!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
När jag kör en längre runda så väljer jag väg efter omgivningarna lika mycket som efter vägsträckning.
Kurviga bergochdalbanevägar genom vackra miljöer tröttnar jag inte på så fort.
Vanliga tråkväga kors och tvärs över fälten får jag nog av efter en ganska kort stund.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.
För mig känns turer på mindre än ett par timmar som halvmesyrer. Det är först då nånstans som jag verkligen har släppt vardagslunken bakom mig och helt ägnar mig åt att köra mc.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.

Grejen med hoj är att vägen är målet. Sedan kan man lägga till speciella resmål eller helt enkelt ta vägar du aldrig åkt förut och vara beredd på att stanna till och titta på intressanta saker.

Ett tips är att åka upp på berg, ofta en smal skogsväg sista biten till en mast eller liknande. Fin utsikt och trevlig körning.

20-30 mil är ingenting för en tur, det är snarare framkörning till startpunkt för en helgtur som kanske landar in på 150 mil eller så. Men börja där du är.

Här en tur som jag tänker köra nu lö-sö. Har 36 mil enkel till startpunkt Åsele.


0af21fe89c346ec832102d72f6cf7033.jpg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Grejen med hoj är att vägen är målet. Sedan kan man lägga till speciella resmål eller helt enkelt ta vägar du aldrig åkt förut och vara beredd på att stanna till och titta på intressanta saker.

Ett tips är att åka upp på berg, ofta en smal skogsväg sista biten till en mast eller liknande. Fin utsikt och trevlig körning.

20-30 mil är ingenting för en tur, det är snarare framkörning till startpunkt för en helgtur som kanske landar in på 150 mil eller så. Men börja där du är.

Här en tur som jag tänker köra nu lö-sö. Har 36 mil enkel till startpunkt Åsele.
Bodde jag i de trakterna skulle jag antagligen ha samma syn på hojåkandet, Norrland har andra vyer och säkert mindre störande biltrafik på vägarna. Stockholmstrakten är ganska platt, och det är bilar överallt som man får passa dig för. Köer, trafikljus och annat elände som man slipper norr om Gävle.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top